Lasteni isän uusi vaimo
Lasteni isä petti minua tämän naisen kanssa,kun nuorin poikamme oli vasta 8kk.Hän oli myös minun tuttuni.Minä lopulta väistyin ja lähdin ja he menivät yhteen.Lapsemme ovat edelleen tosi pieniä.Ihmettelen,miksi hän tulee vaihtotilanteisiin mukaan.Olen sanonut,että en halua olla tekemisissä hänen kanssaan,en kuulla,enkä nähdä.Kerran olen sanonut,että arvostan sitä,että on lapsilleni kiva,mutta siinä se.Silti hän tulee vaihtotilanteisiin mukaan ja hyvin lähelle,vaikka en ole koskaan tervehtinyt tai katsonut häntä edes silmiin.Miksi ei voi antaa rauhaa ja kunnioittaa sitä,että en halua häntä lähelleni?
Kommentit (45)
[quote author="Vierailija" time="05.12.2014 klo 09:22"]
[quote author="Vierailija" time="04.12.2014 klo 22:18"]
Hän on lapsien äitipuoli joten on ihan ymmärettävää, että hän on mukana.
[/quote]
Perustele. Eikö kyseistä naista yhtään hävetä, vikittelee varattua miestä ja sitten vielä kehtaa näyttää naamansa!
[/quote]
Hävettää tai ei, kaikkien lapsen elämässä läsnäolevien aikuisten pitäisi pystyä näkemään toisensa ja puhumaan toisilleen - se on ainoa keino välttää lasta hämmentävät ja sekoittavat konfliktit ja pitää lapsi täysipäisenä. Jos aapee ei ymmärrä panna omaa (sinänsä varmaan ihan oikeutettua) loukkaantumistaan taka-alalle tämän lapsen esinsijaisen tarpeen edestä, aapee itse ei ole oikeutettu vanhemmuuteen.
En ole tuo, jota lainasit, mutta tätä mieltä kuitenkin.
[quote author="Vierailija" time="05.12.2014 klo 11:02"]
Paska jäi tälle toiselle naisella käteen...siinähän nyt elää sen kanssa...vahtii ja kyttää.
[/quote]
Juuri näin. Sen takia varmaan tunkeekin mukaan, kun mustasukkaisuus ja epäluulo kalvavat.
AP: Ymmärrän tunteesi, olet loukattu ja petetty, ja tuntuu varmasti ikävältä luovuttaa lapset tällaisen pariskunnan käsiin. He kuitenkin pitävät sinua edelleen yliotteessaan niin kauan kuin annat tilanteen vaikuttaa itseesi. Yritä koota voimasi ja ainakin ulkonaisesti suhtautua vaihtotilanteessa niin, ettei toisen naisen läsnäolo merkitse sinulle mitään. Lapsetkin lähtisivät isänsä luo rauhallisemmin mielin (ja isäänsä heidän kuitenkin täytyy voida tavata).
Koeta keksiä itsellesi jotain muuta, millä saat ajatukset irti näistä tapahtumista. Jollekin auttaa eroseminaari tai muu terapiatyyppinen, toinen saa lohtua luonnosta, kolmas liikunnasta jne. Mitä vain, mikä auttaa sinua nousemaan irti huolten ja surun suosta, koska siinä piehtaroimalla annat tilanteen ja pahan olon vain jatkua. Kyllä, he ovat toimineet väärin sinua kohtaan, mutta sinulla on valta nousta heidän yläpuolelleen.
[quote author="Vierailija" time="04.12.2014 klo 22:14"]Ex-mieheni yritti halailla minua taannoin vaihtotilanteissa ja ehdotti seksisuhdettakin uuden vaimonsa selän takana.
[/quote]
Voi jeesus mikä ukko. Onnea kun olet päässyt tollasesta kpäästä eroon!
[quote author="Vierailija" time="05.12.2014 klo 11:32"]
minun mieheni ei ole koskaan esitellyt lastensa äitiä minulle. ollaan oltu yhdessä kohta 10 vuotta. ollaan aina juhlittu kaikki juhlia eri porukoissa jne.
mutta: entä kun tulee naimisiinmenot, lapsenlapset jne. sittenhän meidän kaikkien pitäisi olla koolla yhtä aikaa. vai jätetäänkö minut kotiin vai jääkö mieskin pois näistä? entä miehen lasten sisarpuolet? ensitapaaminen lapsen häissä: kuullostaa oudolta.
ehkä miehesi ja uusi kumppani pitävät asiaa luonnollisena, että he ovat nyt yhdessä ja ovat päättäneet olla aristelematta suhdettaan. vaikka paska temppuhan se heiltä oli. jotenkin vaan täytyy todeta, että elämä menee eteenpäin halusi tai ei, jos toinen on tehnyt huonojakin valintoja.
ehkä olisi ollut parempi tutustua vaan heti alkuunsa ja opetella sietämään. olen niin lukemattomia juhlia kulkenut, joissa ex-puolisot uusien perheidensä kanssa ovat paikalla, vaikka kuinka olisi alussa riidelty/ mustasukkailtu tmv. lopulta kuitenkin kaikki tasaantuu.
[/quote]
SInä ja penskasi jäätte luonnollisesti kemuista pois ja mies menee. :)
2