Mitä kokkaatte Itsenäisyyspäivänä?
Mielenkiinnosta kyselen :) itse ajattelin joko karjalanpaistia tai jonkunlaisia pihvejä, lisukkeita en ole vielä päättänyt
Kommentit (60)
[quote author="Vierailija" time="04.12.2014 klo 22:47"]
[quote author="Vierailija" time="04.12.2014 klo 22:35"]en kyllä tiedä. vähän ärsyttää kun en ole vielä keksinyt. yks vaihtoehto vois olla kuhaa, ku on pakkaseessa. siihen ehkä kermaperunat ja joku kastike. jälkkäriks ehkä vaan jäätelöä. skumppaa siemailen kun juhlia katson. [/quote] Oi, kuhasta saa niin hyvää :)
[/quote]
miten laittaisit itse? itse tottunut vaan paistamaan voissa+suolat ja pippurit. herkullista kyllä niinkin, mutta vaihtelu virkistää.
Lihaisaa hernekeittoa, lisäkkeenä sipulimurska ja sinappi. :)
Uunilohta ja luultavasti perunamuusia :)
[quote author="Vierailija" time="04.12.2014 klo 23:05"][quote author="Vierailija" time="04.12.2014 klo 22:47"]
[quote author="Vierailija" time="04.12.2014 klo 22:35"]en kyllä tiedä. vähän ärsyttää kun en ole vielä keksinyt. yks vaihtoehto vois olla kuhaa, ku on pakkaseessa. siihen ehkä kermaperunat ja joku kastike. jälkkäriks ehkä vaan jäätelöä. skumppaa siemailen kun juhlia katson. [/quote] Oi, kuhasta saa niin hyvää :)
[/quote]
miten laittaisit itse? itse tottunut vaan paistamaan voissa+suolat ja pippurit. herkullista kyllä niinkin, mutta vaihtelu virkistää.
[/quote]
Itse tykkään hauduttaa uunissa kerman kanssa, siihen voita ja suolaa sekä pippuria. Yksinkertaista mutta niin hyvää. :) mietin vain jos meinasit kermaperunoita lisäksi, niin entä jos keität vain perunat ja otat sen kalan kerman kastikkeeksi? Vähän erilaiset kermaperunat :)
[quote author="Vierailija" time="04.12.2014 klo 23:10"]Uunilohta ja luultavasti perunamuusia :)
[/quote]
Mun lempparia!
[quote author="Vierailija" time="04.12.2014 klo 23:20"]Itse käyn kebabilla
[/quote]
Ei huaaano..
Vastasin jo toiseenkin vastaavaan ketjuun, mutta laitetaan nyt tähänkin, eli piti laittaa lohimedaljonkeja, oliiviöljyssä pyöriteltyjä uuni-lohkoperunoita, kermakanttarellikastiketta ja tankoparsaa mutta lähdetäänkin vanhempieni luokse itsenäisyyspäivän viettoon.
Jotakin eurooppalaista... Burgundinpataa tms. EU:saa kun ollaan niin itsenäisyyttä turha juhlia. Ehkä kuitenkin braatvurstia ja hapankaalia.. Mihin löytyy ABC:n marketista tarvikkeet huomen aamuna.
onko mitään sinistä ja valkosta ruokaa olemassa?
[quote author="Vierailija" time="05.12.2014 klo 19:45"]onko mitään sinistä ja valkosta ruokaa olemassa?
[/quote]
Ei oikeestaan tuu mitään sinistä mieleen, muuta kuin mustikat... Tee jälkkäriks jotain sini-valkoista :)
Haen huomenna Siwasta paketin lihiksiä ja paketin nakkeja. Siinä juhlaruokaa koko viikonlopuksi :D T. Sinkkunainen
Hei 20. Meillä on juuri nyt täyttä, mutta kiitän mielenkiinnostanne : )
[quote author="Vierailija" time="04.12.2014 klo 23:06"]Lihaisaa hernekeittoa, lisäkkeenä sipulimurska ja sinappi. :)
[/quote]
Jatkan vielä. Jälkiruuaksi on tarjolla marmelaatia ja keksilöitä. :)
[quote author="Vierailija" time="05.12.2014 klo 00:15"]Hei 20. Meillä on juuri nyt täyttä, mutta kiitän mielenkiinnostanne : )
[/quote]
Voi harmi, olen kuitenkin lähtövalmiina jos sattuisi tilaa tulemaan :))
[quote author="Vierailija" time="04.12.2014 klo 23:06"]Lihaisaa hernekeittoa, lisäkkeenä sipulimurska ja sinappi. :)
[/quote]yöllä on sitten peiton alla hyvät kaasut. :)
Kuka juhlii itsenäisyys päivää kun JOULU om tulossa? :)
[quote author="Vierailija" time="05.12.2014 klo 00:24"]Kuka juhlii itsenäisyys päivää kun JOULU om tulossa? :)
[/quote]
En oikeastaan juhli, ennemminkin juhlistan. Eli mitä nyt siihen kuuluu perinteisesti, hyvä ruoka, linnanjuhlat ym. :)
[quote author="Vierailija" time="04.12.2014 klo 23:00"]Paahdettuja punajuuria ja vuohenjuustoa alkuun, pääruuaksi naudan poskea ja selleripyrettä, jälkkäri karpalo semifreddo ja paahdettua valkosuklaata. Jokaiselle ruokalajille hyvä viini.
En kyllä valitettavasti itselleni kokkaa, työkeikalle menossa. Noh pääseehän niitä maistelemaan tietysti.
[/quote]
Ohhoh... Kunnon juhlaruoat...