Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Jee, tammikuussa takaisin Turkuun! :)

Vierailija
04.12.2014 |

Muutin alle vuosi sitten työn perässä Turusta Helsinkiin - osittain siksi, että koin olevani totaalisen kyllästynyt Turkuun. Aika pian tajusin, että olen tehnyt pahan erehdyksen.

Helsingissä on todella paljon kulttuuria ja tekemistä, mutta asioilla on kääntöpuolensa. Julkisissa saa koko ajan istuskella ja (minusta ihan ok) palkkani ei tunnu riittävän mihinkään. Varsinkaan köyhänä en voisi kuvitella ankeampaa asuinpaikkaa kuin Helsinki.

Rakastan Turun lyhyitä etäisyyksiä. Kulttuuria on ja Turun ravintolat sekä kahvilat ovat ihania. Myönnän, että ihmiset ovat Turussa aika epäsosiaalisia vieraille, mutta varsinaissuomalaisena olen tottunut siihen. :D Rahat myös varmasti riittävät siellä.

Onneksi en mennyt tämän vuoden aikana rakastumaan tai tekemään muuta yhtä tyhmää, joka olisi sitonut minut Helsinkiin pidemmäksi aikaa. Turussa on koti.

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
04.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tervetuloa vaan

Vierailija
2/13 |
04.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei siitä mihinkään pääse, samaan elintasoon ei Helsingissä pääse. Me asutaan Turussa meren äärellä fillarointimatkan päässä keskustasta. Helsingissä vastaavalta paikalta asunnon ostaminen olisi täysin mahdotonta. Ja kuitenkin kaikki palvelut ja kaupat löytyy. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
04.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oih! Turku on ihana paikka. Olen siellä syntynyt ja elänyt 20 vuotta kunnes muutin ulkomaille ja löysin miehen ja saimme lapsia. Joten nyt on vaikeaa palata takaisin. Kyllä ketuttaa.

Turku rules!!!

Vierailija
4/13 |
04.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.12.2014 klo 20:54"]

Ei siitä mihinkään pääse, samaan elintasoon ei Helsingissä pääse. Me asutaan Turussa meren äärellä fillarointimatkan päässä keskustasta. Helsingissä vastaavalta paikalta asunnon ostaminen olisi täysin mahdotonta. Ja kuitenkin kaikki palvelut ja kaupat löytyy. 

[/quote]

Joo, ei lähellekään samaan elintasoon Helsingissä yllä. Asun kantakaupungin ulkopuolella miniyksiössä ja vuokra yli 600 euroa... Turussa tuolla vuokralla pääsisi ydinkeskustaan ja todennäköisesti neliöitäkin olisi enemmän. Aika paljon uhrauksia saa tehdä, jos haluaa Helsingissä elellä. Ap

Vierailija
5/13 |
04.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.12.2014 klo 20:58"]

Oih! Turku on ihana paikka. Olen siellä syntynyt ja elänyt 20 vuotta kunnes muutin ulkomaille ja löysin miehen ja saimme lapsia. Joten nyt on vaikeaa palata takaisin. Kyllä ketuttaa. Turku rules!!!

[/quote]

Tästä tuli hyvä mieli. Onnea elämääsi sinne kaukomaille. :) Ap

Vierailija
6/13 |
04.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tervemenoa! Ei kukaan ikävöi.

Vierailija
7/13 |
04.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.12.2014 klo 21:11"]

Tervemenoa! Ei kukaan ikävöi.

[/quote]

No ei kyllä juuri kukaan ikävöikään. Rakkaimmat ystäväni ja perheenjäseneni ovat Turussa.

Eikö sinusta pitäisi olla vain hyvä, että joku ilmoittaa lähtevänsä? :o Minä ainakin toivottaisin kauniisti hyvää jatkoa ja sisäisesti hyppisin riemusta jokaisesta lähtijästä, jos olisin jäämässä helsinkiläiseksi. Niin ylikansoitettu paikka tämä Helsinki on eikä muutosta ole näköpiirisissä - pahemmaksi vain menee. Ap

Vierailija
8/13 |
04.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tervetuloa Turkuun :) Minä viihdyn myös näillä seuduilla... palasin aikoinaan itsekkin.

Vierailija
9/13 |
05.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.12.2014 klo 22:04"]

Tervetuloa Turkuun :) Minä viihdyn myös näillä seuduilla... palasin aikoinaan itsekkin.

[/quote]

Kiitos! :)

Ap

Vierailija
10/13 |
05.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tervetuloa takaisin!

Itse en ole syntyjäni täältä, mutta kaikki kouluni käynyt ja turkulaiseksi näin ollen "kääntynyt" :)

Jos jonnekin täytyy lähteä, niin ulkomaille minäkin ennemmin kuin Suomen sisällä muuttaisin.

Vierailija
11/13 |
05.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tervetuloa, itse olen syntynyt ja kasvanut täällä. Minnekään en ole vielä täältä lähtenyt. :)

Vierailija
12/13 |
05.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.12.2014 klo 20:46"]

Muutin alle vuosi sitten työn perässä Turusta Helsinkiin - osittain siksi, että koin olevani totaalisen kyllästynyt Turkuun. Aika pian tajusin, että olen tehnyt pahan erehdyksen.

Helsingissä on todella paljon kulttuuria ja tekemistä, mutta asioilla on kääntöpuolensa. Julkisissa saa koko ajan istuskella ja (minusta ihan ok) palkkani ei tunnu riittävän mihinkään. Varsinkaan köyhänä en voisi kuvitella ankeampaa asuinpaikkaa kuin Helsinki.

Rakastan Turun lyhyitä etäisyyksiä. Kulttuuria on ja Turun ravintolat sekä kahvilat ovat ihania. Myönnän, että ihmiset ovat Turussa aika epäsosiaalisia vieraille, mutta varsinaissuomalaisena olen tottunut siihen. :D Rahat myös varmasti riittävät siellä.

Onneksi en mennyt tämän vuoden aikana rakastumaan tai tekemään muuta yhtä tyhmää, joka olisi sitonut minut Helsinkiin pidemmäksi aikaa. Turussa on koti.

[/quote]

Kiitos ap viestistä, puit omat ajatukseni sanoiksi. Itsekin olen pohtinut tätä kysymystä näin Turun ja Helsingin väliä reissatessa. Turussa on koti, mutta Helsingissä on mieheni työpaikka. Hänen alansa töitä ei yksinkertaisesti ole Turussa saatavilla. Mieheni haluaisi, että muuttaisin Helsinkiin. Itse en haluaisi muuttaa, mutta ei myöskään haluaisi asaua erossa...Hankalaa päättää :(

Vierailija
13/13 |
05.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.12.2014 klo 17:58"]

Kiitos ap viestistä, puit omat ajatukseni sanoiksi. Itsekin olen pohtinut tätä kysymystä näin Turun ja Helsingin väliä reissatessa. Turussa on koti, mutta Helsingissä on mieheni työpaikka. Hänen alansa töitä ei yksinkertaisesti ole Turussa saatavilla. Mieheni haluaisi, että muuttaisin Helsinkiin. Itse en haluaisi muuttaa, mutta ei myöskään haluaisi asaua erossa...Hankalaa päättää :(

[/quote]

Hankala tilanne. :/ Voisitteko matkustella Turun ja Helsingin väliä vuorotellen? Reissaaminen on pidemmän päälle todella rankkaa.

Itse olen kyllä sitä mieltä, ettei kannata muuttaa, jollet oikeasti halua. Parisuhde on kompromissien tekemistä, mutta et voi liikaa tinkiä omasta elämästäsi - mm. asumalla paikassa, jossa et viihdy.

Hyvää jatkoa sinulle. :) Ap