Juuri nyt ! Elinkeinoministeri Mika Lintilä väläyttelee rajoituksien palauttamista !!!
https://www.is.fi/politiikka/art-2000008321593.html
Elinkeinoministeri kommentoi koronarajoitusten mahdollista palauttamista Ylelle: ”Erittäin kova takaisku”
Elinkeinoministerin mukaan koronaponnisteluissa tähtäin pitää olla edelleen rokotusprosentin nostamisessa. Rajoitusten palauttaminen olisi kova takaisku.
Sami Noponen
13:01
Vaikka uusien koronatartuntojen määrä on kääntynyt kasvuun, pitäisi uusien koronarajoitusten pystyttämistä välttää.
Näin arvioi elinkeinoministeri Mika Lintilä (kesk) tänään Ylen Ykkösaamussa.
– Kynnys sille, että rajoituksia alettaisiin laittaa uudelleen on korkealla, Lintilä sanoi Ylelle.
Kommentit (93)
Mitä te sitten kuvittelitte? Jokaisessa maassa tää sama kuvio. Avataan yhteiskuntaa, suljetaan, avataan... jatketaan, kunnes kansalaiset on ihan pökerryksissä ja syyttelevät toinen toisiaan. Suostuvat mihin tahansa mitä hallinto ehdottaakaan.
Milloin kunnon lockdown etelä-euroopan tapaan? Kaksi viikkoa ulkonaliikkumiskieltoa.
Tulikohan tämä ”Erittäin kova takaisku” Lintilälle jotenkin yllätyksenä. Raukka luuli voivansa ohjailla virusta 😂
itkuinen kirjoitti:
Eikä ole muuta keinoa ? En kestä ! Ottakaa nyt se rokote, ettei kaikkea tarvi taas sulkea.
rokottamattomat saavat immuniteettinsa.
Yksikään suositus ei saa enää minua pitämään maskia. Jos rokottamattomat sairastuvat vapaasti niin syyttäkööt pelkästään itseään enkä tee mitään heitä suojatakseni. Ei kiinnosta enää tippaakaan.
Eihän Lintilä tuossa mitään rajoituksia väläyttele, vaan sanoo että palaaminen rajoituksiin olisi takaisku.
Etätyösuositus takaisin!
Lähityöt on täysin yliarvostettua paskaa. Niiden välttely auttaa muihinkin infektiotauteihin.
Ei rokotetta milloinkaan kirjoitti:
Ihan sama vaikka koko suomi menisi lopullisesti kiinni. Ravintolat ja baarit saa mennä puolestani vaikka heti kiinni samoin muut paikat. Ei vaikuta muutenkaan elämääni millään puolin. En käy muutenkaan baareissa. En ole rokotettu enkä myöskään tule ottamaan sitä korona rokotetta. Minun puolesta suomi saa mennä lopullisesti kiinni. Turhaa painostusta rokottamattomiin kansalaisia kohtaan. Ette tule saamaan minua piikille ette nyt ettekä milloinkaan.
Ja sä luulet, että sä kiinnostat ketään? Todella itsekästä ja lapsellista minä minä huutelua. Miksi sä edes otat kantaa, kun sulle on kuitenkin ihan sama? Suurin osa tajuaa laajan kuvan eikä halua enää laajoja sulkuja, oli itse rokotettu tai ei.
Vierailija kirjoitti:
Mitä te sitten kuvittelitte? Jokaisessa maassa tää sama kuvio. Avataan yhteiskuntaa, suljetaan, avataan... jatketaan, kunnes kansalaiset on ihan pökerryksissä ja syyttelevät toinen toisiaan. Suostuvat mihin tahansa mitä hallinto ehdottaakaan.
Kuulepas, suurimmassa osassa maailman maita ei ole jumpattu rajoitusten kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Yksikään suositus ei saa enää minua pitämään maskia. Jos rokottamattomat sairastuvat vapaasti niin syyttäkööt pelkästään itseään enkä tee mitään heitä suojatakseni. Ei kiinnosta enää tippaakaan.
Kaltaisesi käytöksen johdosta koronan leviäminen ei lopu ikinä. Kun ei kiinnosta. Rokotetut levittävät koronaa siinä missä muutkin, myös eläimiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suomessa on nyt rokotettujen tauti?
Ei vaan rokottamattomat kuormittaa tehopaikkoja, ja vaikka kuulema ei voi nimetä tiettyjä ryhmiä niin jossain on nimetty. Yhteinen tekijä lienee valistumattomuus, tai sitkeät harhaluulot.
Ei kuormita.
Kyllä kuormittaa ja paljon. 90% sairaalahoidettavista koronapotilaista nytkin rokottamattomia tai yhden annoksen jälkeen leikin kesken jättäneitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaltaisesi käytöksen johdosta koronan leviäminen ei lopu ikinä. Kun ei kiinnosta. Rokotetut levittävät koronaa siinä missä muutkin, myös eläimiin.
Juu levittävät rokottamattomiin. Öh, ottakoot rokotteet. Eläimiin, oletko oikeasti ihan taukki? Ei kiinnosta yhtään tod.
Teidän takia rajoittaisin elämääni enää yhtään? Juu imbesillien aikuisten, ma mujen ja vierastyöläisten?
Ainoastaan rokottamattomat lapset voi olla hyvä perustelu. Mutta heitä ei korona rasita muuten kuin vastuuttomien rokotevastaisten aikuisten ansiosta.
Pulleat rintalihakset, karvainen rinta, leveät hartiat, hoikka, pitkät paksut vaaleat latvoista luonnonkiharat hiukset, litteähkö masu, lihaksikkaat käsivarret, lihakset näkyvät ihon alta. Naisten päät kääntyvät kun liikun kaupungilla kireässä paidassa. Joo ihan tyytyväinen ulkonäkööni olen.
Mutta työtä se on vaatinut ihan älyttömästi, kymmeniä tunteja liikuntaa viikossa. Enkä ole ulkonäön vuoksi liikkunut vaan terveyden, kaunis kroppa tulee sivutuotteena.
Vierailija kirjoitti:
Meneekö ravintolat ja baarit kiinni ?
Jos ovat viruslinkoja. Rokote ei estä tartuttavuutta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei vaan rokottamattomat kuormittaa tehopaikkoja, ja vaikka kuulema ei voi nimetä tiettyjä ryhmiä niin jossain on nimetty. Yhteinen tekijä lienee valistumattomuus, tai sitkeät harhaluulot.
Ei kuormita.
Kyllä kuormittaa ja paljon. 90% sairaalahoidettavista koronapotilaista nytkin rokottamattomia tai yhden annoksen jälkeen leikin kesken jättäneitä.
Rokotehaittoja saaneetkin kuormittavat terveydenhuoltoa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eivät kaikki voi ottaa rokotetta, mutta riittää sekin, että mahdollisimman monet ottavat.
Äärimmäisen harva ei voi ottaa rokotetta. Moni luulee, ettei voi.
Jos 5,8 miljoonan ihmisen joukossa muussa maassa on 30(!) sellaista ihmistä, jotka eivät oikeasti voi ottaa rokotetta, niin suomalaiset ovat tosi luulotautisia.
Ja ne kaikki kirjoittaa tällä palstalla kun muita kavereita ei oo. En todellakaan ole rokotusvastaisen kaveri.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei kuormita.
Rokotehaittoja saaneetkin kuormittavat terveydenhuoltoa.
Juu taatusti nämä "olin kuumeessa yhden yön "-vinkujat pullamössöpetterit ja mirjat.
Mitään ei kestetä. Ei edes rokotetta enää. Säälittävää.
Baarit ja ravintolat joutaa mennä. Talous vain kohenee kun turha ördääminen ja siitä seuraavat terveyshaitat jäävät pois.
Äärimmäisen harva ei voi ottaa rokotetta. Moni luulee, ettei voi.
Jos 5,8 miljoonan ihmisen joukossa muussa maassa on 30(!) sellaista ihmistä, jotka eivät oikeasti voi ottaa rokotetta, niin suomalaiset ovat tosi luulotautisia.