Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pääministerin köyhä lapsuus

Vierailija
09.10.2021 |

Pääministerimme on joutunut asumaan rivitalossa,kova kohtalo hänellä.Meillä oli pieni omakotitalo,8 lasta ja vanhemmat.Ei ollut sähköä,ulkohuussi.ei edes pesukonetta,äiti pesi pyykit avannossa ,haettiin köyhäinapua,puhumattakaan,että olisi ollut polkupyöriä,kunnon vaatteita yms.Siis rutiköyhiä,ja saihan siitä kuulla koulukaverilta,että olette köyhiä kuin kirkonrotat.Mutta oli kuitenkin järvenrantaa,missä uida ja kalastaa.Vaikka asun vuokralla kerrostalossa,olen erittäin tyytyväinen elämääni,on kaikki mukavuudet,mitä tarvitsee,siis lämpöä,vesi,sisäwc ja rahaa ruokaan.Kaikki on suhteellista,myös köyhyys.

Kommentit (64)

Vierailija
21/64 |
09.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ollut köyhä vaan tavallinen keskiverto . Kaikkea on ollut . Hieno asunto ja hyvä koulu . Kouluruoka . Hyvin on mennyt . Monet asuu vuokralla säästyy remontti veloilta ja peloilta. Omenapuita vaan pihoille lapset saa kokea syksyn herkut .

Vierailija
22/64 |
09.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

vituttaa tollaset julkkis valeköyhät. moni oikea köyhä näkee suomes nälkää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/64 |
09.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

On Marinin perhekin hakenut muistaakseni ruoka-apua. Rivari-asunto ei sinänsä nyt ole mitenkään erityisen "köyhää".

Vierailija
24/64 |
09.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ohisalo on oikeasti aika kurjista oloista.

Vierailija
25/64 |
09.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua ei kiinnosta hänen henk.koht. elämänsä eikä lapsuutensa vähäistäkään määrää.

Se ihmetyttää, millä ajalla hän noita politiikan ulkopuolisia lehtijuttujaan antaa, eikös heillä pitäisi olla kiire nyt oikeidenkin työtehtävien parissa?

Ulkonäöstä ja tyylistä tulee lähinnä mieleen surkea yritys kopioida Ruotsin prinsessa Victoriaa, juoksulenkkeineen ja syömishäiriöolemuksineen kaikkineen.

Työssään ei vakuuta mikään, mutta eihän hän kansan valitsema olekaan

Vierailija
26/64 |
09.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä vuonna ap. olet syntynyt ?

Vierailija
27/64 |
09.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli se Marinin kotitalo oikeasti silmätikku, koska se oli kunnan rivari ja siellä asuivat ne köyhät.

Vierailija
28/64 |
09.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oli se Marinin kotitalo oikeasti silmätikku, koska se oli kunnan rivari ja siellä asuivat ne köyhät.

Oliko se pahempi kuin kunnan kerrostalo?

Vierailija
29/64 |
09.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Harmittaa kun on asunut vuokralla. Olisi pitäny olla omistusrivari.

Eikö hän joutunut olemaan kaupan kassanakin? Nyt kalastellan vain ääniä jo, seuraavaan eduskunta vaaleja varten.Ollan niin nöyriä kun ollut köyhä.Eikö hän valtion piikiin aamiaisetkin tilannut? Miksi ei maksanut itse? Maksajina oli Suomen kansa. Joka varmasti moni verroin köyhempi nyt kuin Rouva pääministeri. Äänten kalastelua se oli että oikein osalistu YÖ_Kylässä ohjelmaa. Ilmasta vaalimainontaa!

Vierailija
30/64 |
09.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ihme että sillä on noussu kus piähän.

Vierailija
31/64 |
09.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuitenkin sanoi ettei häntä nostettu ikinä Tikunnokkaan. Mutta 10 v tanssi kuitenkin niin köyhää oli, voi voi varmaan balettia köyhien tapaan.

Vierailija
32/64 |
09.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yliksellä on kuvaus kouluajasta, toverilta.

Vierailija
33/64 |
09.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hiukset leikkasi jo tanttamaisiksi vaaleja ajatellen.

Vierailija
34/64 |
09.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omakotitalo ja 8 lasta ei kuulosta köyhältä.

Se on ihan miten haluaa asioita tulkita.

Vuokralla rivitalossa, jossain lähiössä ei välttämättä ole rikasta asumista. Voi olla juuri sen verran, että kahdella lähihoitajalla on varaa.

Rivarikin voi olla kaupungin vuokrakämppä, voi olla purkukuntoinen.

Mutta te ette ilmeisesti sitä tajua, ehkä vaan ootte niin rikkaista perheistä.

Minun vanhemmilla oli varaa vain kolmeen lapseen.

Vierailija
35/64 |
09.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kekkonen oli mustasta Lepikon torpasta joka  mahtuisi kokonaan Marinin köyhän kodin sisään.

Vierailija
36/64 |
09.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vertaa itseään Pirkkalan omakotitaloissa asuneisiin perheisiin. Itse asui kuitenkin uudessa rivitalokolmiossa ja asukkaita vain 3, asunto ei ollut mikään murju ja oikein tilava tuon kokoiselle perheelle.

Selvästikin pitää vuokra-asumista huonona juttuna ja leimaa vuokralla asuvat automaattisesti köyhiksi.

Vierailija
37/64 |
09.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se rivari oli todella siisti ja uusi tuolloin. Kaikki opettajat asuivat yleensä ihan samanlaisissa.

Vierailija
38/64 |
09.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Omakotitalo ja 8 lasta ei kuulosta köyhältä.

Se on ihan miten haluaa asioita tulkita.

Vuokralla rivitalossa, jossain lähiössä ei välttämättä ole rikasta asumista. Voi olla juuri sen verran, että kahdella lähihoitajalla on varaa.

Rivarikin voi olla kaupungin vuokrakämppä, voi olla purkukuntoinen.

Mutta te ette ilmeisesti sitä tajua, ehkä vaan ootte niin rikkaista perheistä.

Minun vanhemmilla oli varaa vain kolmeen lapseen.

Olen Sannan ikäluokkaa ja minun lapsuudessani oli täysin normaalia että 4-henkiset perheet asui kerrostalokolmioissa. Moni 6-henkinen perhe asui neliössä jne. Vaikka perheessä oli eri sukupuolta ja jopa täysin eri ikäluokkaa olevia lapsia niin lapset jakoivat huoneen. Näin omistusasuntotaloissa, perhet ihan tavallisia työväenluokan ja keskiluokan perheitä.

Sannalla oli sentään oma huone.

Vierailija
39/64 |
09.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yliksellä on kuvaus kouluajasta, toverilta.

Laitatko linkin

Vierailija
40/64 |
09.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On Marinin perhekin hakenut muistaakseni ruoka-apua. Rivari-asunto ei sinänsä nyt ole mitenkään erityisen "köyhää".

Aika moni perhe haki 1990-luvun alussa ruoka-apua.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi neljä kahdeksan