Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ei jää rahaa itselle mihinkään, muita?

Vierailija
04.12.2014 |

Koko ajan jotain synttäriä, joulua tai kouluntapahtumaa mihin menee rahaa. Nyt piti 2:lle lapselle ostaa juhlavaatteet kouluun huomiseksi. Tuntuu muutenkin että noikaan ei ole tarpeeksi hyvät. Ostin pojalle ruudullisen paidan solmiolla ja tummansiniset housut. Muilla varmaan pikkutakit ja valkoiset kauluspaidat. Tytölle on tummansininen halpis tylimekko. Noihin meni rahaa ihan hirveästi. Vaikka olikin halpisliikkeestä. 

Kun katson peiliin niin itse näytän nukkavierulta. Samoin mies. Meillä ei ole kummallakaan vaatteita koulun joulujuhlaan. Pitäisi käydä kampaajallakin. Kaikki tälläinen kaatuu vielä minun päälleni. Nytkin väsyneenä töiden jälkeen piti kaupoille mennä. 

Koko joulu on vielä ihan vaiheessa, siivoukset, piparit, ruuat, lahjat ja kortit kaikki ostamatta. En pysty nauttimaan tässä stressissä joulusta yhtään. Mies ei auta. Omat vanhempani auttavat välillä. Mutta ovat pienituloisia eläkeläisiä. Tai käyttävät rahat itseensä. Käyvät täällä kun olen töissä, kun tulen töistä niin lähtevät melkein heti kotiin. Käyvät katsomassa lapsia. Onhan sekin kiva mutta olen todella yksinäinen ja rasittunut. Mies tulee myöhään töistä. Koko arjen pyöritys ja vastuu on minulla. Tuntuu että väsyn tähän täysin. Sairaslomaa en voi pitää. Enkä sitä edes saisi.

Kommentit (24)

Vierailija
21/24 |
04.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

sanoit että "mies ei auta". Onko pahempi ongelma miehen saamttomuus vai taloudellinen tilanne?

Vierailija
22/24 |
04.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.12.2014 klo 18:27"]

Me ei asuta lähellä rajaa. 

ap

[/quote] Harmi. Minäkin asun kyllä about 80km päässä, eli en "lähellä" lähellä, mutta kuitenkin sen verran lähellä, että kannattaa käydä.

Varmaan muuttaisin teidän tilanteessanne, kun kerran kukaan ei auta nytkään juurikaan.

Miehen päivä lyhenisi ~3? tuntia ja sen ajan voisi olla sinua auttamassa. Lisäksi voisitte luopua ainakin toisesta autosta, koska niiihin uppoaa rahaa monin tavoin paljon, jos itse ei osaa korjata ja huoltaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/24 |
04.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ette voi muuttaa halvempaan asuntppn nykyisellä paikkakunnalla?

Aikuiset eivät kasva (tai ei ainakaan olisi suotavaa ;) ), joten riittää että kerran ostatte ne juhlavaatteet, niin ne menee sitten vuosikausia. Osta joulun jälkeen alennusmyynneistä tai lähde koluamaan kirppareita! Myös lasten juhlavaatteet kannattaa ostaa ennakkoon, kirppareilta (vaikka netin kautta) löytyy niitä kerran pidettyjä...

Vierailija
24/24 |
04.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä tarvitaan perhepalaveria. Miettikään miten haluatte oikeasti elää ja tehkää sitten päätöksiä sen mukaan. Kuulostat jo nyt todella masentuneelta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä viisi kaksi