Saunoitteko isänne kanssa ?
Isä otti taas puheeksi, miksi en saunonut perheeni kanssa kuin 9- vuotiaaksi asti. Olen nyt jo 24 mutta isäni kanssa en halua saunaan, voiko kyse olla jostain traumasta jota en tunnista.Mieheni kanssa pystyn normaalisti saunomaan.
Kommentit (9)
Saman ikäisenä varmaankin lopetin isän kanssa saunomisen, luulen että on aika yleistä. Nyt olen 21 ja ei tulisi mieleenkään saunoa isäni kanssa, eikä hänkään suostuisi sitä tekemään.
[quote author="Vierailija" time="04.12.2014 klo 15:25"]
Mieheni kanssa pystyn normaalisti saunomaan.
[/quote]
Tämä oli hyvä...
Saunoimme koko perhe yhdessä, kun olin pieni. Muistan, kun piti pestä isän selkää ja hangata niin että käsi väsyi. Jossain vaiheessa isä sitten jättäytyi pois meidän tyttöjen seurasta ja alkoi saunoa yksin. En muista, missä vaiheessa, ehkä siinä kohtaa kun ylipäänsä pystyimme pesemään itse itsemme, ekaluokkalaisina ehkä? Ei siitä sen kummempaa hälyä pidetty, isä vain alkoi käydä eri aikaan saunassa. Sinänsä ihan ok, koska meidän saunamme oli aika pieni eikä sinne neljä isoa ihmistä kunnolla olisi mahtunutkaan.
11-vuotiaaksi asti saunoin. Sen koommin olen saunonut vain kulloisenkin partnerin kanssa.
Saunoin ja saunon edelleen. Ikää on mulla 30. Enpä aattele että isäni mua niin kattelis.
En saunonut. Mutta se ei ollut mikään valintakysymys. Kun olin pieni isä oli aina myöhään töissä ja me lapset käytiin äidin kanssa saunassa. Asuttiin siis kerrostalossa ja oli se tietty saunavuoro viikoittain. Toinen juttu sit taas, että isäni ei edes pidä saunomisesta.
Sitten muutettiin omakotitaloon, sauna valmistui 10 vuotta muutosta, jolloin olin jo itse muuttanut pois kotoa. Isä ei vieläkään kovin usein sauno ja esim. joulusauna toteutetaan miesten ja naisten vuoroilla kun on isompi porukka koolla.
Kyllä. Perheemme on vahvasti kallellaan naturismiin päin, eikä alastomuus ollut eikä ole meille minkäänlainen ongelma.
Isää ei ollut, vain isäpuoli eikä olisi tullut mieleenkään mennä hänen kanssaan saunaan. Aloin jo alakouluikäisenä saunoa yksin.
Suvun kesämökillä oli aikoinaan typeriä tilanteita. Miesväki istui verannalla, kun naiset saunoivat ja kävivät välillä uimassa. Puin aina uimapuvun päälleni ja siitähän tuli kommenttia. Alastomuushan oli toki luonnollista! Tädit menivät aina alasti veteen joku pieni pyyheripu edessään. Kun tuli miesten vuoro mennä saunaan, niin siinä ne verannalla kekkuloivat alasti ja vaativat meitä katsomaan muualle. Jotenkin se alastomuus ei sitten kuitenkaan ollut niin luonnollista! Ei uimahousuja kuulemma kannattanut suotta kastella.
Joskus mökillä oli muuan tuttavapariskunta kylässä ja saunomassa, hartaita helluntailaisia. Mutta en ole muulloin kokenut siinä mökkirannassa niin himokkaita katseita liikkuessani keveissä kesävaatteissa tai peräti uima-asussa. No olinhan minä muihin naisiin verrattuna huomattavasti nuorempi ja siihen aikaan myös sutjakkavartinen, mutta epämiellyttävältä ne katseet tuntuivat nuoresta tytöstä.