Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kertokaa esimerkkejä, miten KIVA-koulussa ollaan saatu kitkettyä kiusaamista pois

Vierailija
09.10.2021 |

Kokemuksia? Mitä tapahtui?

Kommentit (24)

Vierailija
21/24 |
09.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos luokan näsäviisaalle opettajan lellikille ja kielikellolle annetaan porukalla opetus, se ei Ile kiusaamista, vaan tärkeää ryhmähengen luontia.

Vierailija
22/24 |
09.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mites olis Kipu koulu? Kiusaajille puuttuumista ja kipua...

🤫

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
kokemus
23/24 |
22.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin kahdessa KIVA-koulussa ala-asteen aikana. 1-2lk kiusaaminen oli lähinnä syrjimistä ja leikeistä pois jättämistä. Kun kerroin opettajalle asiasta niin asiaan puuttuminen hoidettiin niin, että pistettiin istumaan vastakkain kiusaajien kanssa ja sitten puhuteltiin. Pienestä lapsesta se ensinnäkin tuntuu hyvinkin pelottavalta, mutta keskustelu on täysin hyödytön, sillä opettaja kysyi kiusaajilta että oletteko te kiusanneet. Tietysti molemmat sanovat, että eivät ole kiusanneet. Sitten keskustelu on ohi, koska 2 vs. 1. Samaa käytäntöä käytettiin koko alakoulun ajan mikäli vastaavaa tapahtui. Mielestäni siis aivan turha käytäntö, kun itse kiusaamiseen ei edes puututa, koska kaikissa kouluissahan on ''nollatoleranssi kiusaamiselle''. 

Vierailija
24/24 |
22.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun lasta on kiusattu KiVa-koulussa vuodesta toiseen. Aina aika ajoin on joku prosessi, ja sen jälkeen kiusaaminen jatkuu ihan samalla tavalla.