Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi suihkut on nykyään niin pieniä?

Vierailija
09.10.2021 |

Kaikessa säästetään ja eakennyskulttuurimon huonoa. Erityisesti sisâtilijen viimeistely mättää.

Muutin uuteen vuokra-asuntoon ja en mahdu suihkuun, niin että käännettävän seinän saa kiinni. Kun valitin asiasta mulle sanottiin, että suihkussa on tilaa 1,875 neliötâ, pitäisi mahtua.

Nyt suihkuttelen seinä auki ja paikat kastuu. Voin käydä suihkussa harvoin.

Ei voi unelmoidakaan, että esim tuoli mahtuisi suihkuun.

Olenko ainoa, jota tällainen rakentaminen suututtaa?

Ja se, että asuu vuokralla sosiaalisin perustein ei saisi vaikuttaa. Aina köyhiiä sorretaan.

Keittiökin on niin pieni, etten mahdu siellä kääntymään. Mut se on toinen tarina.

Kommentit (36)

Vierailija
1/36 |
09.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisiko aika laihduttaa?

Vierailija
2/36 |
09.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen kans sitä mieltä että sosiaalisin perustein köyhien tulisi saada asua kaivopuistossa kattohuoneistossa, minimi 120m2.

Sitä huonompi taso ei ole ihmisarvolle sopivaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/36 |
09.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kai siellä ole tarkoituskaan kuperkeikkaa heittää?

Ja miksi makkarin pitäisi olla iso?

Siellähän vain nukutaan.

Vieressä sijaitsee vaatehuone peileineen.

Makkarissa pitää olla vain sängyt ja yöpöydät.

Vierailija
4/36 |
09.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olisiko aika laihduttaa?

Tämä, jos ei mahdu lähes 2 m2 suihkuun

Vierailija
5/36 |
09.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Turha tällaista on Suomessa kysellä. Täällä halutaan tai ainakin uskotellaan, että halutaan asua 15 neliön kopeissa. Kotonahan käydään vain nukkumassa.

Vierailija
6/36 |
09.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laita voita suihkun seiniin liukasteeksi niin voit liukua sisään.

Vierailija
7/36 |
09.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miks helvetissä sinne pitäs tuoli raahata? Etkö jaksa seistä sitä aikaa mikä suihkussa menee?

Vierailija
8/36 |
09.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miks helvetissä sinne pitäs tuoli raahata? Etkö jaksa seistä sitä aikaa mikä suihkussa menee?

Aikoo olla suihkussa vähän pitempää, tiedä vaikka ladyshaver mukana...

Vierailija
9/36 |
09.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä joudun asumaan asuntolassa, jossa on tuo sama ongelma. Suihkukopit ovat niin pieniä, että hiuksiani pestessäni kyynärpääni kolisevat kopin seiniin. Vinottain voi tietysti seistä, mutta mielestäni suihkussa pitäisi voida kääntyä täysi ympyrä. Kumartaessa muuten pää ja pyrstö ottavat seiniin yhtaikaa, mikä ei sekään ole mukavaa. Voisin olla 50 kiloa lihavampi tai 50 kiloa laihempi, ja ongelma olisi silti sama: 180 cm ja pitkät raajat.

Vessakopit ovat toinen ikävä juttu. Yhteen vessaan en mahdu ollenkaan niin, että ovi menisi kiinni. Toisessa ovi menee kiinni, jos olen koko selän mitalta istuimen kylmää vesisäiliötä vasten, eikä pesualtaan ääressä voi pestä kasvoja, koska takapuoli ottaa kiinni seinään ja otsa peilikaappiin, eikä vinosti taittumallakaan onnistu. Kolmanteen vessaan mahdun kyllä, mutta se on koko ajan litimärkä seiniä ja vessapaperirullaa myöten, koska samassa tilassa on suihku. Ja siinä suihkussa taas on tilaa, mutta myös kymmenen hengen ulosteiden haju.

Ei tätä ongelmaa ihan sisäistä, jollei itse joudu tällaisessa paikassa olemaan.

Vierailija
10/36 |
09.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jotkut ihmiset eivät pysty seisomaan ollenkaan. Oletko kuullut sellaisista? Virkistetäänpä aivotoimintaasi kuvien avulla:

https://www.google.com/search?q=suihkutuole&hl=fi&source=hp&ei=YnBhYfru…

Vierailija
11/36 |
09.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyäänhän suihkut ja oviaukot tehdään tilaviksi invamitoituksen takia.

Jotkut suihkukopista ovat kyllä todella hankalan mallisia, vaikka olen keskikokoinen nainen. Mutta ne eivät ole kahta neliömetriä nähneetkään.

Vierailija
12/36 |
09.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuoli suihkuun, what?

Vierailija
13/36 |
09.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, mutta, nykyäänhän joka kerrostaloasunnoissa on kaksikin suihkua kylppärissä. Mitä pieniä ne silloin ovat... Vuokrakämpät ovat asia erikseen, tosin vuokrakämpissä ei juurikaan taida mitään suihkukaappeja olla. 

Vierailija
14/36 |
09.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuoli suihkuun, what?

Taas yksi esimerkki kommentoijasta, joka ei näe oman suppean kuplansa ulkopuolelle. Jos vähän aikaa mietit, niin saatat keksiä ihmisryhmiä, jotka tarvitsevat suihkuun tuolia.

Vierailija
15/36 |
09.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tunnista ongelmaa. Yleensä suihkutilat tehdään turhankin isoiksi siksi että kaikkialla pitää mahtua liikkumaan pyörätuolilla. Meilläkin riittäisi vähemmän.

Vierailija
16/36 |
09.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuoli suihkuun, what?

minulla on sohva ja sänky suihkussa, mutta minä olenkin porvari

Vierailija
17/36 |
09.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En tunnista ongelmaa. Yleensä suihkutilat tehdään turhankin isoiksi siksi että kaikkialla pitää mahtua liikkumaan pyörätuolilla. Meilläkin riittäisi vähemmän.

Monessa asunnossa kylppärit vievät nykyään about yhden tilavan huoneen neliömäärän. Ei mitään järkeä siinäkään. Mieluummin lisätilaa makkareihin tai olkkariin.

Vierailija
18/36 |
09.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laihdutta, akka

Vierailija
19/36 |
09.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä tuli muutama vuosi sitten taloyhtiön asuntoihin vempain, joka säätelee suihkun voimakkuutta. Vettä tulee heikommalla voimakkuudella kuin aikaisemmin, joten jos haluaa kunnolla puhtaaksi, menee suihkussa myös pidempi aika. 

Vierailija
20/36 |
09.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

1,875 m2 on vielä iso suihku verrattuna noihin 60cm suihkukoppeihin eli 0,36 m2 kokoisiin