"nykyään on mahdollista tehdä kaikenlaisia sopimuksia ja esimerkiksi hoitaa seksuaaliset tarpeet muutenkin kuin parisuhteessa. Ei parisuhteessa tarvitse tyydyttää toisen ihmisen kaikkia tarpeita"
Näin juuri. En ole koskaan ymmärtänyt miksi parisuhde tarkottaisi jotain oikeutta toisen kehoon ja tyydytetyksi tulemiseen.
Kommentit (26)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuka näin on kirjoittanut? Onko hänelle sitten ok, että kumppani hoitaa seksuaaliset tarpeensa jonkun toisen kanssa? Miksi yleensä sitten olla parisuhteessa?
Arvaan että olet mies, jolle parisuhde on kassientyhjennyssuhde?
Joo, miehen feminiinen puoli tulee esiin, mutta rajansa kaikella.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi ihmiset pariutuvat sellaisten ihmisten kanssa, joiden kanssa seksi tuntuu niin työläältä ja/tai vastenmieliseltä, että se pitää ulkoistaa koko suhteesta? Eikö olisi järkevää ja myös aikaa säästävää pariutua juuri sellaisen ihmisen kanssa, jonka kanssa niitä seksihommia tekee mieli harrastaa? Seksi ei toki parisuhteessa ole kaikki kaikessa, mutta on se minulle aika tärkeä osa.
Sitä se olisi minullekin, mutta puolisolle ei. Pitääkö erota, jos suhde muuten toimii, siinäpä pulma.
Vaikeita juttuja. Parisuhdetta perustavien kannattaisi miettiä, minkä tarpeiden tyydyttämiseen sitä parisuhdetta oikein haetaan ja mistä ei olla valmiita tinkimään. Ei kuitenkaan ole realistista kuvitella, että yksi ihminen voi tyydyttää toisen kaikki tarpeet. Minä esimerkiksi voisin sanoa, että minulle on oleellista, että parisuhteessa mies vastaa seksuaalisiin ja emotionaalisiin tarpeeni - että seksi toimii ja on sekä fyysistä että henkistä läheisyyttä, luottamusta, turvan tunnetta. Sosiaalisia tarpeita sen sijaan tyydytän tapaamalla ystäviäni ja harrastuskavereitani, taloudellisia tarpeita luomalla itse uraa ja psykologisia tarpeitani käymällä terapiassa - miehen ei siis välttämättä tarvitse juosta kanssani käsityömuseoissa, kuunnella jatkuvasti vuodatustani vaikeasta äitisuhteesta tai elättää minua. Olisi kohtuutonta kuvitella, että hän olisi jotenkin vastuussa kaikesta tästä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi ihmiset pariutuvat sellaisten ihmisten kanssa, joiden kanssa seksi tuntuu niin työläältä ja/tai vastenmieliseltä, että se pitää ulkoistaa koko suhteesta? Eikö olisi järkevää ja myös aikaa säästävää pariutua juuri sellaisen ihmisen kanssa, jonka kanssa niitä seksihommia tekee mieli harrastaa? Seksi ei toki parisuhteessa ole kaikki kaikessa, mutta on se minulle aika tärkeä osa.
Sitä se olisi minullekin, mutta puolisolle ei. Pitääkö erota, jos suhde muuten toimii, siinäpä pulma.
Vaikeita juttuja. Parisuhdetta perustavien kannattaisi miettiä, minkä tarpeiden tyydyttämiseen sitä parisuhdetta oikein haetaan ja mistä ei olla valmiita tinkimään. Ei kuitenkaan ole realistista kuvitella, että yksi ihminen voi tyydyttää toisen kaikki tarpeet. Minä esimerkiksi voisin sanoa, että minulle on oleellista, että parisuhteessa mies vastaa seksuaalisiin ja emotionaalisiin tarpeeni - että seksi toimii ja on sekä fyysistä että henkistä läheisyyttä, luottamusta, turvan tunnetta. Sosiaalisia tarpeita sen sijaan tyydytän tapaamalla ystäviäni ja harrastuskavereitani, taloudellisia tarpeita luomalla itse uraa ja psykologisia tarpeitani käymällä terapiassa - miehen ei siis välttämättä tarvitse juosta kanssani käsityömuseoissa, kuunnella jatkuvasti vuodatustani vaikeasta äitisuhteesta tai elättää minua. Olisi kohtuutonta kuvitella, että hän olisi jotenkin vastuussa kaikesta tästä.
Jos suhteeseen tulee kausi, jolloin sinun emotionaaliset ja seksuaaliset tarpeesi ovat erilaisia kuin yleensä eikä mies osaa vastata niihin yhtä hyvin kuin yleensä niin oletkos sitten alkanut väärän miehen kanssa parisuhteeseen, jolla ei olekaan tulevaisuutta? Sori, mutta melko mukaviisaan neuvon annoit. Kumpuaako pätemisen tarve sitten tuosta äitisuhteesta?
eri
Miksi on pakko saada kertoa olevansa PARIsuhteessa? Onko se PARIsuhde niin tavoiteltava asia, että on pakko olla PARIsuhteessa väkisin, vaikka ei millään sellaisessa haluaisi olla?
PARIsuhde on nimensämukaisesti parin, eli kahden ihmisen välinen suhde. Itse olen mielelläni ollut kymmenen vuotta sinkkuna, ihan rehellisesti, ja kietomatta sitä mihinkään suhdekaapuun, eikä tuosta ollut minulel mitään haittaa. En pelännyt olla sinkku, en kokenut että minua arvosteltiin sinkkuudestani, vaan se oli ihan normaalia elämää.
Miksi nykyään on ihan aivan pakko ola parisuhteessa, vaikka ei parisuhteessa olisikaan? Miksi on pakko kiertelemällä ja kaartelemalla ja kaukaa hakemalla yrittää saada MUUT vakuuttuneeksi siitä että musta onkin itse asiassa valkoista, ksoka pitää sietää eri näkökulmat?
Parisuhde on kahden ihmisen välinen suhde. Jos sinulla on useita rakastajia, ei ole parisuhteessa heidän kanssaan. Jos harrastat seksiä muiden kuin puolisosi kanssa seksiä, se on avioliiton ulkopuolinen suhde, vaikka te miten sopisitte että se on ok. Ei termistö muutu sillä että hirveästi niin haluttaisiin.
Marinko siellä järjestelee taas elämäänsä itselleen sopivammaksi? Tuo nainen tuhoaa koko Suomen. Naureskeli Koti Uskonto isänmaa ei merkitse hänelle mitään jonas showssa.