Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Muutin juuri Turusta Ouluun ja huomasin, että oululaiset lapsen käyttäytyvät paljon huonommin kuin turkulaiset

Vierailija
04.09.2006 |

Kaupassa huutavat ja kiukuttelevat. Eräs kakara tuli klähmimään limaisilla sormillaan mun laukkua. Lapsen äiti vaan hymyili anteeksipyytävänä, mutta ei sanonut mitään.

Turussa ei ollut koskaan mitään tällaista.

Mistähän tämä johtuu?

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
04.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei lainkaan sellaisia kyräilijöitä kuin kotiseudullani.

Vierailija
2/7 |
04.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ventovieraat ihmiset juttelivat esim. kaupoissa, myyjät hymyilivät aurinkoisesti, tarjoilijat rupattelivat... Oulussa kaikki olivat kuin pyllylle ammuttuja karhuja. En osannut sitä siellä edes ihmetellä, ajattelin vain että tällaisia me suomalaiset ollaan. Vasta kun muutimme pois, tajusin, että eivät kaikki suomalaiset ole samanlaisia mörököllejä kuin pohjoispohjalaiset.

Enää en muuttaisi Ouluun kuin kilon palasina. Haiseva, kylmä, ruma loukku. Olen pahoillani puolestasi, sinä ex-turkulainen... No, onhan Oulussakin meri ja.... Tietomaa... ja...niin tietysti, Rotuaari ja Nallikari!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
04.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajetaan päin punaisia tosi törkeästi. Ei haluta puhua englantia työpaikalla (kansainvälinen firma kyseessä). Hennes&Mauritz ei ottanut Stella McCartneyn vaatteita myyntiin kun ei kuulema ollut ostajia:-O Keskusta on tulitikkulaatikon kokoinen koska ei jakseta kävellä kahta korttelia liikkeisiin. Liikevalikoima on pieni em. syistä ja muotia ei näe kaduilla eikä kaupoissa. Kaljakuppiloita keskustassa kolme kertaa enemmän kuin missään muualla. Ravintolatarjonta surkea. Kahviloita muutama mummopaikka...

Jne. Eli Oulu on melkoinen paskakaupunni. Eikä kaupunkia esiteltykään missään lehdessä kesäkohteena tänä(kään) kesänä.

T: Oululainen mutta muualta tullut

Vierailija
4/7 |
04.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

on niin herkullinen.

Se johtuu siitä, että turkulaiset on takakireitä ja p**kamaisia ihmisiä. Oululaiset on rennompia ja inhimillisempiä, ja antavat lasten olla lapsia.

Vierailija
5/7 |
04.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähän sivivtystä niillekin.

Vierailija
6/7 |
04.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja alun perin olen pääkaupunkiseudulta. Tuosta lasten käyttäytymisestä en osaa sanoa mitään, mutta tuo huonokäytöksisyys pätee ainakin aikuisiin. Olen molemmissa kaupungeissa työskennellyt asiakaspalvelussa ja saanut aitiopaikalta seurata aikuisten ihmisten käyttäytymistä. Ja eron kyllä huomaa! Oulussa törmäsin aivan omituiseen käytökseen välillä. Ehkäpä tämä aikuisten huonokäytöksisyys selittää myös lasten huonoja käytöstapoja...

Vierailija
7/7 |
04.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puhun nyt aikuisista.¨

Turkulaiset olivat niin kumman jäykkiä, teennäisiä ja etäisiä että ihan kamalat viisi vuotta siellä vietin. Sitten tulin takaisin Ouluun, ja helpotti.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kaksi yksi