Kyselkää psyyk.sairaalta
Kysyä saa mitä tahansa. Tylsään iltaan vähän tekemistä :)
Kommentit (24)
Mites tuo epäluuloisuus ilmenee? Kerro kaikki mahdollinen?
Mun eksällä oli noi ja teki itsemurhan. Millainen on "pahempi kautesi"?
[quote author="Vierailija" time="04.12.2014 klo 01:20"]
Kuinka vanha olet?
[/quote]
Kuinka päästit itsesi tuohon kuntoon?
Olisiko kannattanut ryhdistäytyä jo ensimmäisen diagnoosin jälkeen?
Onkohan Suomessa enää psyykkisesti terveitä naisia ollenkaan?
Diagnooseja pukkaa lääketieteeltä, mutta missä parantavat hoidot? Heittäisin ulos lääkärit toimistoistaan tuoleineen, kun ei mitään edistystä rupea tapahtumaan.
http://i2.wp.com/armstrongeconomics.com/wp-content/uploads/2014/11/draghi-Mario-2.jpg?resize=359%2C239
[quote author="Vierailija" time="23.05.2015 klo 06:05"]
Onkohan Suomessa enää psyykkisesti terveitä naisia ollenkaan?
[/quote]
Kai ne miehetkin ihan samalla tavalla. Mutta hoitoalalla olevana tuntuu, että 90% nykyajan nuorista on mt-ongelmaisia. Jokaisella on joku diagnoosi. Mistä ihmeestä se johtuu? Mitä me aikuiset ollaan tehty väärin, että meidän nuorista on kasvanut mielenterveydeltään hauraita aikuisia?
Tässä kenelle tahansa psyk.ongelmista kärsivälle mielestäni erittäin rohkaiseva keskusteluohjelma, jossa myös mukana kokenut psykiatri-psykoterapeutti; aiheena Masennuksesta toipuminen, maksutta ja ilman rekisteröitymistä katseltavissa tästä http://vod.tv7.fi/vod/armon_kalliolla/armon_kalliolla-046-w.MP4
[quote author="Vierailija" time="04.12.2014 klo 01:11"]Mitä sinulla on diagnosoitu?
[/quote]
Paniikkihäiriö, yleinen ahdistuneisuushäiriö sekä masennus. Tämän lisäksi riippuvainen persoonallisuushäiriö sekä epäluuloinen persoonallisuushäiriö.
[quote author="Vierailija" time="04.12.2014 klo 01:20"]Kuinka vanha olet?
[/quote]
21-vuotias
[quote author="Vierailija" time="04.12.2014 klo 01:34"]Ootko ollu suljetulla
[/quote]
En ole ollut enkä toivottavasti koskaan joudukaan :)
[quote author="Vierailija" time="04.12.2014 klo 01:41"]Saatko hyvää hoitoa?
[/quote]
Tämän suhteen olen vähän kiikun kaakun... Hoitona toimii lääkkeet sekä viikottaiset käynnit psyk. sairaanhoitajalla. Lääkkeiden teho tuntuu laskeneen eikä sairaanhoitajani tunnu oikein siltä "oikealta" vaikka ihan mukava onkin.
Millaista on olla riippuvainen persoonallisuushäiriöinen?
Tunnen toki häiriötyypin, mutta miten se esiintyy sinulla? Onko sulla pakko olla koko ajan joku, "kuka tahansa" kumppani? Siedätkö yksinoloa? (Siis fyysisesti yksin olemista) jos et näe kavereita pariin päivään, ahdistutko? Kiinnostaa, koska mun on todella vaikea kuvitella että joku kaipaa jatkuvasti jotakuta. Ja itsehän olen siis täysi vastakohta, oon estynyt.
[quote author="Vierailija" time="04.12.2014 klo 01:47"]Millaista on olla riippuvainen persoonallisuushäiriöinen?
Tunnen toki häiriötyypin, mutta miten se esiintyy sinulla? Onko sulla pakko olla koko ajan joku, "kuka tahansa" kumppani? Siedätkö yksinoloa? (Siis fyysisesti yksin olemista) jos et näe kavereita pariin päivään, ahdistutko? Kiinnostaa, koska mun on todella vaikea kuvitella että joku kaipaa jatkuvasti jotakuta. Ja itsehän olen siis täysi vastakohta, oon estynyt.
[/quote]
Minusta tuntuu, että tämä on seurausta paniikkihäiriöstä. Sen vuoksi mm. kaupassa käynnit yksin ovat mahdottomia. Tarvitsen siis päivittäin puolisoni apua. En myöskään osaa tehdä päätöksiä yksin ja yleensä teen mieluiten niin kuin puolisoni haluaisi. Tuohon "kuka tahansa" osioon en usko samaistuvani sillä minulla on pitkä suhde puolisoni kanssa ja koen todella rakastavani häntä. Yksinolo on myös todella vaikeaa, mutta se on vain siedettävä sillä puolisoni käy töissä ja minä olen kuntoutustuella kotona. Olo helpottuu huomattavasti hänen tullessa kotiin.
Apua kuulostat ihan multa!
Oon myös 21 -vuotias, mulla on masennus, paniikkihäiriö ja yleinen ahdistuneisuushäiriö. Viikottain käyn myös juttelemassa, mutta en ole oikein vakuuttunut onko käynneistä hirveästi apua. Toki kiva päästä juttelemaan, mutta tuntuu että psykoterapeutti puhuu suurimman osan ajasta omiaan ja mä kuuntelen.
Mulla vielä lääkitys vähän hakusessa kun muutaman kerran jouduttu vaihtamaan.. Mikä lääke sulla on?
Mä oon kanssa vaan kotona nyt ja ihan samanlaiset ajatukset tuosta yksin olosta. Pahimmat paniikkikohtaukset tulee aina kun mieheni ei ole kotona. Kauppaan en pysty menemään yksin. Enkä vastaamaan puhelimeen vaikka äiti soittaisi jos en tiedä mitä asiaa on.
Mutta juu tsempit sulle! :) kerrankin voi aika varmasti sanoa, että tiedän miltä susta tuntuu.. :D
[quote author="Vierailija" time="04.12.2014 klo 00:49"]
Kysyä saa mitä tahansa. Tylsään iltaan vähän tekemistä :)
[/quote]