Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Te, jotka unohdatte syödä

Vierailija
08.10.2021 |

Miten teette sen?

Kommentit (29)

Vierailija
21/29 |
08.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En varsinaisesti unohda syödä, aina ei vaan huvita. Inhoan täyttä oloa, toimin jotenkin hitaammin vatsa täynnä ja esim. lenkkeily on ihan mahdotonta silloin. Aamupalan söin viimeksi joskus esikoulussa. Voin helposti olla päivän syömättä jos saan vettä ja kahvia. Tällä palstalla tietysti nauretaan, koska jokainen aikuinen pyörtyy jos on yli 5h syömättä. Nälkä ei vaan häiritse mua. Koomista kyllä, rakastan leipomista ja kokkaamista.

Vierailija
22/29 |
08.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Arkipäivinä syön kahdesti päivässä, lounaan n. 12:15 ja illallisen 18:00.

Viikonloppuisin lounas helposti venyy ja saatan syödä ensimmäisen kerran vasta klo 14. Nälkää tunnen tosi harvoin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/29 |
08.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En varsinaisesti unohda syödä, aina ei vaan huvita. Inhoan täyttä oloa, toimin jotenkin hitaammin vatsa täynnä ja esim. lenkkeily on ihan mahdotonta silloin. Aamupalan söin viimeksi joskus esikoulussa. Voin helposti olla päivän syömättä jos saan vettä ja kahvia. Tällä palstalla tietysti nauretaan, koska jokainen aikuinen pyörtyy jos on yli 5h syömättä. Nälkä ei vaan häiritse mua. Koomista kyllä, rakastan leipomista ja kokkaamista.

Minä luulen että tämä on oikeasti paljon yleisempää kuin luullaan, mutta nämä nälkään kuolevat tyypit pitävät vaan niin suurta meteliä itsestään että muut jää kuulematta. Ja mitäpä sitä sanoisikaan kun pärjäilee ihan hyvin vaikkei kaikki toimi aina kellon mukaan.

Terveisin toinen innokas kotikokki jolle pitkät ateriavälit ei ole mikään ongelma.

Vierailija
24/29 |
08.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

ADHD. Tylsiin hommiin ryhtyminen on välillä ihan ylivoimaisen vaikeaa. Ei ole aina siitäkään kiinni, että unohtaisin. Tai siis ensin unohdan, mutta sitten jossain kohtaa tulee nälkä. Mutta pahimmillaan virun vielä kolme tuntia nälässä kun en vaan saa aikaiseksi että hilaisin itseni jääkaapin suuntaan. 

Tietty sekin vaikuttaa, että ADHD-lääke on jotain amfetamiinin sukuista ainetta. 

Vierailija
25/29 |
08.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä luulen että tämä on oikeasti paljon yleisempää kuin luullaan, mutta nämä nälkään kuolevat tyypit pitävät vaan niin suurta meteliä itsestään että muut jää kuulematta. Ja mitäpä sitä sanoisikaan kun pärjäilee ihan hyvin vaikkei kaikki toimi aina kellon mukaan.

Terveisin toinen innokas kotikokki jolle pitkät ateriavälit ei ole mikään ongelma.

Mä syön monesti tuhdin aamupalan, päivällisen ja illallisen. Hyvin pärjään noin.

Luulen että nää jotka vetää 5 ateriaa + välipalat päivässä on vaan ahmatteja ja tottuneet närppimään jotain suuhun kokoajan.

Vierailija
26/29 |
08.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Syöttekö muuten muut unohtavat erittäin harvoin muutenkin? Meinaan vaan että itse olen huomannut että mitä useammin syö, niin sitä useammin tulee sellainen kivulias nälkä. Jos syö kerran päivässä niin ei sellaista oikein koskaan tule.

Mutta syöhän aamupala, niin kahvitauolla kouristaa ja kurnii.

Kyllä. Aamupala on pahin. Jos nielen aamu viideltä yhtään mitään vettä tuhdimpaa, niin töissä iskee noin kello 8 hirveä kipu, kouristus ja paha olo. Jos en syö aamupalaa niin tätä oloa ei tule ja jaksan hyvin työskennellä kymmeneen asti.

Nyt en ole enää töissä, mutta kun vielä olin, niin kyllä ennen aamuvuoroa söin pekonia ja munakasta aamuneljältä. Ja sitten kymmeneltä alkoi olla jo nälkä. 

Vierailija
27/29 |
08.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis iltapalan, ei illallisen.

25

Vierailija
28/29 |
08.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juon olutta sen sijaan, siinä ne kalorit tulevat. 

Vierailija
29/29 |
08.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ikinä tajunnut tätä, ennen kuin olin vähän aikaa lääkityksellä, joka vei näläntunteen kokonaan. Silloin oikeasti unohdin välillä syödä, ja jossain vaiheessa aina tajusin, että tämä kauhea olo johtuu siitä, etten ole muistanut syödä. Opiskelin silloin eikä ollut hirveän säännöllistä päiväjärjestystä, joten välillä tosiaan unohdin syödä, kun ei tullut nälkä missään vaiheessa. Se oli jopa hiukan pelottavaa, koska olin tottunut siihen, että kroppani ilmoittaa tarpeistaan.

Se on kyllä tuttua, että kun on keskittynyt johonkin asiaan, ei huomaa nälkää, mutta se kyllä iskee sitten, kun on esim. saanut valmiiksi jonkun asian.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi viisi neljä