Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Oletko kohdannut rasismia?

Vierailija
03.12.2014 |

Tästä Hesarin artikkelista: http://www.hs.fi/elama/a1305903423871?ref=tf_iHSisboksi300-artikkeli&utm_campaign=tf-hs&utm_source=iltasanomat.fi&utm_medium=tf-desktop&utm_content=articlepage&jako=8395f1f8506fce492e59d4b546c2234a tuli mieleeni kysäistä, että kuinka olette kokeneet mahdolliset vastaavat tilanteet?

Itse olen kokenut rasismia USA:ssa mustien alueella, kun menin bussin takaosaan istumaan. Vaikka olin siististi pukeutunut ja asiallinen, niin sain halveksivia katseita alta kulmien ja jotkut lapset kutsuivat mua white trashiksi. Ja siis mulla oli siistit ja peittävät vaatteet, hoikka kroppa, siististi leikatut ja kevyesti raidoitetut hiukset, vähän hillittyjä koruja ja hyvin hillitysti meikkiä sekä kädessäni jonkun taidemuseon kassi, joka siis paljasti mut jopa turistiksikin mahdollisesti.

Myös Pohjois-Afrikassa olen saanut luokittelevaa käytöstä - kojuissa pyydettiin kalliimpia hintoja ja jotkut miehet tulivat lähentelemään törkeästi, vaikka olin ihan melko peittävästi pukeutunut. Länsimaisen näköisenä naisena olin ilmeisesti heidän mielestään vapaata riistaa miehille ja jotenkin moraaliton, sillä sanottuani, että mulla on poikaystävä, he vain jatkoivat jallittamistaan. Eräs teinipoikaporukka tuli ahdistelemaan, kun kävin naistenvessassa eräällä taukopaikalla (olin retkellä suomalaisen ryhmän kanssa) ja yksi pojista kävi kimppuuni ja suuteli väkisin. :( Olin aivan paniikissa ja pelkäsin joutuvani raiskatuksi, mutta onneksi paikalle saapui muita ihmisiä. Aika tiukkana sai siellä olla, ettei joutunut vaikeuksiin.

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
03.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rassissti!! Yksikään rauhan uskontolainen ei ole IKINÄ raiskannut ketään! Ja jos on, niin uhrit ovat ansainneet sen! Pyh!!!

Vierailija
2/4 |
03.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen suomessa vaikka olen supisuomalainen :D Mutta sukujuurissa venäläistä ja saamelaista joten en näytä ihan perus suomalaiselta. Usein minua luullaan idän siskoksi. Kotipaikkakunnalla pohjoisessa ei häirinnyt ketään mutta kun muutin aikoinaan Helsinkiin niin suhtautuminen oli aluksi välillä todella lapsellista esim.koulussa. Mua mm.kehotettiin puhumaan "silleen niinku normaalisti" (eli jotain x-loppuista sössönsöö-kieltä), kaikenmaailman saamelaisvitsiä väännettiin ja ivailtiin nunhuka nunhuka-paskaa joka oli tietysti 19-vuotiaalle todella kiva juttu...en edes osaa saamea ja olin siihen asti ollut sukujuuristani ja eksoottisemmasta ulkonäöstäni vain ylpeä. Toinen ääripää oli tyypit jotka piti minua jonain alkuasukkaana ja maagisena shamaanina :D :D No onneksi näiden väliin mahtui myös täysin normaaleja ihmisiä joista sain hyviä ystäviä.

Muualla maailmalla en ole kohdannut rasismia, olen reissannut paljon Aasiassa ja Etelä-Amerikassa. Ehkä mun ulkonäkö on sellainen että on ollut helppo sulautua paikallisten sekaan :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
04.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
4/4 |
04.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa ei esiinny rasismia. Suomalaiset ovat niin suvaitsevaista kansaa. Täällä kaikki rakastavat homoja ja somaleita.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä neljä seitsemän