Miksi mä jaksan olla yhden ihmisen kanssa korkeintaan pari vuotta, jonka jälkeen kiinnostukseni häneen lopahtaa?
Mikä minua vaivaa?
Olen ajatellut voisiko kiinnostukseni lopahtaminen johtua vain siitä, etten ole alunperinkään ollut ihastunut/rakastunut, vaan ottanut vain jonkun ihan kivan. Vai onko niin, että vaikka saisin sellaisen miehen, johon olen itse ihastunut, niin kiinnostuksen lopahtamista kahden yhteisen vuoden jälkeen ei tapahtuisi?
Kommentit (32)
Siis vaikka saisin sen johon olen ihastunut, niin lopahtaisiko kiinnostukseni siltikin kahden vuoden jälkeen? Ap
Et vain ole tavannut sitä just oikeaa. Eikä elämän tarkoitus mielestäni olekaan olla van jonkun yhden ja saman kanssa koko ajan.
Kuulostat vain epäkypsältä. Onneksi en seurustele kanssasi.
Vierailija kirjoitti:
Et vain ole tavannut sitä just oikeaa. Eikä elämän tarkoitus mielestäni olekaan olla van jonkun yhden ja saman kanssa koko ajan.
Niin.
Nyt on sellainen tilanne että olen ihastunut. Toivoisin että siitä syntyy suhde ja näkisin mitä tapahtuu. Haluanko olla sen toisen kanssa useita vuosia (jos hän nyt ylipäätään haluaisi olla minun kanssani useita vuosia). Haluaisin niin paljon nähdä mitä tapahtuisi.
Ap
Aika hyvin. Minä menetän mielenkiintoni parissa viikossa.
Vierailija kirjoitti:
Kuulostat vain epäkypsältä. Onneksi en seurustele kanssasi.
Millä tavalla kuulostan epäkypsältä? En väitä vastaan, haluan vain että kerrot omin sanoin. Haluan tutkiskella itseäni, eli tiedustelen kiinnostuneesti ja arvostaisin kovasti, jos auttaisit asiassa.
Ap
Mulla on käynyt jokaisen kumppanin kohdalla siten, että olen jossain vaiheessa alkanut kaipaamaan yksin olemista. Iskenyt jonkinlainen vapaudenkaipuu. Ehkä tuo on tarkoittanut oman rakkauteni hiipumista, vaikka sitä en ole tiedostanutkaan. Tosin en ole tuon takia jättänyt, vaan jäänyt tyytymättömänä (huonoonkin) suhteeseen, kunnes suhde on tullut tiensä päähän luonnollisesti.
Nyt tilanne on mennyt siihen pisteeseen, että ei enää kiinnosta parisuhteet tippaakaan. Haluan vain olla vapaa. Ei ole mitään mielenkiintoa tutustua uusiin ihmisiin romanttisessa mielessä. Tätä on kestänyt jo monta vuotta.
Mulla tuo aika on 4 vuotta, sitten alkaa tympiä. Toivottavasti nyt ei käy niin kun on kerrankin hyvä mies. Vielä vuosi armonaikaa :D
Niin oli mullakin, pari vuotta ja vaihtoon tai olin sinkkuna.
Vasta 46 vuotiaana löysin sen oikean, 13vuotta ollaan nyt oltu yhdessä, onnellisina yhä😍
Jotkut kyllästyy helposti ihmisiin.
Ehkä sellaiselle ihmiselle vaaditaan suuri rakkaus, että sukat pyörisi jaloissa vielä 20 v jälkeen. Niitä rakkauksia löytyy harvalle, joten sitä odotellessa voit jatkaa entiseen tapaan.
Minusta tuo on normaalia, että ihminen kyllästyy olemaan yhden ja saman kanssa.
Enemmän minä kummastelen pareja, jotka ovat vuosikymmeniä yhdessä. Ihme friikkejä!
Kiitos vastauksistanne, arvostan jokaista♡
Ap
Mistä sitä tietää, miten yhteiselo loppupeleissä sujuu? Monta suhdetta on takana, ennen kuin vihdoin löytyi se, jonka kanssa on pari vuosikymmentä saman katon alla vietetty.
Vierailija kirjoitti:
Siis vaikka saisin sen johon olen ihastunut, niin lopahtaisiko kiinnostukseni siltikin kahden vuoden jälkeen? Ap
Jos olet koukussa vaan siihen alkuhuumaan?
Tämä on vaan näkökulma, mutta 1-2 vuotta menee yleensä niin positiivisessa huumassa, että siinä ei ole kummallisia vastoinkäymisiä. Vasta kun arki tulee mukaan kuvioihin pitää alkaa ratkaisemaan asioita ja silloin joutuu myös tutustumaan itseensä, tekemään kompromisseja jne. Kaikista ei ole siihen. Osa ulkoistaa sen sanomalla, että eivät ole kohdanneet sitä oikeaa, mutta oikeasti eivät ole päästäneet toista lähelle tai kohdanneet itseään. Jotkut myös pakenevat noita asioita sen taakse, että muodostavat maailmankuvan sellaiseksi, että suhteet ovat määräaikaisia, mutta niillä on silti merkitystä. Kuulostaa, että ovat niin "namaste" vaikka tosiasiassa vain häipyvät ekasta vastoinkäymisestä tai kun hauska loppuu.
Totuus tässä asiassa on että tuossa vaiheessa koittaa arki. Oliko se oksitosiini vai mikä jonka määrä alkaa laskea parin vuoden kolkutellessa. En muista varmasti mutta siis tälle on fysiologinen selitys olemassa. Sitten pitäisi kantaa muut asiat kuin se mitä koetaan alussa.
Noin se menee aina. Pitää tajuta, että normaalia. Joko jatkat suhdetta tai sitten jatkat jatkuvaa vaihtamista.
Ihastuminen kestää 2-4v, mutta rakastamissa onkin kyse omasta halusta (valinnasta) rakastaa sitä toista. Tavallaan rakkauteen kuuluu tietty haaveista luopuminen ja yhteisten juurien kasvattaminen yhteen yhdessä, päivä päivältä, silloinkin kun se toinen pelkästään ärsyttää.
Sitä ihastumisen tunnetta voi ruokkia kivoilla asioilla yhdessä vielä arjenkin keskellä.
Mitä siis haluat elää sen todella hyvän kivan rinnalla, vai vaan hetken huumat? Se on se valinta ja päätös jonka seurauksissa elät.
Etkö siis itse tiedä, miksi kiinnostuksesi lopahtaa? Kuulostaa aika erikoiselta. Itse ainakin tiedän, miksi kiinnostukseni loppuu, ja yleensä syynä on se että olen tavannut jonkun kiinnostavamman. Mikä on tietysti tavallaan yksinkertaistus, onhan siihenkin syynsä miksi yksi ihminen kiinnostaa enemmän kuin toinen.
Sinulla on jotain ongelmia lapsuudessa.