Eikö päivystyksen numerosta pitäisi nimenomaan saada ohjeita? Kummallinen vastaus
Soitin taannoin sairaalan päivystykseen, kun äidilläni oli kummallisia yhtäkkisiä oireita ja hän hälytti minut paikalle.
Selitin luuriin tarkasti äidin oireet, ja kysyin, että miltä kuulostaa, pitäisikö tuoda äiti näytille vai voiko seurata kotona? (matkaa päivystykseen noin 50 km)
Hoitaja tokaisi mulle "no mistäs minä sen näin puhelimitse voin sanoa, kun en näe tapausta"
Vähän häkeltyneenä (juurihan olin tarkasti kuvaillut oireet) sanoin sitten, että no okei, lähden sitten ilmeisesti tuomaan näytille? Ja että voinko tuoda heti?
Vastaukseksi tuli että no tulkaa nyt sitten, täällä on kyllä ruuhkaa että varautukaa sitten odottelemaan pitkäänkin.
Oliko ihan asiallinen vastaus mielestänne? "mistäs minä voin sanoa pitääkö tuoda näytille" no eikö hoitajan juuri pitäisi voida osata arvioida?
Kommentit (5)
No ei ollut asiallinen, kyseessä joku työhönsä kyrpiintynyt hoitaja.
Valitusta eteenpäin. Kyllä hoitajan pitää olla asiallinen.
Ehkä ammattitaidoton. Kyllä kuuluu arvioida hoidon tarve. Itse sain lapsen asiassa tarkat ohjeet.
Täysi ääliö hoitaja. Lisäksi vaikuttaa totaalisen ammattitaidottomalta.
Kaikenlaisia tolloja niitä laitetaankin päivystys puhelimiine arvioimaan hoidon tarvetta.
Siinä hommasahan pitäis olla kokeneita ihmisiä ja kysellä lisää ihmisen voinnista ja tilanteesta.
?