Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mietteitä testamentista

Vierailija
08.10.2021 |

Olen yli 6-kymppinen ja tällaisetkin ajatukset tulee mieleen. Just tuossa puhuin kaverin kanssa, että pankin asianajajan kanssa se pitäisi laatia.

Mistäpä sen tietää, mitä tulevaisuudessa tulee tapahtumaan ja niin ikävältä kuin se kuulostaakin niin vävyt ja miniät ehkä pitäisi sulkea pois.

Eipä minulla paljoa omaisuutta ole, mutta joskus on revennyt riita perikunnassa jopa jostain maitokannustakin.

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
08.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaa ajatellut minäkin. Sulje vaan ulkopuoliset pois, ei vara venettä kaada.

Vierailija
2/8 |
08.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko miniällä tai vävyllä jokin rooli perintökaaressa?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
08.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on vain yksi lapsi, joten aikuisen lapsen puoliso suljetaan pois. Ei muuta.

Vierailija
4/8 |
08.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehdottomasti kannattaa sulkea puolisot pois ja se on nykyään normaalia eikä kenenkään tarvitse loukkaantunut olla

Vierailija
5/8 |
08.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Testamentti tulisi laatia jo paljon nuorempana kuin liki eläkeikää.

Ensimmäisen tein 25 vuotiaana, nyt jo neljäs testamentti, tuli tänään lakimiehen kanssa valmiiksi, ilää minulla on 61 vuotta.

Ja jos paikkakunnalta löytyy muitakin,lakimiehiä kuin pankin lakimies, niin kannattaa harkita niiden käyttämistä. Ellei ole esim. OP bonuksia jolla maksaa testamentin teon. Siis näitä muita, päteviä saa edullisemmin.

Testamentin sisältöä ja edunsaajia voi sitten aikanaan muutella tilanteiden mukaan, joko omaisuuden luonteen (esim, asunto ja rahat) tai ikävät sukulaiset jättää ilman ja testamenttaa kaiken vaikka joillekin yhdistyksille jne.

Vierailija
6/8 |
08.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ehdottomasti kannattaa sulkea puolisot pois ja se on nykyään normaalia eikä kenenkään tarvitse loukkaantunut olla

Nykyään erotaan vähän väliä ja mennään naimisiin tyyliin ensitreffit alttarilla, mikä on aivan perseestä. Jos joku loukkaantuu perinnönjaossa niin enpähän ole sitä näkemässä.

Vierailija
7/8 |
08.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 56-vuotias ja tehnyt jo kaksi testamenttia. Ensimmäisen jo ajat sitten ja nyt päivitin sen ajantasalle viime vuonna. Ja käytin juristia. Ei ole syytä odotella vanhuutta, vaan tehdä testamentti jo nuorena. Kuka vain voi jäädä auton alle vaikka huomenna.

Vierailija
8/8 |
08.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nykyään erotaan vähän väliä ja mennään naimisiin tyyliin ensitreffit alttarilla, mikä on aivan perseestä. Jos joku loukkaantuu perinnönjaossa niin enpähän ole sitä näkemässä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi seitsemän kaksi