Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

missä vaiheessa raskautta kannattaa varautua synnytykseen ja vauvaan?

Vierailija
03.12.2014 |

Milloin esikoista odottavalla tärkeimmät hankinnat tulisi olla tehty ja synnytykseen valmustauduttu edes jollain tapaa? Mikä edes on tarpeellista?

Kauhea kiire on ja mietiskelen tässä pitäisikö pistää hösseliksi...

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
03.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äitiysvapaalla ehtii hyvin. 

Vierailija
2/5 |
03.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on laskettu aika huomenna eikä oo vielä pakattu ees sairaalakassia tai otettu varastosta vauvan vaatteita valmiiksi.. Neljättä odotellaan ..

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
03.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

mulla oli ns. kaikki valmiina 2pv ennen synnytysta, tytto syntyi 3pv etuajassa.

Vierailija
4/5 |
03.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse aloin ostaa kaikkea kun toinen kolmannes oli ohi. Halusin odottaa siihen saakka, että ollaan vahvasti varman puolella. Laitettiin sitten lapsen huone ja tehtiin kaikki ostokset. Synnytykseen ei oikein voi valmistautua. Toki on valmennusta ja asiaa käydään neuvolassa läpi. Itse kävin noin kuukausi ennen laskettua aikaa tutustumassa synnärille ja kätilö kierrätti ja kävi kanssani synnytyksen läpi, mutta muistutti toki että jokaiselle kokemus on erilainen. Tämä oli pelkopolikäynti, koska jännitin kovasti. Sitten kävikin niin, että muutama päivä ennen laskettua aikaa sain ultrassa kuulla, että joudutaan tekemään sektio ja sain ajan muutaman päivän päähän. Sitten oli vaan hassu tunne odottaa leikkauspäivää, siten en jotenkin osannut pelätä, luotin että yliopistosairaalassa osaavat asiansa. Otin toki sektiosta selvää ja luin vau.fi sivustolta asiallisia keskusteluja sektiokokemuksista. Suosittelen pelkopolia jos jännittää kovasti, oli minulle ainakin suuri apu.

Vierailija
5/5 |
03.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äitiysloma alkaa ylihuomenna, toivottavasti aikaa on vielä :) mitään ei olla hankittu. Mies ei halunnut perhevalmennukseen, ajattelin lukea netistä tai kirjasta faktaa synnytyksestä. Kyllä minun pitää jotenkin valmistautua, kun en tiedä yhtään mitä tapahtuu... Toivottavasti saadaan joululahjaksi vauvatarvikkeita :)

Ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kolme kaksi