Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Leivonta-apua kaivataan

Vierailija
03.12.2014 |

Eli mitä tekisit näistä aineksista: 4 munaa, 2dl sokeria, 250g voita, 2dl kermaa, jauhoja gluteenittomana monenlaista , kaakaojauhetta löytyy, leivinjauhetta, soodaa...ym

jotain pitäis kehitellä illaksi ja mä oon surkea keittiössä

Kommentit (19)

Vierailija
1/19 |
03.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Löytyykö tomusokeria? Ois varmaan saanut tehtyä esim. mokkapaloja? :D

Vierailija
2/19 |
03.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kääretortun.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/19 |
03.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muffinseja

Vierailija
4/19 |
03.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

On tomusokeriakin.

Vierailija
5/19 |
03.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pannarin?

Vierailija
6/19 |
03.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laittakaa konkreettinen ohje tai linkki ohjeeseen. Oon kädetön keittiössä. t: ap

Kaikki leivonnaiset yleensä menee pieleen.

Vierailija
8/19 |
03.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

http://www.kotikokki.net/reseptit/nayta/888/Mokkapalat/ Esimerkiksi tämä :) en tiedä onko sulla sokeria tai noita muita mitä tossa tarvitaan

Vierailija
9/19 |
03.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mokkapaloja vois varmaan tehdä. Tai tiikerikakun. En oo itsekkään mestarileipuri.

Vierailija
10/19 |
03.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mokkapaloissa et voi epäonnistua!

Vierailija
11/19 |
03.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vatkataanko munat ja sokeri sähkövatkaimella mokkapaloihin vai riittääkö että sekoittaa lusikalla?

Vierailija
12/19 |
03.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon vatkannut aina sähkövatkaimella, mutta en tiedä itekään onko siitä haittaa, jos niillä ei vatkaa. Tietääkseni se tuo vaan lisää kuohkeutta :)

Vierailija
13/19 |
03.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

vauva nukkuu niin ei haluais käynnistää vatkainta...ja toisaalta nyt on aikaa tehdä tuo leivonta homma...joten lusikalla sekaisinko ja taas huono lopputulos...

Vierailija
14/19 |
03.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.12.2014 klo 14:46"]

Vatkataanko munat ja sokeri sähkövatkaimella mokkapaloihin vai riittääkö että sekoittaa lusikalla?

[/quote]

Munasokerivaahtotaikinaleivonnaisiin yleensä vatkataan sähkövatkaimella tai vispilällä se kuohkeus mukaan. Jos teet brownieita (amerikkalaisia mokkapaloja), niissä ei yleensä vatkata vaan sekoitetaan vaan, siksi ne onkin paljon tiiviimpiä kuin suomalaiset.

Vierailija
15/19 |
03.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ok jos siis kutsun niitä brownieiksi niin se tiiviys ei haittaa, laitetaanko niihin silloinkin se päällinen?

Vierailija
16/19 |
03.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten sellainen päällinen tehdään kun niissä porkkanaleivoksissa on ja sopiiko se brownieen?

Vierailija
17/19 |
03.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.12.2014 klo 14:54"]

[quote author="Vierailija" time="03.12.2014 klo 14:46"]

[/quote]

Munasokerivaahtotaikinaleivonnaisiin yleensä vatkataan sähkövatkaimella tai vispilällä se kuohkeus mukaan. Jos teet brownieita (amerikkalaisia mokkapaloja), niissä ei yleensä vatkata vaan sekoitetaan vaan, siksi ne onkin paljon tiiviimpiä kuin suomalaiset.

[/quote]

Tässä vielä yksi ohje brownieseille

140 g voita
3 dl sokeria
2,1 dl leivontakaakaojauhetta
0,5 tl vaniljauutetta
2 isoa munaa, kylmänä
1,2 dl jauhoja

Sulata voi vesihauteessa (kaksi kattilaa sisäkkäin, pohjimmaiseen vettä ja toiseen voi), sekoita siihen sokeri ja kaakaojauhe niin että tulee sileää. Vaniljauutteen (vaniljasokeri käy myös) voi lisätä vaikka tässä välissä.

Ota kattila pois hauteesta, lisää munat yksi kerrallaan hyvin sekoittaen. Kun taikina on kiiltävää, lisää jauhot ja sekoita kunnolla.

Pistä uuniin 20x20 cm vuokaan (joku lasagnevuoka tai irtopohjavuoka käy myös)

Paista 175 C:ssa 25 min. Kakun kuuluu olla keskeltä kostea, älä ylipaista. Ota pois, anna jäähtyä hyvin vaikka pakkasessa tai pihalla, leikkaa kylmä kakku annospaloiksi. n. 16 palaa tulee.

Vierailija
18/19 |
03.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.12.2014 klo 14:57"]

Ok jos siis kutsun niitä brownieiksi niin se tiiviys ei haittaa, laitetaanko niihin silloinkin se päällinen?

[/quote]

Ei tarvi päällistä, tomusokeria voi ripotella koristeeksi siivilällä päälle.

Vierailija
19/19 |
03.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä herkutellaan brownieilla siis tänään kiitos avusta! Mulla on silikonivuoka jossa neliönmuotoisia koloja ...ja mun mielestä sitä esiteltiin just brownievuokana no nyt käytän ekan kerran.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän neljä kaksi