TAMPERE 2021 - hyvät, pahat ja rumat alueet? Mihin muuttaa?
Tampereelta pitäisi hankkia asunto, mutta mitkä ovat oikeasti tällä hetkellä / nykyisin niitä alueita joita välttää tai joihin voisi ajatella muuttaa? Tietyt kaupunginosat nousee aina keskusteluissa esiin, mutta samalla tuntuu että niitä heitellään jonkun 25 vuotta sitten olleen tilanteen pohjalta. Eli tuoretta, oikeaa näkökulmaa kaipaisin, pliis. 😊
Minulle riittää että peruspalvelut on saavutettavissa helposti (ruokakauppa, apteekki) ja että lenkille pääsee kivoille reiteille, mutta noin muuten ei ole hirveästi kriteereitä. Arvostan itse siis rauhallista elämää ja yritän löytää sen mukaan asunnon. 😊
Kommentit (73)
Vierailija kirjoitti:
Villilä ja Rahola on kivoja mutta liian lähellä Tesomaa, Hallila puolestaan liian lähellä Hervantaa. Sinänsä kivoja alueita kyllä.
Pyynikki, Onkiniemi, Lapinniemi hyviä - lähellä keskustaa mutta luonnon äärellä.
Villilä on hevon kuusessa, liian kaukana Tesomastakin.
Aloittajan varallisuutta emme tiedä, mutta tiedoksi varalta, että Pyynikki, Onkiniemi ja Lapinniemi ovat sitten kalliita kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Hyviä vinkkejä olette laittaneet! 😊 Lielahden palvelut kiinnostaa, sijainti kaikkineen kun siinä on sitä luontoakin lähellä. AP
Lielahdessa ei luontoa ole kuin järvi!
Olen asunut Tampereella melkein koko ikäni. Ei ole montaa kaupunginosaa, missä en missään nimessä haluaisi asua ja niitä on mm. Haukiluoma, Multisilta, Tesoma. Ehkä myös Kaukajärvi, mutta sekin vain siksi että on omasta mielestäni epämiellyttävä paikka.
Itse suosin Itäpuolta, mutta Lännellä on faninsa. Makuasioita, sanoi Murre kun muniaan nuoli.
Olen asunut joka puolella Tamperetta ja voin suositella vain Pyynikkiä, Kalevaa ja Tammelaa. (Paitsi jos autoilet, autopaikat on kiven alla.)
Muutin kylläkin pois vuosi sitten, kun tuntui että Tampere ei ollut enää lainkaan yhtä kiva kaupunki kuin sinne 20 vuotta sitten muuttaessani.
Joku sanoi, että Länsi on siistimpi. Miltä osin? Mielestäni kaikki on siistimpää Idässä ja asuntojen hinnatkin korkeammat lukuunottamatta Hervantaa.
Vierailija kirjoitti:
Minulle riittää että peruspalvelut on saavutettavissa helposti (ruokakauppa, apteekki) ja että lenkille pääsee kivoille reiteille, mutta noin muuten ei ole hirveästi kriteereitä. Arvostan itse siis rauhallista elämää ja yritän löytää sen mukaan asunnon.
Rauhallisuus on asuinaluetta enemmän kiinni siitä, millaiset naapurit sattuu. Voit asua ökytaloalueella, jossa naapurin teinit kesäpäivät pitkät pompottavat koripalloa ja pitävät pirskeitä vanhempien ollessa poissa kotoa.
Entä millaiset reitit mielestäsi ovat kivoja?
Millaiset kulkutarpeet sinulla ja perheelläsi on? Onko autoa? Pitkät työmatkat ovat viheliäisiä, joten ottaisin mahdollisen työmatkan sijainnin kyllä huomioon.
Itse asun Epilässä, lenkkimaastoja täältä löytyy, mutta kauppoja ei kummemmin ole ja esim. lähin apteekki on peljättävän Tesoman apteekki :) Sinne kyllä pääsee mukavasti metsän reunustamia kävelyteitä, eli lenkki tulee hoidettua samalla.
Merkittävin järjestyshäiriö täällä ova pihalla kirkuvat lapset ja näin syksyisin lehtipuhaltimet. Tesomallakaan en ole ikinä joutunut minkäänlaisen häiriköinnin kohteeksi. Uskallan käydä kävelyllä yksikseni mihin vuorokaudenaikaan tahansa. Pelottavinta kaikkialla on liikenne; tässäkin vajaa vuosi sitten yksi jalankulkija menehtyi kun joutui bussin yliajamaksi.
Vierailija kirjoitti:
Hyviä vinkkejä olette laittaneet! 😊 Lielahden palvelut kiinnostaa, sijainti kaikkineen kun siinä on sitä luontoakin lähellä. AP
Lielahdessa on palveluita joo, mutta luonnon kanssa on vähän niin ja näin. Iso osa Lielahtea on ankeaa automarketaluetta.
Käy vähän Google Mapsilla katsomassa alueita. Ota kuitenkin huomioon, että katuja täällä on kuvattu viimeksi kymmenen vuotta sitten, ja paljon on muuttunut. Satelliittikuvat antavat paremmin käsitystä nykytilanteesta.
Hervannalle ääni täältäkin! Palvelut on kohdillaan, on kauppakeskus Duo ja sen lisäksi lähikauppoja pilvin pimein. Ja tosi hyvät lenkkimaastot. Ihan tavallisia ihmisiä täällä asuu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kauhean kaukaisia lähiöitä täällä ehdotellaan. Oon asunut Tampereella jo yli 20 vuotta enkä edes tiedä missä nuo jotkut mainitut edes ovat.
Kaukaisia? Tampere on kuitenkin silleen aika pieni kaupunki, että kaukana ei ole kuin Hervanta.
Kyllä minusta Vuores, Aitolahti ja Olkahinen ovat kauempana. Eikä Annala tai Kalkkukaan kovin lähellä.
Fyysistä matkaa tärkeämpiä ovat kulkuyhteydet. Hervantaan ne ovat hyvät.
Mites Pirkkalassa Pereen alue? Onko rauhallista?
Ap kertoi että ruokakauppa ja apteekki riittää palveluiksi, joten oletettavaa on ettei hän välttämättä aio hakeutua lähellekään keskustaa.