Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tekisi mieli alkaa keräämään pulloja

Vierailija
08.10.2021 |

En tiedä mistä on tullut tämä ajatus, mutta tykkään pyöräillä ja aina silloin tällöin näkyy pulloja ja tölkkejä heiteltynä. Kyllähän siitä pikkuhiljaa kerääntyisi pulloja ja myös rahaa jonkinverran jos ajelisi niitä keräillen. Olen vähävarainen, enkä ole töissä, joten olisi samalla harrastus. Puoliso suhtautuu penseästi ajatukseen. Mietinkin olisiko jotenkin noloa yms? Kerääkö täällä kukaan muu?

Kommentit (41)

Vierailija
21/41 |
08.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tein tuota muutaman kesän aktiivisesti, Tuntiansio oli 0,3 - 7,5 €/tunti. 😎

Itse koin, että juurikin noin, pyöräillen, oli vähemmän noloa, tosin repun täytyttyä, piti sitten kaupassa käydä ahkerasti.

Palkitsevaahan se tavallaan on, kun ansaitut centit tietää jo tölkin tai pullon löydyttyä.

Oho, kuulostaa mahtavalta! Sinähän pääsit jo kunnon ansioille. Tuo on jo hyvä ”tienesti”. Saako kysyä, että mihin aikaan olit liikkeellä ja mistä löysit noin paljon? (Siis en tietysti mitään paikkakuntia ym. kysele vaan löysitkö vaikka kaupungilta/kylältä, tai moottoritien varsilta)?

-Ap

Niin, toi 7,5 €/ tunti saavutin jonkun konsertin tai mikä lie tapahtuma yhteydessä, useimmin saalis oli tosiaan 0,3 €:sta muutamaan euroon. Palkkahaitari voi tosiaan olla aikamoinen. Ei siitä leipätöiksi olisi kenellekään, mutta kai sillä jotain pientä voi saada. Itse tein sellaisia tunnin parin lenkkejä, joskus kun löytyi hyvin saatoin kolmisenkin tuntia pyöriä ympäri kaupunkia.

Niinpä, tosiaan nuo tapahtumat. Mutta itselleni ihan vaikka eurosta parista alkaen ja ylöspäin ihan joka centti olisi tarpeeseen, joten taidan pitää asian vireessä. Kiitos, kun jaoit kokemustasi!

-Ap

Vierailija
22/41 |
08.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus kun jaon Hesaria, noukin ihan eteen sattuvat pullot ja tölkit auton perään. Mutta se oli ihan satunnaista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/41 |
08.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kerää vaan, ennenhän oli oikein muotia, että laitettiin ikkunalaudalle kaikkien nähtäväksi pullokokoelma.

Vanhat ihmiset hehän kyllä sitä taas harrastavat että ulkoilessaan jonkin tölkin nähdessään ottavat sen mukaansa ja palauttavat sen nätisti kiertoon, juu, ja laittavat sen pantin hyväntekeväisyysnapilla myös nätisti hädänalaisten avuksi.

Niin, kesällähän jopa uutisoitiin, että juomateollisuus oli pulassa, kun ei materiaalia tölkkeihin ollut tarjolla. Senkin takia kannattaa kierrättää. Tyhmimmät toki luulevat että se tölkki sellaiseenaan menee uudelleen täytettäväksi... Juu, tää on kova juttu, tää tyhmien juttu.

Kiitos kannustuksesta! Jännää, en tiennytkään, että ennen on ollut tuollainen tapa laittaa pullot ikkunalle. Tervehenkinen harrastus kyllä.

-Ap

Vierailija
24/41 |
08.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aikanaan olin raksalla töissä siivoojana. Siellä raksakundit heitteli ahkerasti palautuspulloja roskiin ja jättivät milloin mihinkin. Minä niitä keräilin ja melkein joka päivä oli reppu täynnä pulloja. Kyllä siinä vuodessa vaan kertyi monen sadan euron edestä pulloja. Toki olin kerännyt myös muualtakin kuin raksalta. 

Ulkomaanmatkan tein sitten näillä pullonpalutusrahoilla. ;) 

Vierailija
25/41 |
08.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerään, tai lapsi kerää kun tehdään koiralenkit ja päiväkoti matkat. Nyt palautettu juuri 145e.Lapsi ostaa sitten viikonloppuna mitä haluaa rahoillaan...En koe noloksi.Ota eiläpinäkyvä pussi mihin keräät.

Vierailija
26/41 |
08.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pullonpalautusrahathan saa käteisenä. Olen miettinyt sellaista, että ottaisi säästöpurkin jollekin tietylle hankinnalle ja laittaisi pullorahat aina siihen. On tyydyttävää nähdä, miten kolikoiden pinta pikkuhiljaa nousee. Ei mitään auton tai kesämökin kaltaista säästökohdetta, mutta jotain pientä, kuten aurinkolasit tai kylpyläpäivä. Yksi tuttu keräsi pulloja noin vuoden aktiivisesti ja lähti rahoilla reilaamaan. Mutta hän kyllä keräsikin todella ahkerasti. 

Lippaaseen säästäminen on muuten ihan aliarvostettu juttu nykyään. Minusta on paljon hauskempaa säästää jotain varten ja käydä viimein ostamassa se kuin ostaa jotain osamaksulla. 

Vierailija
27/41 |
08.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä nostan kävelylenkillä näkyvät tyhjät tölkit johonkin roskiksen päälle, että kerääjät saa helposti otettua.

Monethan tonkii roskiksiakin mutta täytyy olla vahvat hanskat kädessä.

Puistoista löytää varmaan jos on suosittuja piknikpaikkoja, monet porukat kasaa ne keoksi, että on helppo kerätä.

Tosi kivasti tehty sinulta, arvostan! Itse en ehkä ainakaan alkuun ”uskaltaisi” tonkia roskiksia niin olisi tosi hienoa jos joku olisi laittanut tölkin näkyville!

-Ap

Vierailija
28/41 |
08.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse jos näen esim. tien reunassa tyhjän tölkin, niin nostan sen paremmin esille jonkun ahneen tai köyhän otettavaksi.

Vierailija
29/41 |
08.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aikanaan olin raksalla töissä siivoojana. Siellä raksakundit heitteli ahkerasti palautuspulloja roskiin ja jättivät milloin mihinkin. Minä niitä keräilin ja melkein joka päivä oli reppu täynnä pulloja. Kyllä siinä vuodessa vaan kertyi monen sadan euron edestä pulloja. Toki olin kerännyt myös muualtakin kuin raksalta. 

Ulkomaanmatkan tein sitten näillä pullonpalutusrahoilla. ;) 

Tosi hieno juttu, wau! Tuo lomahan on ihan unelma. Sinulla on ollut tosi hyvä keräyssysteemi. Itselle varmaan jo ihan muutama euro tai joku 20e silloin tällöin olisi ihan kiva pieni ”lisäraha”.

-Ap

Vierailija
30/41 |
08.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kerään, tai lapsi kerää kun tehdään koiralenkit ja päiväkoti matkat. Nyt palautettu juuri 145e.Lapsi ostaa sitten viikonloppuna mitä haluaa rahoillaan...En koe noloksi.Ota eiläpinäkyvä pussi mihin keräät.

Hienosti on teillekin kertynyt. Tuohan on tosi iso raha! Niin, itse en kyllä pidä yhtään nolona, jotka keräilee. Päinvastoin. Jotkut ihmiset tuntuu pitävän, mutta mitäpä siitä välittämään. Tsemppiä teidän keräilylle. Kiva, kun lapsi saa ostaa niillä rahoilla!

-Ap

Vierailija
31/41 |
08.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pullonpalautusrahathan saa käteisenä. Olen miettinyt sellaista, että ottaisi säästöpurkin jollekin tietylle hankinnalle ja laittaisi pullorahat aina siihen. On tyydyttävää nähdä, miten kolikoiden pinta pikkuhiljaa nousee. Ei mitään auton tai kesämökin kaltaista säästökohdetta, mutta jotain pientä, kuten aurinkolasit tai kylpyläpäivä. Yksi tuttu keräsi pulloja noin vuoden aktiivisesti ja lähti rahoilla reilaamaan. Mutta hän kyllä keräsikin todella ahkerasti. 

Lippaaseen säästäminen on muuten ihan aliarvostettu juttu nykyään. Minusta on paljon hauskempaa säästää jotain varten ja käydä viimein ostamassa se kuin ostaa jotain osamaksulla. 

Tuo on muuten tosi hyvä idea! Ja itselläkin mielessä juuri tuollaiset ”pienemmät” säästökohteet ja tavoitteet. Minulla on jo yksi pieni rahapussukka, mihin muutenkin kerään ihan pikkurahoja, mutta miksei voisi olla ihan joku lipas ym. Kiitos ideasta!

-Ap

Vierailija
32/41 |
08.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos löydät parilla eurolla viikossa on se jo satku vuodessa bonusta

Vierailija
33/41 |
08.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos löydät parilla eurolla viikossa on se jo satku vuodessa bonusta

Ihan totta! Ja sekin on jo ihan iso raha vähävaraiselle. Kiitos kannustuksesta!

-Ap

Vierailija
34/41 |
08.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olis hienoo jos vaikka S-ryhmä järkkäis ton palautuskuitin hyödyntämisen sellaiseksi, että sen voisi vilauttaa itsepalvelukassalla yksinään ja se palautusraha siirtyisi siinä sitten s-pankin tilille. Ei tarvis käteistä käydä nostamassa kassalta, jos nimittäin haluaa summan jotenkin pistää säästöön.

Vierailija
35/41 |
08.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuntemani hyvätuloinen pariskunta lapsineen kerää pulloja myös. Opettavat lapsilleen, että raha ei kasva puussa ja sitä ei kannata jättää keräämättä, kun vastaan tulee. Aloimme itsekin kerätä.

Olemme huomanneet, että jotkut köyhät näyttelevät niin rikasta, että millään ei ole mitään väliä ja toiset sitten keräävät näiden jätökset talteen. Älä siis nolostele, vaan ryhdy sinäkin varakkaammaksi keräilemällä pulloja.

Vierailija
36/41 |
08.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos paljon kaikista myönteisistä kommenteista! Kiva yllätys, kun oletin, että olisi tullut pilkkaa yms. Taidan pikkuhiljaa aloitella uuden harrastukseni ja kulkea silmät auki. Ehkä juuri tämä keskustelu nyt sai minut aloittamaan. Kiva kuulla, että niin moni keräilee.

-Ap

Vierailija
37/41 |
08.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olis hienoo jos vaikka S-ryhmä järkkäis ton palautuskuitin hyödyntämisen sellaiseksi, että sen voisi vilauttaa itsepalvelukassalla yksinään ja se palautusraha siirtyisi siinä sitten s-pankin tilille. Ei tarvis käteistä käydä nostamassa kassalta, jos nimittäin haluaa summan jotenkin pistää säästöön.

Siinäpä tosi hyvä idea myös! Tuo kannattaisi varmasti esittää s-ryhmälle tuo idea. Näitä kannattaisi kehittää!

-Ap

Vierailija
38/41 |
08.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, monesti lasten kohdalla homma on niin, että lapsi kantaa kotona kertyneen palautuspullokasan ja saa siitä karkkirahaa.

Aika harva mukula niitä pulloja ja tölkkejä tuolta teitten varsilta kerää. Päinvastoin pitävät pullonkerääjiä pilkkanaan!

Vierailija
39/41 |
08.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuntemani hyvätuloinen pariskunta lapsineen kerää pulloja myös. Opettavat lapsilleen, että raha ei kasva puussa ja sitä ei kannata jättää keräämättä, kun vastaan tulee. Aloimme itsekin kerätä.

Olemme huomanneet, että jotkut köyhät näyttelevät niin rikasta, että millään ei ole mitään väliä ja toiset sitten keräävät näiden jätökset talteen. Älä siis nolostele, vaan ryhdy sinäkin varakkaammaksi keräilemällä pulloja.

Upeaa ja kiitos, kun kerroit! Kuulostaa tosi hienolta, että hyvätuloiset toimivat noin. Viisaita ihmisiä. On totta, että rahaahan se on ja kuka muka jättäisi keräämättä jos maassa olisikin rahaa? Miksipä ne pullot olisi yhtään sen nolompia? Itsekin ajatellut, että monet köyhät kokevat sen noloksi ja esittävät varakkaampaa tai hienompaa, eivätkä ”alennu” keräilemään. Kiva, että teillä oli tuollainen esimerkki ja aloitte keräilemään. Kiva kuulla. Varmasti itsekin alan, eikä nolostuta enää yhtään!

-Ap

40/41 |
08.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on ystävä, joka kerää tölkkejä täällä todella pienellä paikkakunnalla. Hän kerää niitä oikein urakalla ja myös metallinkeräysastioista. Hänen tölkkitulonsa ovat noin 900€ vuodessa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä viisi kuusi