Tekisi mieli alkaa keräämään pulloja
En tiedä mistä on tullut tämä ajatus, mutta tykkään pyöräillä ja aina silloin tällöin näkyy pulloja ja tölkkejä heiteltynä. Kyllähän siitä pikkuhiljaa kerääntyisi pulloja ja myös rahaa jonkinverran jos ajelisi niitä keräillen. Olen vähävarainen, enkä ole töissä, joten olisi samalla harrastus. Puoliso suhtautuu penseästi ajatukseen. Mietinkin olisiko jotenkin noloa yms? Kerääkö täällä kukaan muu?
Kommentit (41)
Samalla luonto kiittää eli kerää ihmeessä .
Otan aina tölkit talteen ojista jne. koiraa ulkoiluttaessa. Yllättävän paljon niitä löytyy ja saa vähän ruokarahaa, kun on pieni palkka.
Kerää ihmeessä, mutta varo menemästä muiden kerääjien reviireille... Tiedät kyllä keiden.
Vierailija kirjoitti:
Samalla luonto kiittää eli kerää ihmeessä .
Niin olen ajatellut itsekin, että samalla tulisi siivottua luontoa.
-Ap
Vierailija kirjoitti:
Kerää ihmeessä, mutta varo menemästä muiden kerääjien reviireille... Tiedät kyllä keiden.
Ihanat tummat miehet kerää usein kaupungeissa, täällä maalla niitä näkyy liian vähän :(
Vierailija kirjoitti:
Aika kilpailtu ala.
Niin varmasti on. Mietinkin, että onkohan mitään saumaa löytää pulloja enempää, kuin joku yksi satunnaisesti, kun on varmasti paljon kerääjiä muita. Keräävät varmaan jo yöllä/aamu-yöstä. Itse en ehkä ihan niin aikaisin liiku ulkona.
-Ap
Tein tuota muutaman kesän aktiivisesti, Tuntiansio oli 0,3 - 7,5 €/tunti. 😎
Itse koin, että juurikin noin, pyöräillen, oli vähemmän noloa, tosin repun täytyttyä, piti sitten kaupassa käydä ahkerasti.
Palkitsevaahan se tavallaan on, kun ansaitut centit tietää jo tölkin tai pullon löydyttyä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihanat tummat miehet kerää usein kaupungeissa, täällä maalla niitä näkyy liian vähän :(
En ole ollut tuollaisesta yhtään tietoinen. Tosin asun kyllä myös aika maaseutumaisessa kaupungissa.
-Ap
En kerää aktiivisesta mutta otan talteen jos koiran kanssa lenkillä vastaan tulee. Myös ne pantittomat.
Vierailija kirjoitti:
Itse koin, että juurikin noin, pyöräillen, oli vähemmän noloa, tosin repun täytyttyä, piti sitten kaupassa käydä ahkerasti.
Palkitsevaahan se tavallaan on, kun ansaitut centit tietää jo tölkin tai pullon löydyttyä.
Oho, kuulostaa mahtavalta! Sinähän pääsit jo kunnon ansioille. Tuo on jo hyvä ”tienesti”. Saako kysyä, että mihin aikaan olit liikkeellä ja mistä löysit noin paljon? (Siis en tietysti mitään paikkakuntia ym. kysele vaan löysitkö vaikka kaupungilta/kylältä, tai moottoritien varsilta)?
-Ap
Käyn yleensä kerran viikossa 4 tunnin kierroksella pulloja keräämässä. Saan noin 15€. Lähinnä se on harrastus kun aikaa on. Työt lopetin 14 vuotta sitten.
Kerää vaan, ennenhän oli oikein muotia, että laitettiin ikkunalaudalle kaikkien nähtäväksi pullokokoelma.
Vanhat ihmiset hehän kyllä sitä taas harrastavat että ulkoilessaan jonkin tölkin nähdessään ottavat sen mukaansa ja palauttavat sen nätisti kiertoon, juu, ja laittavat sen pantin hyväntekeväisyysnapilla myös nätisti hädänalaisten avuksi.
Niin, kesällähän jopa uutisoitiin, että juomateollisuus oli pulassa, kun ei materiaalia tölkkeihin ollut tarjolla. Senkin takia kannattaa kierrättää. Tyhmimmät toki luulevat että se tölkki sellaiseenaan menee uudelleen täytettäväksi... Juu, tää on kova juttu, tää tyhmien juttu.
Aloita ihmeessä. Mä käyn silloin tällöin keräämässä roskia luonnosta, koska siinä tulee liikuttua pitkiä matkoja huomaamatta ja on tyydyttävää nähdä ympäristön siistiytyvän. Toki kerään myös pulloja, kun niitä tulee vastaan.
Vierailija kirjoitti:
Käyn yleensä kerran viikossa 4 tunnin kierroksella pulloja keräämässä. Saan noin 15€. Lähinnä se on harrastus kun aikaa on. Työt lopetin 14 vuotta sitten.
Hienoa! Kuulostaa tosi hyvältä. Kyllä tuokin raha on jo tosi hyvä summa. Tsemppiä!
-Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oho, kuulostaa mahtavalta! Sinähän pääsit jo kunnon ansioille. Tuo on jo hyvä ”tienesti”. Saako kysyä, että mihin aikaan olit liikkeellä ja mistä löysit noin paljon? (Siis en tietysti mitään paikkakuntia ym. kysele vaan löysitkö vaikka kaupungilta/kylältä, tai moottoritien varsilta)?
-Ap
Niin, toi 7,5 €/ tunti saavutin jonkun konsertin tai mikä lie tapahtuma yhteydessä, useimmin saalis oli tosiaan 0,3 €:sta muutamaan euroon. Palkkahaitari voi tosiaan olla aikamoinen. Ei siitä leipätöiksi olisi kenellekään, mutta kai sillä jotain pientä voi saada. Itse tein sellaisia tunnin parin lenkkejä, joskus kun löytyi hyvin saatoin kolmisenkin tuntia pyöriä ympäri kaupunkia.
Vierailija kirjoitti:
Aloita ihmeessä. Mä käyn silloin tällöin keräämässä roskia luonnosta, koska siinä tulee liikuttua pitkiä matkoja huomaamatta ja on tyydyttävää nähdä ympäristön siistiytyvän. Toki kerään myös pulloja, kun niitä tulee vastaan.
Kiitos kivasta kommentista! Minulla on tullut myös tuo roskien keräys mieleen aikaisemmin ja olen niitä, kylläkin pienimuotoisesti vain kerännytkin. Se tuntuu ihan hyvälle ja hyödylliselle pikku hommalle samalla, kun lenkkeilee muutenkin. Ja ajatella jos kaikki keräisivät edes vähän näkemiään roskia niin kuinka paljon vähemmän niitä olisi luonnossa. Pitäisi saada oikein ”trendi” tästä aikaiseksi. Tsemppiä sinulle!
-Ap
Mä nostan kävelylenkillä näkyvät tyhjät tölkit johonkin roskiksen päälle, että kerääjät saa helposti otettua.
Monethan tonkii roskiksiakin mutta täytyy olla vahvat hanskat kädessä.
Puistoista löytää varmaan jos on suosittuja piknikpaikkoja, monet porukat kasaa ne keoksi, että on helppo kerätä.
Itsekin otan lähes aina tölkit ja pullot mukaani jos olen menossa kotiin/autolle/polkupyörälle päin ja kantomatkaa ei ole liiaksi. Eli keräilen niitä muun elämän ohessa, omilla ehdoillani, silloin kun tarjoutuu tarpeeksi helppo tilaisuus. Mukava ansaita todella vähällä vaivalla hieman ylimääräistä, yhden tölkin tai pullon nostamisesta ei montaa sekuntia aikaa kulu eli tuntipalkka on ihan hyvä siinä hommassa. Palautus tietenkin sitten kauppareissulla kun sinne on muutenkin menossa. Yllättävän monta euroa saa vuoden aikana kerättyä tällä tavalla.
Niin, olen siis 43-vuotias nainen.
-Ap