Pojalla marraskuussa 15v syntymäpäivä. Ihan tosissani nyt mietin, että kannattaako hänelle ostaa mopoa.
Ei kuitenkaan ajaisi sillä marraskuu-huhtikuu välillä ollenkaan. Mulla on just nyt aika huono rahatilanne ja mietin, että onko tuohon järkevää käyttää rahaa. Poika sitä toivoo, mutta ihan järjellä ajatellen mä en näe siinä järkeä.
Asutaan maalla ja ollaan puhuttu, että haetaan hänelle erityisluvalla ajokorttia autoon jo 17-vuotiaana ja sekin on kallis. Ei tuossa kuitenkaan olisi kuin pari kesää, millä se sillä mopolla ajaisi. Riitahan meille tästä tulee, mutta mä en näe tuossa nyt järkeä. Mopot on muutenkin mun mielestä niin vaarallisia. Antakaa mulle yksikin hyvä syy, miksi olisi hyvä ostaa mopokortti ja mopo. Mä en keksi.
Kommentit (45)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap:n poika ei kuulosta järin viisaalta, kun haaveena on ammattikoulu. Ei kannata ostaa mopoa eikä erityisluvalla ajokorttia autoonkaan. Jos nyt kuuntelet, kiität mua vielä.
Tätä mäkin olin tulossa sanomaan. Jos pääsee ekan vuoden kulkemaan bussilla, miksi ei myös toista ja kolmatta?
Itse asiassa tuolla pojalla taitaisi täyttyä heittämällä oikeus koulumatkatukeen eli ilmaiseen kuljetukseen myös toiselle asteelle (AP sanoi, että 8 km on keskustaan, mistä lähtee bussit joilla pääsee ammattikouluun). Matka-ajoista saattaisi tulla vaan mielenkiintoisia.
Vierailija kirjoitti:
Mopot ovat oikeasti vaarallisia Jonnelle, jonka harkintakyky on puutteellinen.
Meilläkin eräs tuttu sai pitkään odottamansa mopon, vähän viritti ja piti kokeilla kuinka kovaa mutkassa taittuu: ei taittuu ja puuta päin. Kuolo korjasi.
Kyse on silloin laittomasta kevarista joka on mopon rungolla. Vanhempien vika kun eivät seuraa lapsen puuhia.
Meille ei tule mopoja, onneksi kukaan lapsista ei ole edes tahtonut. Heidän ikätoverinsa kuoli hiljattain moottoripyöräonnettomuudessa
No onhan se kiva ajella mopedilla ja mun mielestä ei oo lapsuutta jos ei oo ollu mopoo
Se on sitten ihan oma häpiä. Parempi mopolla kuin autolla, jolloin todennäköisesti vie muitakin mukanaan. Kuten se yksi puupää siellä Nokialla.