Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pojalla marraskuussa 15v syntymäpäivä. Ihan tosissani nyt mietin, että kannattaako hänelle ostaa mopoa.

Vierailija
08.10.2021 |

Ei kuitenkaan ajaisi sillä marraskuu-huhtikuu välillä ollenkaan. Mulla on just nyt aika huono rahatilanne ja mietin, että onko tuohon järkevää käyttää rahaa. Poika sitä toivoo, mutta ihan järjellä ajatellen mä en näe siinä järkeä.

Asutaan maalla ja ollaan puhuttu, että haetaan hänelle erityisluvalla ajokorttia autoon jo 17-vuotiaana ja sekin on kallis. Ei tuossa kuitenkaan olisi kuin pari kesää, millä se sillä mopolla ajaisi. Riitahan meille tästä tulee, mutta mä en näe tuossa nyt järkeä. Mopot on muutenkin mun mielestä niin vaarallisia. Antakaa mulle yksikin hyvä syy, miksi olisi hyvä ostaa mopokortti ja mopo. Mä en keksi.

Kommentit (45)

Vierailija
21/45 |
08.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis eihän kaikkina talvina tule edes lunta vai asutteko jossain Lapissa? Ei täällä ole yleensä kuin pari kk vuodesta ettei oikein voi mopolla ajaa.

Ja silloinkin kun itse olin nuori niin mopo oli tärkeä monelle pojalle, vaikka talvet oli pitempiä silloin. Kyllä ne kovassa käytössä oli.

Vierailija
22/45 |
08.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hanki sille nyt vaan se mopo. Se on paljon halvempi kuin auto jonka voi ostaa sitten itse. Mopolla voi hyvin ajaa myös talvella.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/45 |
08.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä nyt mitään mopoa osta. Siinä sattuu pian haaveri ja kadut koko ikäsi, että menit sen ostamaan. Mun yksi työkaveri painii yhä itsesyytösten kanssa vaikka yli 10 vuotta sitten sattui tuollainen. Meille ei mopoja tule ja tämän tietää mun lapset.

Vierailija
24/45 |
08.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis eihän kaikkina talvina tule edes lunta vai asutteko jossain Lapissa? Ei täällä ole yleensä kuin pari kk vuodesta ettei oikein voi mopolla ajaa.

Ja silloinkin kun itse olin nuori niin mopo oli tärkeä monelle pojalle, vaikka talvet oli pitempiä silloin. Kyllä ne kovassa käytössä oli.

Mun lapsi huristeli mankilla koko talven, vaikka oli lunta. Mopossa oli tietty talvirenkaat. Manki on niin pieni, että siinä ylettyi jalat kuitenkin maahan.

Muuten meni ihan hyvin, mutta aamuisin piti vähän kauemmin käynnistellä. Toimi kuitenkin koko talven ihan moitteettomasti.

Vierailija
25/45 |
08.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samalla rahalla saisi jo sähköpyörän.

Vierailija
26/45 |
08.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älkää ostako kakaroillenne mitään mopoja.

Vierailija
27/45 |
08.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Älä nyt mitään mopoa osta. Siinä sattuu pian haaveri ja kadut koko ikäsi, että menit sen ostamaan. Mun yksi työkaveri painii yhä itsesyytösten kanssa vaikka yli 10 vuotta sitten sattui tuollainen. Meille ei mopoja tule ja tämän tietää mun lapset.

Vähemmän mopojonneja kuolee liikenteessä kuin auto-onnettomuuksissa.

Vierailija
28/45 |
08.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No mitä jos kompromissina ehdotat, että ostatte sitten keväällä? 

Siihen se luultavasti menee muutenkin, koska ei ole vielä edes ilmoittautunut liikennekouluun kun olen tätä asiaa jahkaillut tässä. Nyt vaan olen tosissaan ruvennut miettimään, että onko tuossa mitään järkeä. Yläkouluun vielä vie bussi ja yksi vuosi pitäisi jotenkin selvitä, jos sitten saisi jo auton. Meneekö ihan turhaan rahaa, kun kuitenkaan en talvella anna ajaa? Sitä lähinnä mietin. Ap

Marraskuusta kevääseen on mopoikäiselle ikuisuus.

Eikä talviajo mopolla mitenkään erikoisempaa ole, toki hyvin pitää pukeutua. Nykyään saa hyviä talvirenkaita, liukkauskaan ei siis ongelma, jollei varsin pelleile.

Ja ennen kaikkea, saa kokemusta liikenteestä laitteella jolla voi helposti tappaa vain itsensä. Erikoisluvalla ajokortti, auto täyteen porukkaa ja auto parkkiin puun ympärille on melko yleinen skenaario nykyään.

Vierailija
29/45 |
08.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ite ajoin kyllä tuon ikäisenä vuoden ympäri mopolla oli lunta tai ei. Ei se ole oikeasti mitenkään erityisen vaarallista. En ole KOSKAAN kaatunut mopolla.

Vierailija
30/45 |
08.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mopon saa kyllä monesti halvemmalla syksyllä. Ja jos vaan on lämmin talvipaikka sille niin ostoksille vaan. Meille muksuille hankittiin alle mopot kun ikä ja järki sen mahdollistivat. Nyttemmin ovat jo siirtyneet isompien moottoreiden pariin mutta muistavat mopoaikaansa ilmeisen lämmöllä.  Toki jos epäilet että nuoresi on helposti yllytettävää laatua nin sitten homma on toisin...

Vierailija
31/45 |
08.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin tässä keskustelussa tulee hyvin ilmi tää kahtiajako. Toisille se on "Ei ikinä meille mopoa" ja toisille taas ei. Mun lapsi sai mopon, sellaisen pienen missä painorajoitus oli max50kg noin 10v. Sillä sai ajella hiekkamontuilla ja muilla sallituilla paikoilla. Ei sattunut ikinä mitään. Myöhemmin sitten ihan oikean mopon. Nyt on jo aikuinen ja erittäin taitava kuski.

Vierailija
32/45 |
08.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mopot ovat oikeasti vaarallisia Jonnelle, jonka harkintakyky on puutteellinen.

Meilläkin eräs tuttu sai pitkään odottamansa mopon, vähän viritti ja piti kokeilla kuinka kovaa mutkassa taittuu: ei taittuu ja puuta päin. Kuolo korjasi.

33/45 |
08.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

sonja kirjoitti:

Ei pojalle mopoa!

Meillä ostettiin tytölle aikanaan

Vierailija
34/45 |
08.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ite ajoin kyllä tuon ikäisenä vuoden ympäri mopolla oli lunta tai ei. Ei se ole oikeasti mitenkään erityisen vaarallista. En ole KOSKAAN kaatunut mopolla.

Joo, mutta kun näillä nykyjonneilla ei ole minkäänlaista motoriikkaa koska eivät liiku mihinkään.

Vierailija
35/45 |
08.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap:n poika ei kuulosta järin viisaalta, kun haaveena on ammattikoulu. Ei kannata ostaa mopoa eikä erityisluvalla ajokorttia autoonkaan. Jos nyt kuuntelet, kiität mua vielä.

Vierailija
36/45 |
08.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo, mutta kun näillä nykyjonneilla ei ole minkäänlaista motoriikkaa koska eivät liiku mihinkään.

Eihän se kehity kun pumpulissa pidetään.

Vierailija
37/45 |
08.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap:n poika ei kuulosta järin viisaalta, kun haaveena on ammattikoulu. Ei kannata ostaa mopoa eikä erityisluvalla ajokorttia autoonkaan. Jos nyt kuuntelet, kiität mua vielä.

Mikä siinä ammattikoulussa nyt on pahaa? Minusta on tosi hienoa jos joku tietää mitä haluaa tehdä. Arvostan ammattitaitoisia duunareita.

Vierailija
38/45 |
08.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tätä mäkin olin tulossa sanomaan. Jos pääsee ekan vuoden kulkemaan bussilla, miksi ei myös toista ja kolmatta?

Vierailija
39/45 |
08.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä siinä ammattikoulussa nyt on pahaa? Minusta on tosi hienoa jos joku tietää mitä haluaa tehdä. Arvostan ammattitaitoisia duunareita.

Tietää mitä haluaa tehdä??

Anteeksi vain, mutta tuo poika ei taida tietää mitään muuta ammattia kuin auton rassaaja tai remppareiska. Tai siis sellaista ammattia, jossa voisi pärjätä.

Vierailija
40/45 |
08.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä läheinen kuollut moottoripyöräonnettomuudessa eikä ole meidän lapsille mopoja tulossa.

Kauhuissani luen, että joku antaa lapsensa ajaa mopolla myös talvella! Kamalaa.

Jatkuvasti on noita uutisia mopoilla ajaneista kuolleista nuorista.

Johan on taas omituista panikointia. Tietenkin kaksipyöräisellä ajaminen on aina vaarallista. Yksi sukulaiseni kaatui pyörällä ja löi päänsä pahasti. Ei muista mitään onnettomuudesta, joten ei ole tietoa kaatuiko itse vain törmäsikö joku. 

Onko teillä autoa? Kesällä oli se tapaus, missä rekan rengas puhkesi ja vei sitten mennessää perheen isän ja lapsen hengen. 

Mopot tai moottoripyörät eivät ole sen vaarallisempia, kunhan pitää järjen mukana. Toki välillä haastavaa teineille, mutta kolarivideot kummasti rauhoittaa menoa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kahdeksan yhdeksän