Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä vaivaa sellaista ihmistä joka tulee ilmoittamatta kylään?

Vierailija
08.10.2021 |

Joku mielisairaus?

Kommentit (121)

Vierailija
21/121 |
08.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Törppöys.

Eräs tuttu vie omia vieraita mökkinaapureiden luo yllätyskäynnille!

Mulla on sukulainen, (ei edes mikään läheinen sellainen) joka roudaa ulkomaalasia vieraitaan, etukäteen ilmoittamatta, meidän mökille. Ollaan kyllä kielletty tulemasta varoittamatta, mutta kun meidän mökkielämä antaa kuulemma vieraille autenttisen kuvan suomalaisten lomanvietosta. Just, mut olis kiva, jos oltaisiin edes säädyllisesti pukeuduttu, kun auto kurvaa pihaan.

Vierailija
22/121 |
08.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkä ikäisiä te vastaajat olette? Minä olen syntynyt 1991, eli en edes "vanha", ja kyllä minun lapsuudessani oli ihan normaalia mennä ovelle suoraan etukäteen soittelematta. Tietenkin tämä on harvinaisempaa tänä päivänä, mutta ei sellaisessa ihmisess mitään VIKAA ole, joka näin edelleen toimii. Ehkä teitä vain ärsyttää se, ettette kehtaa sanoa päin naamaa, että nyt ei kyläily passaa? 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/121 |
08.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En minäkään kyllä yllätysvieraista ilahdu yhtään. Enkä ole varsinaisesti epäsosiaalinen, vietän mielelläni aikaa oman lähipiirini kanssa kunhan siitä on sovittu. Onneksi piireissämme ei ole normaalia tupata ilmoittamatta toisten luo. Isäni on tosin toisinaan toiminut näin sen jälkeen kun vanhempani erosivat.

Vierailija
24/121 |
18.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei tule, kun en päästä sisään.

Mulla oli kaveri joka koputti monta kertaa päivässä oveen. Välillä oli pakko päästää sisään koska muuten naapuri avaa oven ja sano:Sä häiritset.

Vierailija
25/121 |
18.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Törppöys.

Eräs tuttu vie omia vieraita mökkinaapureiden luo yllätyskäynnille!

Ai karsee, tuo on kyllä jo tosi paha.

Vierailija
26/121 |
18.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhanajan sosiaalisuus. Vuosikymmeniä sitten oli aika yleistä, että tultiin ilmoittamatta kahviaikaan kyläilemään ja jutustelemaan kuulumisia.

Vierailija
27/121 |
18.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meille tulee kaikki ilmoittamatta oli mikä vuorokaudenaika hyvänsä. Sitten ihmetellään kun en ollut kotona tai en avannut yöllä ovea.

Vierailija
28/121 |
18.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En pidä kutsumattomista vieraista, olen introvertti. Koen ihmisten kanssa jutustelun ihan tyhjänpäiväisenä ajanhukkana, ei se minua ilahduta. Eniten harmittaa jos mulla on joku homma kesken ja siihen työnnytään kälättämään enkä saa työrauhaa. Kahvini juon mieluiten yksin, lenkillä käyn mieluiten yksin. Kyllä minulla ystäviä on joita tapaan sovitusti. Olen myös aika valikoiva ystävien suhteen, joistakin en vaan pidä ja siihen on ihan turha tuppautua silloin. 

Vierailija
29/121 |
18.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asuin 5 vuotta Hollannissa pienehkössä kylässä ja minusta oli ihanaa kun naapurit pistäytyivät kahvilla harva se päivä. Ei kukaan odottanut mitään sen hienompia tarjoiluita. Grillasimme usein yhdessä jonkun pihalla ja vietimme aikaa jutellen ja katsellen lasten leikkejä.

Kaipaan täällä Suomessa tällaista välitöntä vierailukulttuuria. Ilmeisesti olen psykoottinen moukka.

Vierailija
30/121 |
18.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sivistymättömyys?

Vierailija
31/121 |
18.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne on niin rasittavia, jotka ei osaa soittaa tai viestittää kysyäkseen, että sopiiko tulla käymään.

Olen sanonut tällaisille tyypeille suoraan, että meille ei voi tulla ilmoittamatta ja kysymättä. Ovat ottaneet nokkiinsa. Yks tyyppi sanoi lähiaikoina puhelimessa, että hän haluaa tulla käymään mun luona. Sanoin että ei se nyt käy. Hän intti, että tulee siitä huolimatta.

Vastasin idi ootille, että enpä suosittele omin luvin tulla. Meillä on laumanvartija pihapiirissä. Tunkeutuminen omalla vastuulla.

Vierailija
32/121 |
18.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Junttius, sivistymättömyys ja suuruusharhat itsestään.

Vierailija
33/121 |
18.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vanhanajan sosiaalisuus. Vuosikymmeniä sitten oli aika yleistä, että tultiin ilmoittamatta kahviaikaan kyläilemään ja jutustelemaan kuulumisia.

Vuosikymmeniä sitten ei ollu monilla edes puhelinta. Mites huudat kilometrien päähän: Mitä kuuluu? Nyt on puhelimet, voi laittaa tekstarin . 

Vierailija
34/121 |
17.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En pidä kutsumattomista vieraista, olen introvertti. Koen ihmisten kanssa jutustelun ihan tyhjänpäiväisenä ajanhukkana, ei se minua ilahduta. Eniten harmittaa jos mulla on joku homma kesken ja siihen työnnytään kälättämään enkä saa työrauhaa. Kahvini juon mieluiten yksin, lenkillä käyn mieluiten yksin. Kyllä minulla ystäviä on joita tapaan sovitusti. Olen myös aika valikoiva ystävien suhteen, joistakin en vaan pidä ja siihen on ihan turha tuppautua silloin. 

Mulla sama juttu ja olen myös introvertti, tykkään oleskella yksin ja minulla on yksi kaveri joku koittaa joka päivä tulla kylään ihan vaan höpöttämään omia asioitaan.. en millään jaksaisi aina kuunnella ja kun itselläni ei ole mitään asiaa, sitten myös kyselee aina onko kahvia ja onko tupakkaa heittää, jos en vastaa hänen viesteihin niin ajaa oven taakse ja tööttää autollaan.

Vierailija
35/121 |
17.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä ihmettä :D Meille saa kyllä tulla yllätysvieraat, siis ainakin läheiset. Jos tulee vähän kauempaa, kannattaa kysyä, että ollaanko kotona (ja mielellään sen verran aikaisemmin, että ehditään vähän siivota). Tarjottavaa ei välttis ole, mutta ei valtaosa sitä odotakaan.

Samoin itse kyläillään ilmoittamatta vanhemmilla ja lähellä asuvan sedän luona ja silloin kun isovanhemmat oli elossa, heillä myös. Ihan normaalia toimintaa täälläpäin, ainakin oman suvun kesken.

Niin. Etukäteen tulostaan ilmoittavat "oletteko kotona"-kyselijät eivät ole yllätysvieraita. Yllätysvieras kun tulee juurikin ilmoittamatta mitään tulostaan.

Vierailija
36/121 |
17.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ärsyttää ihmiset, jotka kutsuvat itsensä kylään. En edes avaa ovea, jos joku tulee ilmoittamatta. Miksi tällaiset ihmiset eivät ikinä kutsu kylään omaan kotiinsa, kun haluavat seuraa?

Vierailija
37/121 |
17.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menee koko päivän  suunnitelmat myttyyn jos joku tulee yllättäen. Kuitenkin odotetaan että seuraa pidetään vaikka ei olisi aikaa siihen. 

Vierailija
38/121 |
17.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsekäs ja ajattelmaton tekee noin.

Vierailija
39/121 |
17.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi nykyään pitää viiden minuutin välein tiedottaa, missä kulloinkin on menossa/tulossa?

Tää on mielisairasta, vaikka ihan olis kutsuttu sinne kylään.

Vierailija
40/121 |
17.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meille ei ilmoittamatta tule edes omat vanhemmat! . Virkamiehetkin on niin ja näin . Mulla on sentään sellainen asia kun koti rauha. En halua ihmisiä minun kotiin kokemusta on sotkemisesta ja rikotaan asioita, siis ihan vaan vahingossa, mutta kuitenkin parempi ku menevät omaan kotiinsa rikkomaan ja sotkemaan jos haluan nähdä ihmisiä näen muualla en myöskään halua viruksia ja bakteereita kotiini. Jotkut kun ei yhtään välitä vaikka ois flunssa tai ollut just noro joka voi tarttua vielä kaksi viikkoa sen jälkeen ku sairastanut. Ja joskus yks tuttu tuli käymään ja valitti että lapsi oli sairaana kotona. Tarttui meille vaikka itse oli terve, että tämän takia yksinään ihminen EI meille tule. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän seitsemän kaksi