Missä tilanteessa on "lupa" pettää?
Takana kohta 20 vuotta avioliittoa. Tuloksena mahtavat lapset, ja ulkoiset fasiliteetitkin kaikin puolin kunnossa. Mutta vuodet ovat tehneet tehtävänsä, eli lakanoiden välissä ei ole tapahtunut juurikaan mitään enää vuosiin. Ja minä en muistaakseni ole mitään selibaattilupausta antanut, joten koen tilanteen varsin kimurantiksi ja painostavaksi.
Viimeisen kuukauden aikana olen ryhtynyt toimiin. Ravintoloissa ei juuri ole aikaa/mahdollisuutta juoksennella, joten jotain muuta oli keksittävä. Olen rekisteröitynyt muutamalle treffisivustolle. Mutta vain huomatakseni, että niillä vallitsee täydelliset naisten markkinat...tulos täysi nolla. Ja naispuolisista profiileista valtaosa on puhtaita feikkejä sekä maksullista nautintoa tarjoavia. Periaatteessa en suostu seksistä maksamaan, täytyyhän jossain kuitenkin olla myös naispuolisia jotka samassa tilanteessa.
Mutta takaisin otsikon kysymykseen. Mitä olette mieltä, olenko minä nyt moraaliton pettäjä ja huono isä lapsilleni? Pitäisikö minun tyytyä kohtalooni ja ottaa vastaan se vähä joka minulle parisuhteessa suodaan?
Kommentit (29)
Jos sallit vaimollesi saman käytöksen, niin mikäs siinä . Saattaahan olla, että vaimollesikin maistuisi seksi jonkun muun kanssa. Mutta oikeasti, pettäminen on aina väärin.
Mites olisi, että keskustelisitte tilanteesta? Avoimesti ja rehellisesti. Kaipaatko naistasi vaiko vierasta? Entä naisesi, mitä hän ajattelee tilanteesta? Pettäminen toisen selän takana on väärin, mutta jos kummallekin ok, niin parinvaihto tai vieraissa käyminen on ok.
-Niksu
[quote author="Vierailija" time="03.12.2014 klo 09:59"]
Kaipaatko naistasi vaiko vierasta?
[/quote]
En ole ap, mutta tuo kysymyksenasettelu on väärä. Useimmiten sitä kaipaa seksiä.
Olet huono mies ja isä, jos petät vaimoasi. Miten olisi nostaa kissa pöydälle vaimon kanssa.
Mitäs jos sitä kissaa on viskelty pöydälle jo kyllästymiseen saakka, ilman minkäänlaista ratkaisua itse ongelmaan.
Sallin vaimolleni saman käytöksen, mikäli se on hänen valintansa niin sillehän minä en mitään voi. Saattaa olla että hän on kyseisen valinnan jo tehnytkin.
"Pettäminen on aina väärin"...tekopyhää jeesustelua. Jokaisen henkilökohtainen valinta. Valinta jolla saattaa olla suurikin positiivinen vaikutus parisuhteelle. Helpompi panostaa arkeen, kun yksi ongelma vähemmän.
Sitten sanot ihmeessä sille naisellesi, että aiot mennä vieraisiin. Et sinä silloin häntä petä, kun ilmoitat asiasta etukäteen ja lupaat käyttää kondomia. Ja jos kerran olette seksin puutteesta jo keskustelleet, ei auta naisesi väittää mitään vastaan. Kerta häntä itseään ei siis kiinnosta tehdä asialle mitään, jotta tilanteenne korjautuisi.
Muista myös sanoa hänelle, että sulle on ihan ok, jos hänkin käy vieraissa.
Ja sitten vaan menoksi! =)
[quote author="Lennart46" time="03.12.2014 klo 14:55"]Mitäs jos sitä kissaa on viskelty pöydälle jo kyllästymiseen saakka, ilman minkäänlaista ratkaisua itse ongelmaan.
Sallin vaimolleni saman käytöksen, mikäli se on hänen valintansa niin sillehän minä en mitään voi. Saattaa olla että hän on kyseisen valinnan jo tehnytkin.
"Pettäminen on aina väärin"...tekopyhää jeesustelua. Jokaisen henkilökohtainen valinta. Valinta jolla saattaa olla suurikin positiivinen vaikutus parisuhteelle. Helpompi panostaa arkeen, kun yksi ongelma vähemmän.
[/quote]
Kyllä se petos on aina väärin eikä siihen liity mitään tekopyhää. Se on henkistä väkivaltaa, lyöminenkin on aina väärin, aina. Mutta jos kerrot rehellisesti vaimolle, että aiot hakea seksiä muualta ja vaimo voi rehelliseltä ja avoimelta pöydältä päättää jatkaako liitossa vai ei, kyseessä ei ole mikään petos. Vaimo voi silloin edelleen luottaa ja suhde on rehellinen. Vaimo voi jäädä tai lähteä oman arvomaailmansa mukaan. Reilua kaikille.
Nimenomaan, jos siihen pettämiseen on se lupa. (toisaalta silloin kyse ei enää ole pettämisestä) Ystäväni kertoi antaneensa miehelleen luvan käydä vieraissa, kun seksi ei jaksanut kiinnostaa kolmannen lapsen synnyttyä. Ja mies sitten teki niin.
Lähdepä siitä liikkeelle, mitä vikaa sinussa on, kun vaimosi ei halua harrastaa seksiä kanssasi.
Minusta koskaan ei ole "lupa pettää". Jos puolison kanssa on sovittu että vieraissa saa käydä, niin silloin se on toki ok. Siinä kohtaa kyse ei kuitenkaan enää ole pettämisestä. Pettäminen on keskinäisen luottamuksen ja samalla koko parisuhteen halveksuntaa. Kumppaniaan kunnioittava ihminen ei petä, se on oikeasti niin yksinkertaista.
[quote author="Vierailija" time="03.12.2014 klo 20:42"]
Lähdepä siitä liikkeelle, mitä vikaa sinussa on, kun vaimosi ei halua harrastaa seksiä kanssasi.
[/quote]
Haluttomuus ei edellytä tai kerro että puolisossa olisi mitään vikaa. Haluttomuuden kun voi aiheuttaa esimerkiksi hormonitoiminta. Tämän toki tiestit jo ennenkuin vastasin.
Vaan mitä ihmettä voi mies tehdä tässä tilanteessa? On käyty kaikki keskustelut. Pariin kertaan olen ilmoittanut, että tilanteen on pakko muuttua tai hommaan toisen naisen (pysyen kuitenkin suhteessa edelleen). Tähän tulee vaan syyttelyä, että nyt en ainakaan halua. Erota en halua ja pysty lapsen vuoksi.
[quote author="Vierailija" time="03.12.2014 klo 21:02"][quote author="Vierailija" time="03.12.2014 klo 20:42"]
Haluttomuus ei edellytä tai kerro että puolisossa olisi mitään vikaa. Haluttomuuden kun voi aiheuttaa esimerkiksi hormonitoiminta. Tämän toki tiestit jo ennenkuin vastasin.
[/quote]
Mitä sitä pohtimaan, yksi elämä. Ei se ketään satuta kunhan pidät seikkailusi omana tietonasi ; ) anna palaa!
Vaikea sanoa mikä on oikein. Ekaa vaimoa petin noin tusinan naisen kanssa. Yksi näistä oli toinen vaimoni, ja eräällä tavalla tyhmyyttäni oletin, että hän oivaltaa millainen olen. Tätä toista olen sitten pettänyt noin 25 naisen kanssa, joista yhden kanssa minulla on lapsikin. Tästä ei vaimoni tiedä. Tänä vuonna olen saanut kahdelta uudelta naiselta.
Olen siis aika syntinen, ja otan uutta naista kunhan saan.
[quote author="Vierailija" time="03.12.2014 klo 22:56"]Vaan mitä ihmettä voi mies tehdä tässä tilanteessa? On käyty kaikki keskustelut. Pariin kertaan olen ilmoittanut, että tilanteen on pakko muuttua tai hommaan toisen naisen (pysyen kuitenkin suhteessa edelleen). Tähän tulee vaan syyttelyä, että nyt en ainakaan halua. Erota en halua ja pysty lapsen vuoksi.
[quote author="Vierailija" time="03.12.2014 klo 21:02"][quote author="Vierailija" time="03.12.2014 klo 20:42"]
[/quote]
[/quote]
Öö.. ehdottaa lääkäriin menoa? Minkä ikäinen vaimosi on? Onko hormonikorvausta vaihtareihin? No, lekuri osaa auttaa. Mutta ero on AINA parempi kuin petos. Vaikka olisi niitä lapsia. Itse olen sitä mieltä, että jos pettää puolisoaan, pettää myös lapsen vaarantamalla lapsen perheen.
Jos petät olet moraaliton ja huono isä lapsillesi. EROA.
Pettäminen on aina väärin, ei ole mitään tapausta jolloin se olisi sallittua. Tyydy tilanteeseesi tai eroa.
Eroa mieluummin, on parempi vaihtoehto lapsillesikin. Ja lupa pettää on tietysti vain silloin, kun olet sen vaimoltasi saanut.
Hankala kysymys, ap. Pohdin ihan samaa, ja olen nainen. Meillä ei seksin puute ole varsinaisesti ongelma, vaan pulmia on monenlaisia ja tunnen usein jääväni parisuhteessa henkisesti yksin ja vaille tukea.
Minustakaan pettäminen ei ole oikein, mutta joskus ajautuu tilanteeseen, jossa on valmis tekemään myös väärin. Olen itsekin hyvin hämmentynyt ajatuksistani, koska olen tähän asti pitänyt pettämistä erittäin moraalittomana tekona. Muutenkin moraalikäsitykseni ovat olleet hyvin korkeita, jopa vanhoillisia. Eroakin mietin ja olemme siitä puhuneetkin. Ulkopuolelta on kuitenkin helppo sanoa että sen kuin eroat, kunhan et petä. Eroaminen ei todellakaan ole mikään pikkujuttu, joka hoidetaan kätevästi pois päiväjärjestyksestä ja sitten lähdetään muita panemaan. Niin paljon helpompaa olisi heittäytyä vaikka hetkellisesti vieraaseen syliin - toimia ensin ja ajatella vasta sitten.
Mutta onnittelut ap sinulle ja minulle siitä, että me sentään ajattelemme. :) Ja olemme myös molemmat puhuneet asioista puolisoidemme kanssa. Toivotaan, että kaikesta huolimatta pystymme tekemään hyviä valintoja.
Mitä olet tehnyt tilannetta muuttaaksesi kotona? Pettäminen on aina väärin.