Missä tilanteessa on "lupa" pettää?
Takana kohta 20 vuotta avioliittoa. Tuloksena mahtavat lapset, ja ulkoiset fasiliteetitkin kaikin puolin kunnossa. Mutta vuodet ovat tehneet tehtävänsä, eli lakanoiden välissä ei ole tapahtunut juurikaan mitään enää vuosiin. Ja minä en muistaakseni ole mitään selibaattilupausta antanut, joten koen tilanteen varsin kimurantiksi ja painostavaksi.
Viimeisen kuukauden aikana olen ryhtynyt toimiin. Ravintoloissa ei juuri ole aikaa/mahdollisuutta juoksennella, joten jotain muuta oli keksittävä. Olen rekisteröitynyt muutamalle treffisivustolle. Mutta vain huomatakseni, että niillä vallitsee täydelliset naisten markkinat...tulos täysi nolla. Ja naispuolisista profiileista valtaosa on puhtaita feikkejä sekä maksullista nautintoa tarjoavia. Periaatteessa en suostu seksistä maksamaan, täytyyhän jossain kuitenkin olla myös naispuolisia jotka samassa tilanteessa.
Mutta takaisin otsikon kysymykseen. Mitä olette mieltä, olenko minä nyt moraaliton pettäjä ja huono isä lapsilleni? Pitäisikö minun tyytyä kohtalooni ja ottaa vastaan se vähä joka minulle parisuhteessa suodaan?
Kommentit (29)
Riippuu titenki siitä mitä on jalkojen välissä, jos ei näy mittään niin eihän se ole etes pettämistä. AP taas on automaattisesti pettäjä kun siellä jotakin o muka nähnyt.
[quote author="Vierailija" time="03.12.2014 klo 23:57"]Vaikea sanoa mikä on oikein. Ekaa vaimoa petin noin tusinan naisen kanssa. Yksi näistä oli toinen vaimoni, ja eräällä tavalla tyhmyyttäni oletin, että hän oivaltaa millainen olen. Tätä toista olen sitten pettänyt noin 25 naisen kanssa, joista yhden kanssa minulla on lapsikin. Tästä ei vaimoni tiedä. Tänä vuonna olen saanut kahdelta uudelta naiselta.
Olen siis aika syntinen, ja otan uutta naista kunhan saan.
[/quote]
Muuten hyvä, mutta kumitetaan tuo synti pois. Ei tuo seksi tee elämästäsi yhtään syntisempää. Mä olen sua kaukana jäljessä määrässä, mutta sama ideologia mulla on.
Mitään tekosyytä pettämiseen ei ole, ainoa järkevä "lupa" on jos puoliso sitä toivoo omasta tahdostaan.
Huomaa, että ollaan nuori kulttuuri ja vasta savupirtistä kömmitty.
Välimeren maissa menestyvillä miehillä on ollut perhe ja rakastajatar jo vuosisatoja. Esim. jopa viimeisellä Espanjan kuninkaalla. Täällä vaan jankutetaan pettämisestä ja eroamisesta. Ei ihme että täällä peräpohjolassa on surkea elämänlaatu.
Siesta antaa mukavasti aikaa keskellä päivää tavata naisia. Tosin menestyvät miehet ovat siellä kyllä aika machoja.
[quote author="Vierailija" time="07.12.2014 klo 13:08"]
Huomaa, että ollaan nuori kulttuuri ja vasta savupirtistä kömmitty.
Välimeren maissa menestyvillä miehillä on ollut perhe ja rakastajatar jo vuosisatoja. Esim. jopa viimeisellä Espanjan kuninkaalla. Täällä vaan jankutetaan pettämisestä ja eroamisesta. Ei ihme että täällä peräpohjolassa on surkea elämänlaatu.
Siesta antaa mukavasti aikaa keskellä päivää tavata naisia. Tosin menestyvät miehet ovat siellä kyllä aika machoja.
[/quote]
Huuhaa piste com
-Niksu
"Minustakaan pettäminen ei ole oikein, mutta joskus ajautuu tilanteeseen, jossa on valmis tekemään myös väärin. Olen itsekin hyvin hämmentynyt ajatuksistani, koska olen tähän asti pitänyt pettämistä erittäin moraalittomana tekona. Muutenkin moraalikäsitykseni ovat olleet hyvin korkeita, jopa vanhoillisia. Eroakin mietin ja olemme siitä puhuneetkin. Ulkopuolelta on kuitenkin helppo sanoa että sen kuin eroat, kunhan et petä. Eroaminen ei todellakaan ole mikään pikkujuttu, joka hoidetaan kätevästi pois päiväjärjestyksestä ja sitten lähdetään muita panemaan. Niin paljon helpompaa olisi heittäytyä vaikka hetkellisesti vieraaseen syliin - toimia ensin ja ajatella vasta sitten.
Mutta onnittelut ap sinulle ja minulle siitä, että me sentään ajattelemme. :) Ja olemme myös molemmat puhuneet asioista puolisoidemme kanssa. Toivotaan, että kaikesta huolimatta pystymme tekemään hyviä valintoja."
Tuossa oli NIIIIN tuttuja ajatuksia, juuri noin minäkin olen aina ajatellut. Mutta joskus pattitilanteesta ei ole moraalisesti täysin hyväksyttävää ulospääsyä. Joskus vain joutuu tekemään pikkurikoksen välttääkseen täyden katastrofin. Ja olen 46 v. (joku sitä tuossa kyseli). -ap-
Se on kerrasta poikki jos tiedän vaimoni käyneen vieraissa. Vaikka kuinka vakuuttelisi ettei enää käy, meidän lapset ovat onneksi täysi-ikäisiä. Voisin verrata tätä perheväkivaltaan, jos mies lyö kerran naistansa ja vakuuttaa ettei enää lyö, mutta ennemmin tai myöhemin lyö taas uudestaan. Suhteessa on sama ei se vieraissakäynti siihen yhteen kertaan jää.
Mutta nostakaa se kissa pöydälle ja keskustelkaa oikein kunnolla ilman syyttelyä. Jos tilanne on kertakaikkiaan ylitsepääsemätön niin paras olisi erota ennenkun rupeaa lapset kärsimään. Toki seksiterapeutista voi olla hyötyä. Koittakaa kaikkia mahdollisia konsteja että pääsisitten yhteisymmärrykseen että lapset eivät kärsisivät ja ettei vieraisiinmeno olisi se ratkaisu.
[quote author="Vierailija" time="03.12.2014 klo 22:56"]
Vaan mitä ihmettä voi mies tehdä tässä tilanteessa? On käyty kaikki keskustelut. Pariin kertaan olen ilmoittanut, että tilanteen on pakko muuttua tai hommaan toisen naisen (pysyen kuitenkin suhteessa edelleen). Tähän tulee vaan syyttelyä, että nyt en ainakaan halua. Erota en halua ja pysty lapsen vuoksi.
[/quote]
Mitä siis odotat vastaukseksi, jos sanot että hommaat toisen naisen? Olisihan se kiva jos vaimo sanoisi että todella hyvä idea, autan etsinnöissä, mutta jos ei niin innostu, niin pahin vaihtoehto on että ottaa eron samantien pelkästä asian esillenostamisesta tai sitten uhkaa erolla jos toiseen naiseen erehdyt. Silloin jäisi mietittäväksi jatkaako nykyistä linjaa, ottaako ero, etsiä peittelemättä se toinen nainen ja katsoa ottaako vaimo eron, tai voi yrittää toimia salaa ja toivoa ettei jää kiinni.
Sen sijaan "nyt en ainakaan halua", eli tapahtuu mitä, nolla kerrotaan nollalla? On yhä nolla. Ei kuitenkaan ollut ottamassa eroa? Joten ei se mitään uhkailua ole, sanot että et kestä enää seksitöntä elämää ja kun et pysty tilannetta korjaamaan, mutta et halua myöskään erota, niin alat kehittää sivusuhdetta. Sanot että huolehdit ehkäisystä eikä sivusuhde uhkaa perhettä, vaimolle sama oikeus.