Itken, kun näen lahjakeräyksen merkkipäiville
Meillä on iso työyhteisö. Henkilökunta kerää aina yhteisen lahjan kun täyttää pyöreitä vuosia tai lähtee pois. Ei ole pakko osallistua mutta suurin osa osallistuu.,
Minullakin oli keväällä pyöreät 50-päivät. Minulle ei kerätty mitään. Onnittelut näkyi hlöstösivulla. Se tuntuu niin surulliselta olla yrityksemme ainoa henkilö, joka on jäänyt ilman muistamista. Rahallisesti en sitä ajattele, vaikka keräys tuottaa kyllä aina n 400 euroa vaan että miksi ihmeessä olin näin epäpidetty 25 vuoden jälkeen.
Taas tänään aamulla oli uusi keräysilmoitus kollegalleni joka täyttää pyöreitä.
Kommentit (23)
Aikaisemmin työpaikallani kerättiin automaattisesti lahja pyöreitä täyttävälle tai eläkkeelle jäävälle. Sitten vaihtui pomo, joka alkoi kysymään, että saako työkaverit kerätä lahjan sinulle. Olimme ihmeissämme. Luulisi, että olisi ollut päivänselvää, että huomioidaan juhlapäivä. Ei sitten pomolle kehdannut sanoa, että kerätkää vaan, kun hän kysyi. Piti vain kohteliaasti sanoa, että ei tarvitse. Joillekin työkavereiden antama lahja voi olla ainoa lahja/huomionosoitus, jonka hän ehkä saa, jolloin se merkitsisi hänelle tosi paljon.
Mä en osallistu enää yhteenkään työpaikan keräykseen. Meni maku kun takavuosina oli useampi joka täytti pyöreitä. Joillekin ei kerätty mitään ja yksi sai lahjaksi tandemhypyn laskuvarjolla. Siinä vaiheessa alko siihen malliin v*tuttaa että meni mun rahahanat kiinni.
Onpas epäoikeudenmukaista! Pitäisi olla niin, että kerätään joko kaikille tai sitten ei kenellekään.
Kyllästyin omalla työpaikallani jatkuviin vauvalahjakeräyksiin. Itse olen vapaaehtoisesti lapseton, joten vauva-asiat eivät muutenkaan hirveästi kiinnosta. Lopetin osallistumiseni kokonaan näihin keräyksiin.