Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuinka paljon sinulle merkitsee yrityksen maine

Vierailija
08.10.2021 |

kun teet ostopäätöksen?

Kommentit (17)

Vierailija
1/17 |
08.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljon!

Vierailija
2/17 |
08.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yrityksen kerran saatu huono maine on miltei mahdoton karistaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/17 |
08.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todella paljon. Ainakin yritän omalta osaltani tukea arvojeni mukaisia yrityksiä.

Vierailija
4/17 |
08.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vain hinta ratkaisee. Ei kiinnosta yrityksen nimi, maa tai maine.

Vierailija
5/17 |
08.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eli jos sun tosi henkilökohtaiset tietosi pitäisi luovuttaa huonon maineen saannelle yritykselle, sillä ei olisi mitään merkitysrä?

Vierailija
6/17 |
08.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu asiasta. Joissain asioissa maine on päätöksen tärkein kriteeri, jossain sillä ei ole väliä.

Vierailija
7/17 |
08.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä tarkoitetaan maineella? Minua ei kiinnosta pätkääkään, kuinka eettinen joku firma on. Minua kiinnosta ostokseen sijoittamani resurssit, sekä hyöty, jonka siitä saan itselleni. Suosin nettikirpputorrja ja alennusmyyntejä. Joissain tuotteissa, jotka joko hallitsevat elämää enemmän, tai jotka voidaan lukea jollain tasolla ”statussymboleiksi”, sijoitan enemmän rahaa tiettyihin brändeihin. Esimerkkeinä esim kellot ja kännykät.

Vierailija
8/17 |
08.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yllättävän paljon. Jos yritys ei pysty hoitamaan mainettaan (ja mahdollisia virheitään) kunnolla, en jaksa uskoa että se toimisi muutenkaan kovin hienosti omien tuotteidensa tai palvelujensa tuottamisessa.

Vierailija
9/17 |
08.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yritysten maineen lisäksi minulle on tärkeää eri maiden maine. Olen esim. lopettanut matkustamasta maihin joiden ihmisoikeustilanne tai poliittinen tilanne on minusta millään tavalla huolestuttava. En halua tukea sellaisten maiden taloutta rahoillani.

Vierailija
10/17 |
08.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nettikirjoitteluihin huonosta palvelusta yms. en usko, koska niitä voi kirjoittaa valheellisesti kuka vaan katkeroitunut entinen työntekijä tai mahdottomia vaatinut asiakas. Sellaisia välttelisin, joista on esim. lehdissä juttuja, että on tehty kuluttajansuojaat pilvin pimein valituksia.

Vierailija
11/17 |
08.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä tarkoitetaan maineella? Minua ei kiinnosta pätkääkään, kuinka eettinen joku firma on. Minua kiinnosta ostokseen sijoittamani resurssit, sekä hyöty, jonka siitä saan itselleni. Suosin nettikirpputorrja ja alennusmyyntejä. Joissain tuotteissa, jotka joko hallitsevat elämää enemmän, tai jotka voidaan lukea jollain tasolla ”statussymboleiksi”, sijoitan enemmän rahaa tiettyihin brändeihin. Esimerkkeinä esim kellot ja kännykät.

Voi tarkoittaa monta asiaa. Esim. epäluotettava toimintatapa esim. toimitusongelmia, vääriä tuotteita toimitetaan, asiakaspalvelun huonous, työpaikkakiusaamismaine, huono johto, vaitiolovelvollisuuden rikkominen jne.

Vierailija
12/17 |
08.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huono maine on kuin renkaat veden pinnalla. Yksi kun heittää kiven se laajenee. Huono kello kauas kuuluu. Kannattaa kiinnittää huomio yrityksen maineeseen. Ja riittää, että yksikin ihminen pilaa yrityksen maineen, esim. väärin rekrytoitu pomo.

Vierailija
13/17 |
08.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljon, kun on kerran erehtynyt töihin SOL-liin niin ei enää ikinä, tulkoon vaikka 100 vuotta karenssia, jossain se valakosen miehen raja menee.

Vierailija
14/17 |
08.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ratkaiseva tekijä.

Vierailija
15/17 |
08.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voi tarkoittaa monta asiaa. Esim. epäluotettava toimintatapa esim. toimitusongelmia, vääriä tuotteita toimitetaan, asiakaspalvelun huonous, työpaikkakiusaamismaine, huono johto, vaitiolovelvollisuuden rikkominen jne.

Eli maineella tarkoitetaan tässä yhteydessä yrityksen eettisyyttä ja palvelun laatua?

Vierailija
16/17 |
08.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eli jos sun tosi henkilökohtaiset tietosi pitäisi luovuttaa huonon maineen saannelle yritykselle, sillä ei olisi mitään merkitysrä?

En uskaltaisi. En voisi luottaa, että pysyvät salassa.

Vierailija
17/17 |
08.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljon. Kaikki epäeettiset ja taloudellista hyväksikäyttöä yrittävät yritykset ovat boikotissa. Samoin myös poliittisen ideologian kautta kieroutuneet yritykset.

Tässä muutamia mustan listan firmoja:

Nestle, Nordea, Sanoma, Pfizer

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän neljä kuusi