Muistatteko vielä Topless-baarit?
Ne baarit, joissa naiset tarjoili yläosattomissa? Miksköhän niitä ei enää ole?
Kommentit (14)
Muistan nuo baarit, mutta en tullut koskaan käyneeksi niissä. Joskus luin jutun baarissa yläosattomissa työskentelevästä naisesta ja nainen vaikutti olevan varustettu hyvällä itsetunnolla ja ainakin jutun mukaan piti työstään. Muistan että Helsinkiin perustettiin baarien innoittamana ainakin yksi aamiaisravintolakin, jonka elinkaari oli lyhyt.
Olen aina luullut "topless-baareja" perinteisiksi strippibaareiksi (tankotanssia, privaesityksiä), mutta ilmeisesti nuo olivat tavallisia baareja, joissa henkilökunta oli yläosattomissa? Kaikkea sitä oppii!
T. 1986 syntynyt
Muistan itsekin nuo toplessbaarit, eikä houkuta sisäänpääsy maksu. Varmaan tuostakin joku avaa nettiadressin jolla vastustaa toplessbaarien tuloa, mitä olen nähnyt monenlaista vastustusta nettiadressi sivulla.
Ne keksitiin, että saataisiin ihmisiä etenkin miehiä juomaan ravintoloihin.
Noina aikoina oli ravintoloissa hiljaista, ihmiset ryyppäsivä kotonaan.
Sittemin on tullut jo uusi sukupolvi, joka käyttää totuuneesti ravintoloita ja pubeja ja sen myötä niitä käyttää nyt koko kansa.
Enää ei tarvi houkutella ihmisiä ravintoloihin, niihin jonotetaan.
Oi! Olisipa kiva jos tollasia olis vielä, voisin mennä sinne töihin!
N 75F
Vierailija kirjoitti:
Muistan itsekin nuo toplessbaarit, eikä houkuta sisäänpääsy maksu. Varmaan tuostakin joku avaa nettiadressin jolla vastustaa toplessbaarien tuloa, mitä olen nähnyt monenlaista vastustusta nettiadressi sivulla.
En kaikissa ollut sisäänpääsymaksua. En muista yhtäkään, jossa olisi ollut. Mutta noloja paikkoja ne oli.
Valitettavasti muistan. Olin 15-17 -vuotias ja sellaisessa ajassa oli aivan paskaa kasvaa naiseksi. Kerran alaikäisenä pääsin sisälle baariin ja siellä tosiaan tarjoilijana naisihminen rinnat paljaina. Muistan myötähäpeän ja koko tilanteen absurdiuden. Se ihminen siellä teki ihan normaalia työtään, ihan normaalilla tavalla, ei mitenkään eroottisesti virittyneenä. Tissit vain paljaina. Pohdin, että tällaistako tosiaan miehet toivovat, tällaiseenko itse pitää jotenkin sopeutua. Yäk, koko 90-luvun keskikohta oli niin tunkkaista aikaa ettei mitään rajaa. Siitä jäi ikuisiksi ajoiksi vastenmielisyys kaikkea kohtaan, jota mainostetaan ”eroottiseksi”.
Vierailija kirjoitti:
Ne keksitiin, että saataisiin ihmisiä etenkin miehiä juomaan ravintoloihin.
Noina aikoina oli ravintoloissa hiljaista, ihmiset ryyppäsivä kotonaan.
Sittemin on tullut jo uusi sukupolvi, joka käyttää totuuneesti ravintoloita ja pubeja ja sen myötä niitä käyttää nyt koko kansa.
Enää ei tarvi houkutella ihmisiä ravintoloihin, niihin jonotetaan.
Nyt on vielä huomattavasti hiljaisempaa. Silloin oli porukkaa pubeissa jo iltapäivisin.
Vierailija kirjoitti:
N 75F
N = nainen
75 = ikä
F = jenkkiskaalassa oleva arvio ulkonäöstä (FAIL)
Itsellä on muistikuva, että sama omistaja omisti Oulussa stripteasebaareja, toplesbaareja ja muitakin baareja.
Oli aika absurdi tunne käydä päivällä oluella Irkkubaarissa, kun baaritiskillä työskentelevä nuori nainen toimi tarjoilija siellä ja toisesssa baarissa (striptese/topless). Baarien tearjoilutiskien välissä oli avonaine ovi niin sama baarimikko pystyi molemmissa baareissa.
Irkkubaarin puolella neidillä oli todella avonainen villatakki ei muuta. Tämä jäi nuoren miehen mieleen.
Eli villatakki pois kun meni toiselle puolelle tarjoilemaan.
Varsinaisessa topless baarissa en ole koskaan käynyt
Vierailija kirjoitti:
Olen aina luullut "topless-baareja" perinteisiksi strippibaareiksi (tankotanssia, privaesityksiä), mutta ilmeisesti nuo olivat tavallisia baareja, joissa henkilökunta oli yläosattomissa? Kaikkea sitä oppii!
T. 1986 syntynyt
Joo oli toplessejä ihan perus-nuorisodiskoissakin. Olen syntynyt 1972 ja muistan juuri täysi-ikäistyneenä eli 90-luvun alussa sellaisessa käyneeni. Naisena ei kyllä tullut tuijoteltua mitään tissejä mutta minkäs teit kun kyseinen nuorisodisko oli tämän kylän ykkösbilepaikkoja. Kyseessä kaupunki joka on tunnettu myös Näsinneulasta.
Diskossa se nyt meni vielä mutta ruokapaikassa ei todellakaan olisi mennyt. Olikohan niitä ruokapaikoissakin?
Lisäksi oli näitä miss märkä-teepaitakisoja, ihan perusjuottoloissa. Niihin taisi olla aika vaikea saada osallistujia. Muistan eräässä olleeni, ja yrittivät sillä saada osallistujia, että osallistujan miesystävä saisi ilmaisen tuopin. Ja tämä tarina on tosi.
Vierailija kirjoitti:
N 75F
Mie tuun kanssa! Mieluummin tiskaamon puolelle.
Terv. N 70 A
Poikkesin 90-luvulla yhdessä topless-baarissa Helsingin Kampissa. Tiskin takana oli viisikymppinen nainen yläosattomissa.
Häpeän tunne oli molemminpuolinen - en muista edes juoneeni tilaamani olutta loppuun. Toivottavasti kyseinen nainen on saanut sittemmin tehdä työtä asiallisessa työasussa.