Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Työpaikasta ilmoittaminen

Vierailija
02.12.2014 |

Kävin viikko sitten haastattelussa yhteen työpaikkaan. Sanoivat haastattelevansa vielä pari henkilöä ja ottavansa kaksi viimeistä vielä kerran uuteen haastatteluun. Ilmoitus tästä olisi pitänyt tulla tämän viikon alussa. No eipä ole kuulunut. Lupasivat siis ilmoittaa, vaikka en olisi näiden kahden viimeisen joukossa. Taitaa olla aika normaali käytäntö, ettei sitten kuitenkaan ilmoiteta kuin vasta joskus pitkän ajan kuluttua.. Johtuu ilmeisesti joko välinpitämättömyydestä tai siitä, että halutaan ensin varmistaa, että valittu henkilö ottaa paikan vastaan. Valituille ilmeisesti ilmoitetaan usein hyvinkin pian?

En halua elätellä turhia toiveita, joten haluaisin varmuuden siitä, etten tullut valituksi. Lisäksi rekrytointiprosessi oli melko pitkä eli sisälti muun muassa päivän psykologisissa testeissä ym. muita tapaamisia. Koen kuitenkin, että pääsin niin pitkälle ja hakuprosessiin kului niin paljon aikaani, että ansaitsen vastauksen ja tiedon siitä, miksi minua ei valittu. Näin oppisin ehkä jotain vastaisuuden varalle.

Koskakohan kehtaisi soitella perään?

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
02.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli sama tilanne. Oli viime torstaina haastattelu ja sanoivat ilmoittavansa loppuviikosta. Maananataina menetin jo hermoni ja laitoin tekstaria perään jossa kerroin että olen todella kiinnostunut paikasta vielä yms. Sitten meni tunti niin tuli soitto että vakipaikka oli mun!

Mä ite varmaan lähtisin hieman jo ottamaan yhteyttä, kuitenkin se kertoo että olet OIKEASTI kiinnostunut ja aktiivinen!

Saanko kysyä minkä alan työhön hait? :)

Vierailija
2/8 |
02.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hienoa! Paljon onnea! Minkälaiseen tehtävään pääsit? :)

Ehkäpä soittelen siis jo huomenissa! Tai torstaina. Kyseessä on kaupallisen alan asiantuntijan tehtävä.

ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
02.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valituihin ollaan yhteydessä todella pian, itsekin yllätyin kun nykyisen työpaikkani työhaastattelun jälkeen otettiin yhteyttä heti seuraavana päivänä. Olen tottunut odottelemaan pitkiä aikoja päätöksiä (yleensä kielteisiä ..). En ole varma saatko mitään hyötyä soittelusta enää tässä vaiheessa, ei noin pitkässä prosessissa joku kiinnostus tuo lisäarvoa enkä minä ole ikinä saanut fiksua palautetta työhaastattelusta.

Vierailija
4/8 |
02.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.12.2014 klo 18:03"]

Valituihin ollaan yhteydessä todella pian, itsekin yllätyin kun nykyisen työpaikkani työhaastattelun jälkeen otettiin yhteyttä heti seuraavana päivänä. Olen tottunut odottelemaan pitkiä aikoja päätöksiä (yleensä kielteisiä ..). En ole varma saatko mitään hyötyä soittelusta enää tässä vaiheessa, ei noin pitkässä prosessissa joku kiinnostus tuo lisäarvoa enkä minä ole ikinä saanut fiksua palautetta työhaastattelusta.

[/quote]

Uskon myös, että noin se taitaa mennä. Hienoa, että sinua onnisti kuitenkin! :)

ap

Vierailija
5/8 |
02.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.12.2014 klo 18:02"]

Ehkäpä soittelen siis jo huomenissa! Tai torstaina. Kyseessä on kaupallisen alan asiantuntijan tehtävä.

ap

[/quote]

Kiitos!

Olen siis lähihoitaja joka on ollut vanhustpuolella TODELLA kauan koska mielenterveyspuolelle ei ole haettu oikein hoitajia enään kun moni vakanssi siirynyt sairaanhoitajille. Olin todella otettu että 123 hakijan joukosta onni suosi minua. Kiitos!

Toivon myös että sinulla paikka odottaisi! Oletko työtön? Silloin työtä arvostaisi vielä enemmän :) Kaikkea hyvää!

Vierailija
6/8 |
02.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.12.2014 klo 18:12"]

[quote author="Vierailija" time="02.12.2014 klo 18:02"]

ap

[/quote]

Kiitos!

Olen siis lähihoitaja joka on ollut vanhustpuolella TODELLA kauan koska mielenterveyspuolelle ei ole haettu oikein hoitajia enään kun moni vakanssi siirynyt sairaanhoitajille. Olin todella otettu että 123 hakijan joukosta onni suosi minua. Kiitos!

Toivon myös että sinulla paikka odottaisi! Oletko työtön? Silloin työtä arvostaisi vielä enemmän :) Kaikkea hyvää!

[/quote]

Oho, 123 hakijan joukosta sait paikan! Ihan mahtava suoritus! Nostan hattua :)

Olen vasta valmistumassa, joten en oikeastaan ole työtön.. Ainakaan vielä. Nyt olen osa-aikatöissä, mutta nämä hommat loppuu jossain vaiheessa. Enköhän jonkun duunin saa :)

ap

Vierailija
7/8 |
03.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

On niin ärsyttävää, että luvataan ilmoittaa, mut sit ei kuulu mitään..

Onko kenellekään käynyt niin, että on saanut tiedon työpaikasta paljon myöhemmin kuin mitä oli luvattu? Siis positiivisen?

Vierailija
8/8 |
03.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taas tämä sama virsi. Ihminen joka ei tuota yritykselle yhtään mitään, ei edes sen yhden meilin arvoinen. Ja joo joo huono maine levitää, eikä kukaan enää hae paikkaa yrityksestä, eihän?!