Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Saako ns pururadalla kävelyttää koiraa?

Vierailija
02.12.2014 |

Asun Myyrmäessä ja kävelin juuri variston edessä olevan vesitornin ympäri menevälle ulkoilureitille koirani kanssa. (Vastaava kuin esim. Malmin lentokentän ympäri menevä kävelyreitti.)
.
Siinä kuntoilulaitteilla oli joku mies jonka huomasin tuijottavan minua pitkään. Kun astuin vesitornin ympäri menevälle tielle, mies huusi "heiheihei koirapuisto on eri suunnassa, tänne ei saa tulla koiran kanssa. Tossa on kieltomerkki, tämä on kuntoilurata!"
Siinä kuntoilupaikan vieressä tosiaan on semmoinen "koirakielto"merkki joita on jokaisessa kulmassa ja mutkassa, enkä todellakaan ole ikinä tulkinnut sitä merkkiä niin, ettei siitä saisi edes kävellä koiran kanssa. Jos näin olisi en voisi poistua kotiovestani kun siinä on heti monta merkkiä.
Tilanteen ratkaisin niin, että menin kävelemään sitten pururadan vieressä olevaa asfalttitietä samaan suuntaan kun olin menossakin ja kun äijä jäi mutkan taakse niin hyppäsin ojan yli takaisin sille pyhälle tielle jolla koirat ei saa kävellä.
.
Koirani jätökset siivoan aina tietenkin. Missähän tätä saa tälleen kaupunkioloissa ulkoiluttaa jos ei ulkoilualueellakaan?
Mielipiteitä?

Kommentit (69)

Vierailija
61/69 |
02.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei Ap!   Jos asia sinua kiinnostaa niin soita sen kunnan neuvontaan jossa kyseinen pururata on, nimittäin KUNTA SAA KOKONAAN KIELTÄÄ pururadan käytön muuhun kuin kävely, juoksu, hiihto, suunnistus käyttöön. Esim juuri koiran kävelytys on toisin paikoin kielletty ja se on ihan lain sanelema juttu. SIIS MYÖS KESÄAIKAAN! Eli kunnassa tietävät onko ko pururadalla kielto vai ei. 

Merkeistä päätellen on, mutta varmaksi en pysty sanomaan.

Vierailija
62/69 |
02.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.12.2014 klo 18:56"]

[quote author="Vierailija" time="02.12.2014 klo 18:54"]

eli ap oli kuin olikin lain rikkoja :P   .... Jos ihmiest eivät toikkaroisi hevosen kokoisine korineen keskellä pururataa pelästyen jokaista lenkkeilijää ja sitten hädissään hihnalla pururadan poikki ansan tehden niin koirat olisivat ihan ok. nyt se ei vaan toteudu ;)

[/quote]

Noh, koirani on lähinnä rotan kokoinen. Ja en mä siitä mitään seuraamuksia saa vaikka siellä kävelisinkin, joten harkitsen kyllä siellä kävelyä jatkossakin..

Ap

[/quote]

Minäminäminä... Ei saatukaan joukkolynkattua sitä sulle huudellutta miestä, koska hän olikin oikeassa, niin aletaanpa sitten nakkelemaan niskoja, että ei säännöt minua koske.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/69 |
02.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän kaupungissamme on pururadalla koiranulkoitus kielletty kaikkina vuodenaikoina lähinnä paskakasojen takia, talvella tietysti latujen takia. Siinä samassa kuntoilumetsässä on sitten ihan erikseen ne pururadat, joilla koiraa saa ulkoiluttaa. Kielletyt radat on merkitty kieltotauluilla, koiraradat on merkitty koirakylteillä. Soita kaupunkisi vapaa-aikavirastoon tms. ja kysy, onko sallittua ulkoiluttaa koiraa lumettomaan aikaan yleisillä pururadoilla ja vai onko kielto ympärivuotinen.

Vierailija
64/69 |
02.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.12.2014 klo 19:21"]

[quote author="Vierailija" time="02.12.2014 klo 18:56"]

eli ap oli kuin olikin lain rikkoja :P   .... Jos ihmiest eivät toikkaroisi hevosen kokoisine korineen keskellä pururataa pelästyen jokaista lenkkeilijää ja sitten hädissään hihnalla pururadan poikki ansan tehden niin koirat olisivat ihan ok. nyt se ei vaan toteudu ;)

[/quote]

Noh, koirani on lähinnä rotan kokoinen. Ja en mä siitä mitään seuraamuksia saa vaikka siellä kävelisinkin, joten harkitsen kyllä siellä kävelyä jatkossakin..

Ap

[/quote]

Minäminäminä... Ei saatukaan joukkolynkattua sitä sulle huudellutta miestä, koska hän olikin oikeassa, niin aletaanpa sitten nakkelemaan niskoja, että ei säännöt minua koske.

[/quote]

Tarkoitus ei ollut lynkata sitä miestä, vaan tiedustella onko todella niin, että en saisi koiraani siellä kävelyttää. Mutta ketä se häiritsee jos kävelen siitä joskus kun siellä ei esimerkiksi ole ketään muuta? En vaan voi käsittää tämmöistä ihme byrokratiaa, että kytketyn koiran kanssa ei saa kävellä sillä ainoalla metsätiellä jolla on valot.

Ja kun olen nyt vuoden päivät viikoittain siellä kävellyt ja tänään tuli ensimmäinen kommentti niin tuskin kävelyni oikeasti ketään haittaa, paitsi jotain ihme pätijöitä.

ap

Vierailija
65/69 |
02.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä myös pururadalla koirien ulkoilutus kielletty. Koirienomistajat eivät kyllä tätä noudata ja vahinkoja on sattunut, koska juokseva ihminen ärsyttää koiraa ja flexit ovat pitkiä ja pari kertaa on narun päässä oleva koira purrut juoksijaa. Läheltä piti tilanteita on sattunut itselläkin, mutta olen ehtinyt kiertää ojan kautta. 

Asia on vielä erikseen ne ulkoiluttajat, joilla on koira irti, kun "me ei kusipääulkoilijoista välitetä, minä ainakin ulkoilutan koiraani irti"

Vierailija
66/69 |
02.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koiria saa ulkoiluttaa pururadalla, mutta koira on pidettävä kiinni. Vuoden 2003 puolivälissä voimaan astunut järjestyslaki korvasi kuntien omat järjestyssäännöt.

http://www.kennelliitto.fi/koirat/koiran-omistaminen/koiriin-liittyva-lainsaadanto

Vierailija
67/69 |
02.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.12.2014 klo 19:46"]

Koiria saa ulkoiluttaa pururadalla, mutta koira on pidettävä kiinni. Vuoden 2003 puolivälissä voimaan astunut järjestyslaki korvasi kuntien omat järjestyssäännöt.

http://www.kennelliitto.fi/koirat/koiran-omistaminen/koiriin-liittyva-lainsaadanto

[/quote] Hieno homma!

Vierailija
68/69 |
02.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.12.2014 klo 19:00"]

[/quote]Ap:n viesti oli asiallinen ja siitä kävi ilmi että koira on pieni ja ap korjaa jätökset.. hienoa kun sinä ja moni muu luki siitä uhmakasta jätän sotut, annan jättikoirani riehua vapaana ja väläytellä hampaita lenkkeilijöille jne..

Ai ettei ole kyse koiravihasta tässäkin ketjussa monen kohdalla  ;)

[/quote]

Minun näkökulmasta ketjussa on ylimielisiä koiran omistajia. Eiköhän ne kiellotkin ole tullut ihan siitä, että on ollut asian kanssa ongelmia. Asenteista päätellen tulee jatkossakin olemaan ongelmia. Mutta meilläpäin tosiaan ulkoilutetaan hevosia eli on eri ongelmat.

Vierailija
69/69 |
28.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vantaa on kieltänyt juuri tuolla Myyrmäen vesitorni kuntoiluradalla koiran tuomisen ja paskomisen. Ei muuta kun kuvaa vaan laittomasta koiran kävelyttäjästä ja naama nettiin häpeäpaaluun...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kuusi seitsemän