Kaveri vaatii osallistumaan ylinopeussakkoihin
Oltiin kaverin kanssa reissussa, hän ajoi. Minusta hän ajoi siis ihan rauhallisesti ja varovaisesti, mutta yhdessä kohdassa kamera kuitenkin välähti.
Nyt kaveri vaatii minua osallistumaan mahdollisiin sakkoihin, koska kyse oli yhteisestä reissusta ja noin olisi voinut käydä kenelle tahansa.
Onko reilu pyyntö?
Kommentit (20)
Ei tietenkään, jollet kaasupoljonta painanut.
Vaatisin hänen osallistumaan asuntolainani maksamiseen - käyhän hän kylässä luonani
Olin itsekin aika ihmeissäni kun hän otti tuon esille. Joo, periaatteessa olisi voinut käydä kenelle tahansa, mutta ei tuollaista kaverilta vaadita, en itse ikinä vaatisisi😅 ap
Vastuu on kuskilla, myös kyydissä olijoiden turvallisuus riippuu kuskin ajotyylistä. Melko outoa kuvitella, että ylinopeussakko olisi joku jaettava kulu tuossa tilanteessa.
Kai tämä on saman henkilön provo kuin tuo tarina työkaverista joka haluaa ilmaiseksi työmatkakyydit :D
Kyllä jokainen maksaa omat sakkonsa. Et varmaan edes toivonut hänen ajavan ylinopeutta ja vaikka olisitkin toivonunt, niin se on silti kuskin vastuulla.
Ei ole oikein vaatia sinulta osallistumista ylinopeussakkoihin.
Tosin minä maksoin ystäväni kanssa parkkisakon puoliksi, vaikka se ystäväni syy olikin. Hän on vähävaraisempi kuin minä ja ajattelin olla reilu ystävä.
Riippuu summasta. Jos halvalla pääsisi tuollaisesta "kaverista" eroon niin maksaisin.
Yllytitkö ajamaan nopeampaa tai hoputtaa? Jos et, niin et tietenkään maksa. Kuski on yksin vastuussa ajonopeudestaan.
Minä olen maksanut kaverin pysäköintisakon kun itse tulkitsin väärin rajoitukset ja kaveri luotti. Mutta ylinopeussakkoa en kyllä maksais enkä kehtais pyytää toista maksamaan mun sakkoa.
Omalla vastuulla ajetaan. Ainoastaan siinä tilanteessa voisin maksaa, jos itse pyytäisin että aja kovempaa, minä maksan jos välähtää. Vaikka ei kovin järkevää olisi tällainen pyyntö, mutta niinkuin maksumielessä voisin maksaa.
Jos et selvästi yllyttänyt ylinopeuteen, ei ole mitään perusteita edes pyytää.
Aika paha! Kaikenlaista kaveria sitä onkin.
No nyt tajusin miksi bussit kaahailee - ei sakolla väliä kun kymmeniä maksun jakajia kyydissä.
Toisen hengen vaarantamisesta pitäisi saada tuplasakko.
Vierailija kirjoitti:
Minä olen maksanut kaverin pysäköintisakon kun itse tulkitsin väärin rajoitukset ja kaveri luotti. Mutta ylinopeussakkoa en kyllä maksais enkä kehtais pyytää toista maksamaan mun sakkoa.
Ymmärrettävää ja fiksu toimintaa. Itekki maksaisin/osallistuisin maksuun, jos olisin edesauttanut sakon saamiseen. Jos taas sakko toisen omasta toiminnasta johtuvaa en maksaisi mitään.
Vierailija kirjoitti:
Yllytitkö ajamaan nopeampaa tai hoputtaa? Jos et, niin et tietenkään maksa. Kuski on yksin vastuussa ajonopeudestaan.
En yllyttänyt. ap
Vierailija kirjoitti:
Ei ole oikein vaatia sinulta osallistumista ylinopeussakkoihin.
Tosin minä maksoin ystäväni kanssa parkkisakon puoliksi, vaikka se ystäväni syy olikin. Hän on vähävaraisempi kuin minä ja ajattelin olla reilu ystävä.
minusta parkkisakko yhteisellä matkalla on ehkä vähän eri asia, jos yhdessä ollaan päätetty jättää auto johonkin tai unohdettu maksaa parkkimaksu. Mutta ylinopeus eri asia.
No ei!