Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mätkyt ja palautukset mahollisesti loppuvat lähitulevaisuudessa

Vierailija
02.12.2014 |

Niin sanottiin justiinsa radiossa.

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
02.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se olisikin järkevää sen sijaan että niitä vuoden lopussa tasailtaisiin. Helppo toteuttaa kuukausipalkkalaisille, mutta toki varsin hankalaa monelle muulle ryhmälle.

Vierailija
2/8 |
02.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se olis hyvä homma.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
02.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloittaja ei tainnut ymmärtää kuulemaansa. Monet ajattelee että on huono juttu, mun mielestä erittäin hyvä. Itsekin kk palkkalaisena osaan arvioida vuoden tulot niin, ettei tule isoja mätkyjä tai palautuksia.
Se että palautuksia ei tulisi jatkossa, ei tarkoita, että veroja maksetaan yhtä paljon kuin ennen ja niistä ei saisi mitään takaisin..

Vierailija
4/8 |
02.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mietin miten omalla kohdalla toimii. Vuosi- ja kuukausiansioini ei ole aina sama. Eikä sitä edes voi etukäteen arvoida. Sama juttu on vähennysten kanssa, en voi tietää onko ne ensi tai edes tänä vuonna 2000 vai 3700e vai jotain siltä väliltä. Miten ajantasainen verotus hoidetaan minun kanssani? Menee elämä hankalaksi jos en voi edes verotusta suunnitella ja arvioida etukäteen ja maksaa varmuuden vuoksi vähän liikaa.

Entä pätkätyöläiset? Viikko töissä, pari viikkoa työttömänä, 2 päivää töissä, 3 työttömänä jne. Miten tuossa voi arvioda reaalisti veroprosenttinsa? Muutenkin pienituloiselle on hankalaa jos maksat ensin isosta tilistä liian vähän veroja, ja sitten joudutkin maksamaan seuraavassa kuussa pienestä tilistä isosti veroja. Ja kuka tuon kaiken työn ja arvioinnin tekee? palkanlaskijat? verottaja? Kuka?

Vierailija
5/8 |
02.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.12.2014 klo 15:46"]

Aloittaja ei tainnut ymmärtää kuulemaansa. Monet ajattelee että on huono juttu, mun mielestä erittäin hyvä. Itsekin kk palkkalaisena osaan arvioida vuoden tulot niin, ettei tule isoja mätkyjä tai palautuksia. Se että palautuksia ei tulisi jatkossa, ei tarkoita, että veroja maksetaan yhtä paljon kuin ennen ja niistä ei saisi mitään takaisin..

[/quote]

Entäpä ne jotka eivät voi arvioida? Jos on ok sinulle niin ei ole kaikille.

Vierailija
6/8 |
02.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kova työ laskea jokaisen kuukauden matkakulut ja palkat erikseen, kun vaihtelevat koko ajan. Mutta ei ole minun ongelma. Sielläpä laskevat.

Vierailija
7/8 |
02.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jo on aikakin. Olin muutaman vuoden töissä maassa, jossa tämmöisestä muljaamisesta ei ole kuultukaan, ja hyvin toimi. Mutta Suomen verottaja on tunnetusti hidas ja sitkeä. Ei siitä hirveän kauan ole, kun veroilmoituksen kanssa samassa kuoressa lähetettiin koko vuoden apteekkikuitit tarkasti yhteenlaskettuina.

Vierailija
8/8 |
02.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, verotili tulee myös palkansaajille. Yrityksillähän on jo