mihin laitatte tavarat, joista haluatte päästä eroon?
... kirpparille, nettikirpparille, hyväntekeväisyyteen, sukulaisille, roskiin...?
Meillä on 1 lapsi, 2 aikuista ja tavaraa aivan älyttömästi. Olen noita nettikirppareilla koittanut myydä "pilkkahintaan", mutta aika nihkeästi ihmiset ostavat tuotteita. En ennen ole ymmärtänyt ollenkaan, jos joku on laittanut käyttökelpoista tavaraa roskiin. Mutta kun tavarat pyörivät paikasta toiseen, niin helpoin paikka olisi vain viedä ne tuonne meidän kerrostalon roskikseen.... En ole kuitenkaan vielä niin tehnyt.
Meillä ei ole autoa, joten siinä mielessä kuljetus hankalaa. Kiinnostaisi tietää mihin te laitatte tavaranne, jotka haluatte pois kotoanne.
Kommentit (6)
Voit lahjoittaa pelastusarmeijalle, hesyn kirppikselle, fidalle -vaatteet uffiin. Tai voit kysellä sukulaisilta, kavereilta ym. tutuilta kiinnostaako? Usein toisen roju on toisen aarre.
Olen paska ihminen ja laitan yleensä suoraan roskiin.
Peruslastenvaatteet menevät tien toiselle puolelle SPR:lle tai Hopelle. Ulkovaatteet tai paremmat vaatteet nettikirppikselle. Lehdet ja kirjat kirjaston "ota tästä"-hyllyyn. Kodintavarat SPR:lle, jos eivät ole sellaista mikä menisi nettikirppiksellä. Seurakunnallakin on joku "ota tästä"-vaihtopiste.
Voisitko perustaa johonkin tuollaisen vaihtopisteen?
No ensinnäkään meille ei tule mitään ei-toivottua rojua, koska sellaista ei osteta. Jos lahjaksi tulee, niin hetki käytössä ja sitten heti eteenpäin. Pienet vaatteet keräyslaatikkoon, käyttökelpoinen tavara lahjoitukseksi, muu roskiin. Ei säilytetä mitään mitä ei käytetä. Itse en viitsi mitään myydä enkä kuskailla.
Me laitamme turhimmat tavarat (esim. useamman kerran luetut pokkarit, halpisleffat, halpismusiikkilevyt) pahvilaatikkoon ja laatikon talon ala-aulaan. Lisänä sitten lappu, "ole hyvä, ota mitä haluat".
Ihan hyvin ovat kelvanneet.