Ysiluokkalainen poikani on käynyt taistoon maskeja vastaan
Ei aio suosituksesta huolimatta maskia koulussa enää pitää. Tänään on väitellyt asiasta open kanssa, ja sain koulusta soiton. Poika kyllä osaa perustella asiansa, hänen oikeutensa on käydä koulua ja olla käyttämättä maskia.
Mitä minä enää voin tehdä asialle? Lupasin opelle keskustella pojan kanssa asiasta ja sen tein, tuloksetta.
Kommentit (15)
Niin ja? Ehkä sinun pitäisi sivistää itseäsi asioista sen sijaan että tuet silkkaa huuhaata.
Kyllä pitää käyttää kaikkien maskeja rokottamattomien suojelemiseksi.
Hieno poika! Meidän aikuisten tulisi seurata esimerkkiä. Itse käytän vielä lampaana sellaisissa työpisteissä missä muutkin, heti jos merkkejä että eivät pidä niin jätän pois. Koko ajan vähenee. Vapaa-ajalla en pistä minnekään!
Poikasi on fiksu. Heittäkää hemmettiin ne typerät maskit ja alkakaa elää :)
Provo. Ei koulusta ole soiteltu enää aikoihin vanhemmille. Nykyisin tulee wilmaviesti.
Poikasi on kaikkea muuta kuin fiksu!
Vierailija kirjoitti:
Poikasi on fiksu. Heittäkää hemmettiin ne typerät maskit ja alkakaa elää :)
Millähän tavalla elämä jää elämättä, jos käyttää maskia??
Ainakaan meidän koulussa ei ketään oppilasta painosteta pitämään maskeja, niitä jaetaan halukkaille. Kukaan ei moiti, ei katso kieroon maskittomia. Monella ei sitä olekaan enää. Meillä opettajilla on, koska työnantaja edellyttää maskia tai visiiriä.
Maskien käytöstä on käytännössä enemmän haittaa kuin hyötyä. Ne ovat hyödyllisiä vain oikein käytettyinä ja oikein niitä käyttää arviolta 10% ihmisistä. Koululaisista ehkä 1%.
Vierailija kirjoitti:
Ainakaan meidän koulussa ei ketään oppilasta painosteta pitämään maskeja, niitä jaetaan halukkaille. Kukaan ei moiti, ei katso kieroon maskittomia. Monella ei sitä olekaan enää. Meillä opettajilla on, koska työnantaja edellyttää maskia tai visiiriä.
Mitä varten se visiiri on? Sitä vartenko, että astmaatikot eivät pääsisi kuin koira veräjästä vaan hekin joutuvat käyttämään jotain naaman edessä?
Vierailija kirjoitti:
Provo. Ei koulusta ole soiteltu enää aikoihin vanhemmille. Nykyisin tulee wilmaviesti.
Meille soittavat, olen ilmoittanut että en katso nettiä päivittäin, joten tiedotteet saattavat myöhästyä.
Vierailija kirjoitti:
Hieno poika! Meidän aikuisten tulisi seurata esimerkkiä. Itse käytän vielä lampaana sellaisissa työpisteissä missä muutkin, heti jos merkkejä että eivät pidä niin jätän pois. Koko ajan vähenee. Vapaa-ajalla en pistä minnekään!
Imeppä elintä...
Sano ettei tuollaista finninaamaa kestä kukaan katsoa.
Vierailija kirjoitti:
Maskien käytöstä on käytännössä enemmän haittaa kuin hyötyä. Ne ovat hyödyllisiä vain oikein käytettyinä ja oikein niitä käyttää arviolta 10% ihmisistä. Koululaisista ehkä 1%.
Maskien oikein käytön problematiikkaa armas hallituksemmehan kovasti korosti kun kiitellyt huoltovarmuuskeskuksen rojut osoittautuivat olevan olivat pelkkää vanhentunutta kuraa. Se ei kuitenkaan tarkoita etteikö normaalijärkinen maskia osaisi maskia käytää, tyhmempikin käy, jopa keskiverto hallituksen edustajan tasoinen. Kummasti sitä muualla suositeltiin ja täälläkin heti kun niitä oli saatavilla laajemmin. Hallituksen toiminta oli törkeintä mitä olen nähnyt niinä 30 vuotena kun politiikkaa olen läheltä seurannut, puhdasta valehtelua ja vastuun väistelyä.
Olin muistaakseni noin 13-vuotias, kun tiesin tarkkaan, miten maailma pelaa ja ongelmat ratkaistaan. Kärsivällisyyttä, turhia riskejä vältellen.