Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Psykiatriselle osastolle

Vierailija
02.12.2014 |

Olen tänään menossa. kolmatta kertaa vuoden sisään. onko kohtalontovereita? osastolla olijoita linjoilla? kertokaa vähän tilanteestanne. miksi olette, kuinka pitkä jakso takana ja kuinka kauan vielä edessä? itse masennuksen takia, tänään siis menen ja en yhtään tiedä vielä kauan olen tällä kertaa. toivottavasti ei joulua ainakaan.

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
02.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.12.2014 klo 13:26"]Vastatkaa, haluan tietää, mitä osastolla KONKREETTISESTI tehdään, että ihmisrauniosta tehdään taas ihminen! Ihan tietämätön olen asiasta, mutta haluaisin selkoa (on aina kiinnostanut, millaista tällainen "lataamossa" olo on oikeasti)
[/quote]

no, aamulla ensin aamupalalle. sitten aamulääkkeet. sitten voi olla jotain toimintaa esim. puutöitä tai käsitöitä, että saa tekemistä. päivän aikana voi olla noita tapaamisia, esim. lääkäri, hoitajan kanssa keskustelua, psykologi tms., sitten on ruokailut ja ajoissa nukkumaan. välissä katotaan telkkaria tai luetaan tms. paljon painottuu siihen hoitajien kanssa keskusteluun mielestäni.

Vierailija
2/15 |
02.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.12.2014 klo 14:38"][quote author="Vierailija" time="02.12.2014 klo 13:26"]Vastatkaa, haluan tietää, mitä osastolla KONKREETTISESTI tehdään, että ihmisrauniosta tehdään taas ihminen! Ihan tietämätön olen asiasta, mutta haluaisin selkoa (on aina kiinnostanut, millaista tällainen "lataamossa" olo on oikeasti)
[/quote]

no, aamulla ensin aamupalalle. sitten aamulääkkeet. sitten voi olla jotain toimintaa esim. puutöitä tai käsitöitä, että saa tekemistä. päivän aikana voi olla noita tapaamisia, esim. lääkäri, hoitajan kanssa keskustelua, psykologi tms., sitten on ruokailut ja ajoissa nukkumaan. välissä katotaan telkkaria tai luetaan tms. paljon painottuu siihen hoitajien kanssa keskusteluun mielestäni.
[/quote]

ja tärkeintä on minulla ollut se arkirytmin ja itsestä huolehtimisen takaisin saanti. joillain selvitellään että mikä sairaus on.
lisäksi pääsee pois arjesta jos se on liikaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
02.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
4/15 |
02.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin elokuussa nelisen päivää, kun lipsui itsestä huolehtiminen ja itkin koko lääkärin vastaanottoajan. Oli hyvä kokemus, tarvittava "lepoloma" ja pääsin vihdoinkin sen ansiosta myös päiväsairaalaan! Taustalla minulla siis toistuva, vaikea masennus ja muutakin probleemaa.

Vierailija
5/15 |
02.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän teillä ole lapsia?

Vierailija
6/15 |
02.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

3, meinaat että ihminen ei voi sairastua lastensaannin jälkeen? Sori, kakkoselle kävi juuri näin.

Vierailija
7/15 |
02.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko kokeillut magneettihoitoa? Kysy osastolta.

Vierailija
8/15 |
02.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.12.2014 klo 12:57"]Eihän teillä ole lapsia?
[/quote]

ei, ei ole. mutta kuten yllä sanottu, lasten saanninkin jälkeen voi sairastua. aikaisemmilla osastokerroilla on ollut hoidossa ihmisiä, joilla on lapsia, ja kyllä silloinkin pitää mennä hoitoon, jos hoitoa tarvitsee, vaikka olisi lapsia. sairas vanhempi kotona on paljon huonompi juttu, kuin se, että äiti käy muutaman päivän/viikon sairaalassa lepäämässä sairastuessaan. mennäänhän somaattisistakin vaivoista tarvittaessa sairaalaan vaikka olisi lapsia

ap

Vierailija
9/15 |
02.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.12.2014 klo 12:58"]Oletko kokeillut magneettihoitoa? Kysy osastolta.
[/quote]

täytyypä googlettaa kuulostaa mielenkiintosielta.
ap

Vierailija
10/15 |
02.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, myös minä harkitsen tuota magneettihoitoa, on kivuton menetelmä eikä tuhoa muistia kuten sähkö!

2

Vierailija
11/15 |
02.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä teille siellä osastolla tehdään, että olo paranee? Nappia naamaan ja unta, vai mitä? Sähköshokkihoitoa, joka tehoaa pari kk? En oikeasti tajua. 

Vierailija
12/15 |
02.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syyskuussa olin osastolla masennuksen ja aluksi itsetuhoisten ajatusten vuoksi. Yhteensä olin 3viikkoa. Viikonloppuisin olin kotilomilla. Sain lääkityksen kohdilleen, sain levättyä ym.

Nyt käyn ajoittain oman hoitajan luona keskustelemassa. Alussa kävimme myös parikertaa miehen kanssa perhetiimin juttusilla. Sossutädit kävivät kerran kotikäynnillä.

Nyt elämä hymyilee ja joulua odotellaan:)

Vierailija
13/15 |
02.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastatkaa, haluan tietää, mitä osastolla KONKREETTISESTI tehdään, että ihmisrauniosta tehdään taas ihminen! Ihan tietämätön olen asiasta, mutta haluaisin selkoa (on aina kiinnostanut, millaista tällainen "lataamossa" olo on oikeasti)

Vierailija
14/15 |
02.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.12.2014 klo 13:26"]

Vastatkaa, haluan tietää, mitä osastolla KONKREETTISESTI tehdään, että ihmisrauniosta tehdään taas ihminen! Ihan tietämätön olen asiasta, mutta haluaisin selkoa (on aina kiinnostanut, millaista tällainen "lataamossa" olo on oikeasti)

[/quote]

Tavataan lääkäriä, keskustellaan hoitajien ym. kanssa, tavataan ehkä psykolokia, testataan mahdollista lääkitystä, levätään, joillekin annetaan sähköhoitoja, käydään mahdollisissa terapioissa ym.ym

Osastolta poistumisen jälkeen on sitten ihmisestä riippuen eilaisia hoito ym. jatkojuttuja.

Vierailija
15/15 |
02.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaksamisia kaikille ko.asioita läpikäynneille. Hyvää joulunajan odotusta ja parempaa vointia kaikilla.8D

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kahdeksan yhdeksän