tänään loppui jaksaminen
huusin vauvalle. olin oikeasti valmis lähtemään pois koko arjen helvetistä. 5-vuotias esikoinen kärsii kun äiti vaan itkee ja räyhää. isä auttaa mutta tarvitsee vielä enemmän yöunia kuin minä työn takia.
ja kaikki tämä vain koska vauva kohta vuoden ei nuku.
kaikkea ollaan kokeiltu. mikään ei auta.
koti on vankila, helvetti.
Kommentit (85)
Millainen on tyypillinen yö 1 v vauvan kanssa, joka ei nuku?
Voi kurjuus. Et ole kuitenkaan ainut äiti joka lapsilleen huutaa. Niin me kaikki joskus teemme.
Miten huonosti vauvasi nukkuu ja ikä?
vauva täyttää kohta vuoden. herää tunnin välein.
[quote author="Vierailija" time="02.12.2014 klo 11:39"]
vauva täyttää kohta vuoden. herää tunnin välein.
[/quote]
Allergia jollekin?
Äänieristetty koppi sille. Mitä sille huutavalle penskalle aina muka voi tehä?
[quote author="Vierailija" time="02.12.2014 klo 11:34"]
huusin vauvalle. olin oikeasti valmis lähtemään pois koko arjen helvetistä. 5-vuotias esikoinen kärsii kun äiti vaan itkee ja räyhää. isä auttaa mutta tarvitsee vielä enemmän yöunia kuin minä työn takia.
[/quote]
Kokeileppa lopettaa d-vitamiini. Voi hyvinkin johtua siitä.
J-P
[quote author="Vierailija" time="02.12.2014 klo 11:42"]
[/quote]
J-P
[/quote]
miksi se voisi johtua siitä? aion kyllä kokeilla. kaikkea muuta on jo kokeiltu.
ap
Moi! Soita unipuhelimeen, löytyy kun googletat sanan unipuhelin ,se on Helsingissä. .mutta auttaa ympäri suomea, saatiin hyvät neuvot sieltä . Meillä 2v.ja kohta 1 v. Ja en ole nukkunut edes neljän tunnin putkea siitä asti kun esikoinen oli vielä mahassa, joten tuttu tunne! Hae apua ennen ku on myöhäistä
Kerroit, että olette kokeilleet kaikkea. Neuvolan kautta perhetyötä myös? missä kunnassa asutte? Voisitteko saada apua unikou kun järjestämiseen? Ilman unia ei kestä pää pidemmän päälle.
Tsemppiä AP!
Minä opetin oman heräilijäni tissin sijaan, että hörppää itse vettä tuttipullosta. Sanoin enintään, että "nukkuu" tai käännin vain selkäni. Huonessa oli pimennysverhot, mutta tähän aikaan vuodestahan ei valoisuuskaan ole ongelmana.
Mies voisi huolehtia lapsen nukkumisesta ainakin ennen vapaapäiviään? Uhrautumisesi ei vain kannata.
[quote author="Vierailija" time="02.12.2014 klo 11:44"]
[quote author="Vierailija" time="02.12.2014 klo 11:42"]
[/quote]
J-P
[/quote]
miksi se voisi johtua siitä? aion kyllä kokeilla. kaikkea muuta on jo kokeiltu.
ap
[/quote]
Kyllä se vaan voi johtua. Se on yleisin vatsanväänteiden aiheuttaja lapsilla ja ja kun synteettisen d-vitamiinin imeytyvyys on todella huono, niin sitä suositellaan annettavaksi aivan liikaa.
J-P
J-P:llä on hyvä pointti. Meidän tenava ainakin vänkäsi pitkin yötä niin kauan kuin sitä annettiin. Lopetettuamme d-vitamiinin, nukkui useamman tunnin pätkiä. Kokonaisia öitä kuitenkin vasta 1v 4kk iässä.
[quote author="Vierailija" time="02.12.2014 klo 11:54"]
J-P:llä on hyvä pointti. Meidän tenava ainakin vänkäsi pitkin yötä niin kauan kuin sitä annettiin. Lopetettuamme d-vitamiinin, nukkui useamman tunnin pätkiä. Kokonaisia öitä kuitenkin vasta 1v 4kk iässä.
[/quote]
ja mä vielä oon antanu ne tipat iltamaitoon. jos tästä on kyse niin saan syyttää vaan omaa tyhmyyttäni. tulen testamaan poisjättämistä ja tulen kertomaan tuloksia.
ap
D vitamiinin aiheuttamista vatsanväänteistä vauvalla kokemusta täälläkin...
Täällä myös yksi äiti, joka ei syötä lapselleen D-vitamiinia vatsavaivojen vuoksi. Neuvoksi saatiin, että jos juo vuorokaudessa vähintään litran korviketta tai rintamaitoa, tulee vitamiinin tarve täytettyä jokatapauksessa. Ja kuten joku jo sanoi, sitä voi myös kompensoida vitaminoidulla ruoalla (tosin monen mielestähän purkkiruoat ovat saatanasta). Ja mites niitä terveitä lapsia on saatu vuosikymmeniä sitten? Ei silloin jaeltu vitamiinejä. Älä pode huonoa omaatuntoa, jos poisjättäminen auttaa.
Meillä myös jeesi tuo tukeva iltapala, vajaa vuosikas vetelee iltaisin hillittömän kupin kaurapuuroa (sellaista hienompijakoista ensipuuroa, kun on helpompi vatsalle) ja nukkuu muutamilla satunnaisilla heräilyillä.
Allekirjoitan myös tuon kylvyn vaikutuksen unilääkkeenä.
Tsemppiä täältäkin! Hae hoitoapua, jos uuvut ihan liikaa.
Monetko allergiatestit tehty? Montako kertaa vyöhyketerapiaa jalkapohjiin?
Kunnollista kiinteää ruokaa, ettei ainakaan nälkäänsä herää. Jos juo korviketta, niin merkin vaihto voi auttaa.
Vuoden ikäiseltä voi jättää turhat vesipullot ja muutenkin runsaat juomien litkimiset pois. Tilalle täyttävää ruokaa ja tuhti iltapuuro, niin pysyy nälkä poissa aamuun saakka.
Oletko käynyt lääkärissä vauvan kanssa? Mitä sanovat neuvolassa? Saako vauva varmasti tarpeeksi ruokaa? Oletko kokeillut lisämaidon antamista?