Oletko tullut raskaaksi " ehkäisystä huolimatta" ?
Eli ehkäisy onkin pettänyt ilman että mitään näkyvää vahinkoa (kortsun hajoaminen, pillerien unohtuminen) on tapahtunut. Mikä ehkäisy on ollut kyseessä?
Kommentit (9)
Aloitin n. 4kk sitten syömään pillereitä ja nyt sitä ollaan tässä tilanteessa:( Yhtään pilleriä en unohtanut ottaa.
Hitsi ....nyt alko pelottamaan... :(
Tai sitten on sinä päivänä ollut ripulia ja lääke on tullut ulos.
Tai on ottanut jotain muuta lääkettä tms. joka laimentaa ehkäisytehoa.
hui. pitäisiköhän alkaa käyttää tuplaehkäisyä.
tai kumin käyttämisessä tai muussa ehkäisyssä.
Tuntuu nyt olevan vähän kehuskelun makua tuossa.
Minulla on hormonikierukkalapsi ja hormonikierukka sentään on sterilisaatiotakin luotettavampi ehkäisymenetelmä. Tiedän myös ehkäiskapselista huolimatta raskaaksi tulleen.
Tätini oli silloin 40v 4 lapsen äiti. Jolle oli tehty sterilisaatio eli piuhat solmittu tai poikki.. Asui miehen kanssa jolle lääkärit oli sanoineet että " normaali" konstein et lasta saa!!! Kas kummaa syntyi pieni poika :)))) ehkä joku ylempi voima näin halusi.. Mä olen aina tullut raskaaksi HETI kun olen pilsut lopettanut.. En halua silleen kehuskella mutta näin on..
Olen ilmeisesti aika herkästi raskautuvaa tyyppiä.
Meillä on nyt neljä lasta joista kaksi viimeistä on ns. ehkäisystä huolimatta maailmaan halunneita lapsia.
Ensimmäinen tuli kuparikierukasta huolimatta, kierukka oli ihan paikallaankin eikä lääkäri osannut sanoa muuta kun että kyllä näitä aina silloin tällöin sattuu.
Toinen tuhisee tuossa vieressä, nyt 2 kk ikäinen " cerazette-pilleri vauva" . Päätin ottaa pillerit kierukan sijasta etten tulisi raskaaksi ja näin kävi. Joka aamu olen pillerin ottanut ihan samaan aikaa klo. 8.00 ja siitä huolimatta tulin raskaaksi. Mitään mahatautia en ole ainakaan huomannut sairastavani, eikä mitään lääkekuuria ole ollut..joten en tiedä mitä olen tehnyt väärin.
Nyt miehelle tehty sterilisaatio, katsotaan vieläkö lapsia tulee...
ja otin aika säännöllisesti aamuisin. Tuolla sängyssä tuhisee meidän *pillerivauva*. Onneksi ei kai mitään pysyviä haittoja ole jäänyt niistä hormooneista.