Oli soittoaika lääkärille, ei soittanut
Oli sovittuna eilen soittoaika lääkärille tutkimustuloksista.Ja siis nimenomaan niin päin, että lääkäri soittaa silloin kun sille sopii. Tarkempaa aikaa eivät voineet antaa, mutta eilisen kuluessa. No, ei soittanut. Eikä ollut mikään kiireinen terveyskeskuslääkäri vaan ihan isosta yksityisestä firmasta. Tulosten piti olla valmiina jo viime viikolla, joten siitä ei ole kiinni. Lääkärille ei vaan sopinut soittaa viime viikolla.
Nyt varmaan saan taas soittaa uudestaan ajanvaraukseen ja kuunnella sitä hissimusiikkia että saan varattua uuden soittoajan vaikka ensi viikoksi tai milloin nyt sitten lääkäri seuraavan kerran aikoo puhua puhelimessa. Ei ole ensimmäinen kerta kun kukaan ei soitakaan vaikka on sovittu (ja vakuutusyhtiö maksaa, ilmaiseksi ei minulle tarvitse puhua).
Kyllä nyt tunnen itseni tosi tärkeäksi arvoasiakkaaksi. Kannattaisikohan lähteä siitä, että sovitut asiat hoidetaan kunnolla? Ja sittenkun kaikki muu on kunnossa, voi keskittyä miettimään, että olisiko asiakkaan mukava odotella punaisella vai muun värisellä tuolilla...
Antakaahan vinkkejä siitä, missä firmoissa asiat hoituvat ilman että täytyy jaksaa koko ajan itse pitää puolensa.
Kommentit (34)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyselin tässä sitten, että mikäs nyt on kun ei ole kukaan soittanut vaikka puhelun piti tulla eilen. No, tulokset oli valmiina jo viime torstaina ja soittopyyntö oli kirjattu ajanvarausjärjestelmään ihan oikein. Hoitaja lopulta suostui puhelimessa lukemaan tulokset minullekin, ja kyllä olisi syytä lääkärin soittaa. Eipä vaan soittanut. Seuraava "puhelinaika" on ensi viikolla. Käymään kyllä saisi mennä aikaisemminkin... Ne on helvetti töissä siellä ja ihan asiallisen korvauksen saavat, joka yskäisykin maksaa satasen. Voisi ne hommat hoitaa ilman tuollaista asiakkaan pompottelua.
T. Alkuperäinen ihmettelijä, edelleen toivoo vinkkiä paikasta jossa saisi parempaa kohtelua
Eiks ne tulokset ole nähtävissä omakannassa, jos itse haluaa tutkailla ovatko edes viitearvojen sisällä. Toki ei se tarkoita, että lääkärin ei tarttisi soittaa, mutta jos haluaa omia tuloksia katsella heti kun mahdollista.
Vuonna 2014 ei ole näkynyt Kannassa vielä mitään.
Itselle ei näy jos arvot pielessä. Tai pieni poikkeama on saattanut näkyä joskus, mutta yleensä juuri Kantaan ilmestymättömyys on ollut merkki poikkeavista arvoista. Varmasti yksikkökohtaisia eroja tässäkin.
Mulle kävi sama tk-lääkärin kanssa jokunen vuosi sitten. Ei kuulunut soittoa ja hoitsu selvitteli asiaa niin lääkäri väitti muka soittaneensa. En tiedä kenelle se mun verikoetulokseni lie luetteli mutta ei kyllä mulle. Oli outo tyyppi muutenkin, ei katsonut silmiin ja vaikutti muutenkin sosiaalisesti estyneeltä. Puhui lähinnä tietokoneen näytölle ja ajan lopussa alkoi paukuttaa tekstiä koneelle sanomatta näkemiin tai mitään muutakaan, mistä olisi voinut päätellä tapaamisen loppuneen. Minä siinä istuin aikani, kun luulin että sieltä tulee vielä reseptiä tai jotain. Viimein sitten kysyin, että oliko tämä tässä ja olihan se. 😄
Lääkäreissä on kyllä niin erilaisia henkilöitä. Toki jokaisella saa olla oma persoonansa mutta se että hoitokin on epätasaista, herättää aina epäilyksen ammattitaidosta.
Vierailija kirjoitti:
Eipä taaskaan lääkäri soittanut silloin kun hänen piti soittaa. Eilen kl.14-15 välillä. Tänään en sitten pystykään vastaamaan töiden takia puhelimeen, jos hän sattumalta soittaisi.
Ärsyttää.
Nyt kun muistelen, niin eipä ne lääkärit ole kyllä ikinä soittaneet sinä päivänä kun olisi pitänyt.
Ja ajanvarauksesta oikein painotettiin, että ole nyt sitten puhelimen lähettyvillä KUN lääkäri soittaa s.o. jos sattuisi soittamaan....ärrhh.
Minä olen maanantaista asti odottanut Mehiläisen työterveyslääkärin soittoa. Pitäisiköhän laittaa uusi soittopyyntö?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyselin tässä sitten, että mikäs nyt on kun ei ole kukaan soittanut vaikka puhelun piti tulla eilen. No, tulokset oli valmiina jo viime torstaina ja soittopyyntö oli kirjattu ajanvarausjärjestelmään ihan oikein. Hoitaja lopulta suostui puhelimessa lukemaan tulokset minullekin, ja kyllä olisi syytä lääkärin soittaa. Eipä vaan soittanut. Seuraava "puhelinaika" on ensi viikolla. Käymään kyllä saisi mennä aikaisemminkin... Ne on helvetti töissä siellä ja ihan asiallisen korvauksen saavat, joka yskäisykin maksaa satasen. Voisi ne hommat hoitaa ilman tuollaista asiakkaan pompottelua.
T. Alkuperäinen ihmettelijä, edelleen toivoo vinkkiä paikasta jossa saisi parempaa kohtelua
Eiks ne tulokset ole nähtävissä omakannassa, jos itse haluaa tutkailla ovatko edes viitearvojen sisällä. Toki ei se tarkoita, että lääkärin ei tarttisi soittaa, mutta jos haluaa omia tuloksia katsella heti kun mahdollista.
Vuonna 2014 ei ole näkynyt Kannassa vielä mitään.
Itselle ei näy jos arvot pielessä. Tai pieni poikkeama on saattanut näkyä joskus, mutta yleensä juuri Kantaan ilmestymättömyys on ollut merkki poikkeavista arvoista. Varmasti yksikkökohtaisia eroja tässäkin.
Mihin se perustuu että poikkeavia arvoja ei tulisi kantaan?
Omissa koetuloksissa Kannassa on aina jokin merkki siinä kohtaa, missä arvot ovat poikkeavat. Tosin kyse on ollut kilpirauhasarvoista ja erilaisista anemian syyn selvittelyn vuoksi otetuista kokeista. Rintasyöpäepäilystä sain soittopyynnön ja varattiin sitten aika jatkotutkimuksiin (onneksi!). Terveystalossa ja paikallisessa yliopistollisessa sairaalassa olen käynyt.
Mielenterveyshoitajani soitti eilen ja kertoi, että lääkäri soittaa minulle joko silloin eilen tai viimeistään tänään erään akuutin asian takia. Olen nyt kaksi päivää päivystänyt puhelinta ja suorastan ketuttaa. Ymmärrän kyllä että psykiatrilla on varmasti kiire mutta eikä todellakaan näinä kahtena päivänä ole ollut aikaa kertaakaan tarttua puhelimeen? Hoitajani tulee torstaina käymään ja jos ei ole siihen menessä lääkäri soittanut, niin sanon hoitajalle etten päivystä puhelimen ääressä enää enempää. Joko lääkäri soittaa tai sitten ei soita. Tai jos soittaa enkä vastaa puhelimeen niin mnua on turha syyllistää.
En koskaan kanna puhelinta mukanani vaan puhelin jää kotiin kun jonnekkin menen. Ärsyttää kannella tuota painavaa kapulaa joka paikkaan. Vie taskuissa tilaa ja painaa. Nyt sitä saaaaatanaa joutuu kanneskelemaan mukana joka paikkaan kun rouva lääkäri ei viitsi soittaa.
Rakasta nyt vain sitä julkista terveydenhuoltoa. Nykyhallituksen mielestä keskituloisella ei pidä olla valinnanvapautta muuhun.
Vierailija kirjoitti:
Rakasta nyt vain sitä julkista terveydenhuoltoa. Nykyhallituksen mielestä keskituloisella ei pidä olla valinnanvapautta muuhun.
Tässä sitä ollaan turhaan odoteltu lääkärin soittoa Mehiläisestä. Ihan itse maksettiin käynti eikä hallitus yrittänyt sitä estää. Silti soittoa ei kuulunut luvattuna päivänä.
Kun ei se soita...Soitin kunnalliselle ajanvaraukseen kun piti saada puhelinaika lääkärille. Luvattiin, että lääkäri (nimeä en mainitse) soittaa viikon päästä 19. huhtikuuta. Nyt on 26. huhtikuuta eikä ole ehtinyt soittaa...Olen sen verran vanhan liiton ihminen, että jos jotain luvataan/sovitaan, niin siitä pidetään kiinni ja siihen luotetaan. Nyt haluaisin enää vain haistattaa paskat tälle sakille joka järjestää näitä ohareita meille jotka verovaroillamme kustannamme ja pidämme pystyssä tällaista toimintaa. Hävetkää nyt edes jos osaatte!
Olen toistaiseksi välttynyt siltä, että lääkäri on jättänyt soittamatta sovittuna päivänä, mutta mua ärsyttää nämä lääkäri soittaa tämän päivän aikana ajat. Töissä käyvänä ihmisenä ei vain voi olla koko ajan puhelinvahtina. Olisi niin paljon helpompi suunnitella työpäivän kulkua, jos olisi edes jonkinlainen arvio, koska puhelua voi odottaa. Ja sairaalassa se päivä voi oikeasti tarkoittaa, että lääkäri soittaa klo 21 jälkeen. Näin kävi kerran, kun uutisten loppuessa valittelin miehelle, että lääkäri ei soittanut. Hetken päästä puhelin soi ja lääkäri soitti.
Taysissa yksi lääkäri oli fiksu, kun sovittiin soittoaikaa, hän kertoi, että työpäivä alkaa klo x , joten sitä ennen soittoa ei tule. Ei tarvinnut koko päivää päivystää puhelimen kanssa. Ja lopulta soitto tuli pian ilmoitetun työajan alkamisen jälkeen.
Muillakin on kiireensä kuin lääkäreillä. Pitäisi soittaa sillon kun on luvattu soittaa.