esikoisen lelliminen
En ymmärrä ihmisiä jotka selvästi pitävät esikoista parempana. Miksi edes hankkivat enemmän kun yhden lapsen jossei huomio ja rakkaus riitä useammalle. Miehen vanhemmat vielä tänäkin päivänä "lellii" miehen isoveljeä vaikka molemmat jo reilu 20v parin vuoden ikäerolla. Hänen veli meni naimisiin, saivat miehen vanhemmilta lähes tonnin arvoisen matkalahjakortin ja kun me menimme, saimme arviolta 50eurolla turhaa tavaraa. Olen "ollut talossa" vuoden vähemmän kun toinen miniä ja anoppi myöskin suosii häntä enemmän ja perusteena aina "kirsi ollut kauemmin talossa" ei se vuosi niin paljoa ole kun kuitenkin molemmat jo 6-7v sitten tulleet mukaan perheen elämään. Toivottavasti joku sai tolkkua tästä ja kertokaa jos samankaltaisia kokemuksia :(
Kommentit (5)
Mistä päättelet, että lelliminen johtuu "esikoisuudesta"? Voihan syynä olla jokin muukin asia. Mun anopin lellikki on mieheni pikkuveli. En kuitenkaan yleistä "miksi kuopuksia aina lellitään".
[quote author="Vierailija" time="03.12.2014 klo 06:38"]Mistä päättelet, että lelliminen johtuu "esikoisuudesta"? Voihan syynä olla jokin muukin asia. Mun anopin lellikki on mieheni pikkuveli. En kuitenkaan yleistä "miksi kuopuksia aina lellitään".
[/quote]
En ole ap, mutta minullakin kokemuksia keskimmäisenä lapsena että esikoista lellitään. Hän mm.sai lähes kaiken minkä halusi ja minä ja nuorimmainen mietittiin aina pienenä että miksi vanhemmat ei pidä meistä. Nykyäänkin vielä vanhemmat haluaa esikoisen lapsen aina hoitoon, mutta minulle tai kuopukselle ei ole ikinä tarjottu lastenhoidossa apua vaikka olemme pyytäneet.
[quote author="Vierailija" time="03.12.2014 klo 06:38"]Mistä päättelet, että lelliminen johtuu "esikoisuudesta"? Voihan syynä olla jokin muukin asia. Mun anopin lellikki on mieheni pikkuveli. En kuitenkaan yleistä "miksi kuopuksia aina lellitään".
[/quote]
Mitä muita asioita sit muka vois olla? Mies on kertonut että tätä oli jo lapsena, eikä mieskään ymmärrä miksi vanhempaa veljeä suositaan noin.. Ja tunnen kyllä perheen kunnolla.
G