Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jääkö -57 syntyneet todella eläkkeelle 65 vanhana?

Vierailija
07.10.2021 |

Luulin että heidän eläkeikänsä on noussut muutamalla kuukaudella. Joskus olen tämmöisen listan myös nähnyt, että olisi noussut.

Kommentit (31)

Vierailija
21/31 |
07.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monet 90-luvulla syntyneet ovat jo eläkkeellä. Muutama 2000-luvulla olevakin on jo onnistunut pääsemään eläkkeelle.

Vierailija
22/31 |
07.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä jää töissä nykyäänkin ihmisiä 60-vuotiaana eläkkeelle. Ovat tulleet aikoinaan oikeaan aikaan töihin ja ehtineet allekirjoittaa sopimuksen 60-vuotiaana eläkkeelle jäämisestä.

Heidän oikea eläkeikänsä olisi ilman sopimusta 65-67 v.

On aika karu ero oikeisiin työvuosiin.

Vai nykyisin 62v? Heillä on vapaaehtoinen eläkevakuutus, jota maksetaan 3-5v ja he ovat itse sen maksaneet tai työnantaja.

Ja kuka tahansa voi ottaa vapaaeht.elöjevakuutuksen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/31 |
07.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen syntynyt 1958 ja alin eläkeikäni on 64 v, tavoite-eläkeikä 65,1.

Vierailija
24/31 |
07.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuosta eteenpäin eläkeikä tuleekin nousemaan reippaassa tahdissa 1964 syntyneillä mennään todelliisuudessa 68 v. (V. 2032) ja 1968 mennään 70 v. (V. 2038) 1972 ollaan jo 75 v (v. 2047) ja siitä eteenpäin on hyvin kyseenalaista jääkö enää kukaan eläkkeelle.

Vierailija
25/31 |
07.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä jää töissä nykyäänkin ihmisiä 60-vuotiaana eläkkeelle. Ovat tulleet aikoinaan oikeaan aikaan töihin ja ehtineet allekirjoittaa sopimuksen 60-vuotiaana eläkkeelle jäämisestä.

Vai nykyisin 62v? Heillä on vapaaehtoinen eläkevakuutus, jota maksetaan 3-5v ja he ovat itse sen maksaneet tai työnantaja.

Vapaaehtoinen eläkevakuutus on erinomainen asia. Maksoin sitä 25 vuotta ja työnantajalta tuli myös joku summa kassaan. Sitten pääsin eläkkeelle 57 v. 6 kk ikäisenä. Olen ollut eläkkeellä nyt kohta 14 v. Yksityisestä eläkevakuutuksesta tulee saman verran kk kuin työeläkekin on. 

Vierailija
26/31 |
07.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saattaa jäädä tai saattaa olla jäämättäkin. Äitini on syntynyt -57 ja jäi eläkkeelle jo viime vuonna. -55 syntynyt isäni on ollut eläkkeellä 58-vuotiaasta lähtien. Kumpikaan ei ole sairaseläkkeelle tms. vaan ihan "tavallisella" eläkkeellä. 

Vierailija
27/31 |
07.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei kun 60-vuotiaana, eikä heillä ole mitään itseotettua eläkevakuutusta.

Vierailija
28/31 |
07.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuosta eteenpäin eläkeikä tuleekin nousemaan reippaassa tahdissa 1964 syntyneillä mennään todelliisuudessa 68 v. (V. 2032) ja 1968 mennään 70 v. (V. 2038) 1972 ollaan jo 75 v (v. 2047) ja siitä eteenpäin on hyvin kyseenalaista jääkö enää kukaan eläkkeelle.

-64 syntyneet pääsevät kyllä aikaisemmin kuin 68 v.

Vierailija
29/31 |
07.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

-64 syntyneet pääsevät kyllä aikaisemmin kuin 68 v.

Riippuu työpaikasta. Ja ennen kuin he ovat 68, käytännöt ehtivät muuttua moneen kertaan. 

Vierailija
30/31 |
07.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei kun 60-vuotiaana, eikä heillä ole mitään itseotettua eläkevakuutusta.

Ainakin opettajat pystyivät joskus valitsemaan, jäävätkö 60 vuotiaina eläkkeelle. Enää eivät.

Vierailija
31/31 |
07.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

9

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä jäin jo 63 v. 9 kk joka on alin eläkkeellepääsy ikä.

Olen siis syntynyt -57

eli olisit saanut eläketuen  jo aikoja sitten jos olisit vain tiennyt asiasta, ei nämä työkkärin virkailijat  mitään tälläisistä kerro, älkää luottako niihin!

Ei taida kuulua työkkärin virkailijan tehtäviin selvitellä eläkkeitä.

kyllä he ovat tietoisia asiasta eivät vaan kerro niistä.  koska yrittävät pistää työttömät  jonnekkin ilmaistöihin, yleensä kaupungin palveluihin esim. pesulaan  päiväkotiin rempparyhmään  yms.   Pelkkää kieroilua.

Mistä ne työkkärissä tietäisi, sun 45v työuran, oletko ollut yksityisellä vai julkisella sektorilla? Onko sinulla ollut yksityisiä eläjevakuutuksia jne. Ei edes yritysten palkanlaskijat tiedä kenenkään eläkkeistä.

Ja sinähän olet saanut eläkevak. yhtiöltä eläkeotteen, josta näet mistä töistä eläkettä on kertynyt ja mistä ei. Tiedot löytyvät myös netin kautta, sun omalta eläkevakuutusyhtiöltä. Sinun hallussasi on ne tiedot, ei työkkärin.

kyllä vaan tietävät koska joudut kertomaan työhistoriasi ja esittämään työtodistukset kun työkkäriin menet. ne tietää ihan tarkalleen mitä tekevät, mitä heidät on käsketty tekemään. eli estämään eläkkeelle pääseminen keinolla millä hyvänsä. yksinkertaisia huijataan ja vielä nauravat päälle, nämä tekoystävälliset kakkiaiset. eivät osaa edes hävetä.. mistä lienee oppinsa saaneet.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kuusi viisi