Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Minkä ikäinen voi jo katsoa Harry Potter -elokuvia?

Vierailija
02.12.2014 |

Tyttö lukee nyt niitä kirjoja niin mietin, että joko voi antaa katsoa elokuvatkin... Näin pari niistä vuoooooosia sitten enkä kyllä muista minkä ikäisille ne sopisivat. Jos ei täällä osata auttaa, niin pitää varmaan alkaa katsoa niitä läpi ja miettiä voiko tuo 9-vuotias jo niitä katsoa. Mutta minkä ikäisenä teidän lapsenne ovat niitä katsoneet ja oliko ok ikä? Googlasin ikäsuosituksia ja eri Pottereilla näkyy olevan eri ikäsuosituksia. Silläpä tässä kyselen kokemuksianne :)

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
02.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

^

Vierailija
2/13 |
02.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vieläkö Potterit toimii? Muistan vielä ne ajat kun niiden kirjojen ja leffojen ilmestymistä odoteltiin ihan täpinöissään.

Anna katsoa leffat silloin kun haluaa jos kuitenkin kirjoja jo lukee. Itse varmaan katsoin ensimmäisen elokuvan joskus siinä 9 - 10-vuotiaana.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
02.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin ekaluokalla kun se eka aikoinaan ilmesty ja mulle ostettiin se vhs-kasetti heti kun se ilmesty. Olin ihan innoissaan siitä enkä omasta mielestä koskaan pelänny, voi olla että katoin ekan kerran äitin kans, mutta painajaisia en muutenkaan nähnyt ikinä mistään leffoista tai kirjoista. Siitä eteenpäin olen aina katsonut uusimman leffan heti sen ilmestyttyä, ja kasvanut leffojen mukana, eli kun ne loppua kohti synkkenevät, niin olen ollut jo tarpeeksi vanha. Sanoisin että 1,2 ja ehkä vielä 3 ovat 9-vuotiaallekin sopivia, mutta aikuisen kanssa. Siitä eteenpäin odottaisin ehkä vuoden tai pari. Ja kyllähän huomaat lapsesi reaktion jo ensimmäisen elokuvan jälkeen, mikäli jäi traumoja niin ei lapsi varmaan itsekään halua katsoa seuraavia osia. Se on niin luonteesta kiinni, itse en pelännyt koskaan mutta tosiaan samanikäinen herkempi kaverini näki painajaisia.

Vierailija
4/13 |
02.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja lisätäkseni vielä edelliseen, itsellekin tuli muistojen hyökyaalto tässä kun kirjoittelin. :') Oli ihanaa kasvaa pottereiden mukana ja se tunne kun sai uuden kirjan käteen oli ihan paras. Sitten ei muuta maailmassa ollutkaan pariin päivään kun sinä ja uusin potter. Myös uusia elokuvia odotettiin kuin kuuta nousevaa, ja se tyhjyyden tunne viimisen elokuvan jälkeen oli valtava, kun tajusi ettei mitään odotettavaa potterien suhteen enää olisi. Onneksi kirjat ovat vielä näin parikymppisenä ja monen, monen lukukerran jälkeen yhtä loistavia.<3 Voi kun tytölläsi on vielä ne parhaat, ensimmäiset lukukerrat edessä!!

Vierailija
5/13 |
02.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

12v,  tai 21v

Vierailija
6/13 |
02.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.12.2014 klo 02:23"]

Ja lisätäkseni vielä edelliseen, itsellekin tuli muistojen hyökyaalto tässä kun kirjoittelin. :') Oli ihanaa kasvaa pottereiden mukana ja se tunne kun sai uuden kirjan käteen oli ihan paras. Sitten ei muuta maailmassa ollutkaan pariin päivään kun sinä ja uusin potter. Myös uusia elokuvia odotettiin kuin kuuta nousevaa, ja se tyhjyyden tunne viimisen elokuvan jälkeen oli valtava, kun tajusi ettei mitään odotettavaa potterien suhteen enää olisi. Onneksi kirjat ovat vielä näin parikymppisenä ja monen, monen lukukerran jälkeen yhtä loistavia.<3 Voi kun tytölläsi on vielä ne parhaat, ensimmäiset lukukerrat edessä!!

[/quote]Ihanasti kirjoitettu! Tyttöä ei kyllä meinaa saada irti kirjoista. Ei näe eikä kuule mitään. Uppoutuu täysin siihen maailmaan. Joka välissä kirja tarttuu käsiin.

Taidetaan tehdä niin, että katson ensimmäisen elokuvan lähiaikoina tytön kanssa ja katsotaan miten hän siihen reagoi. Ostin jo joululahjaksi kirjan Harry Potter -elokuvista. Senkin vuoksi olisi "hyvä" jos tyttö olisi elokuvia nähnyt.

ap

Vierailija
7/13 |
02.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne eivät ole ikäsuosituksia vaan ikärajoja. Eri elokuvilla on sisällön perusteella eri rajoitukset.

Vierailija
8/13 |
02.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä kävin aikoinaan silloin äidin kanssa 9-vuotiaana katsomassa potterin ykkösosan leffassa :) 8-vuotiaana luin ensimmäisen osan. voi että mulla on samat kokemukset Pottereista 4-5 kirjoittajan kanssa! Muistan kun luin viimeisiä lukuja Kuoleman Varjeluksista itku kurkussa ja panttasin paria vikaa sivua kun en halunnut että se loppuu.. Viimeinen leffa meni teatterissa ihan ohi kun oli niin tunteikas olo sitä katsoessa. Se oli tavallaan loppu mun lapsuudelle.. Oivoi alkaa nytkin itkettää!
.
Meni ihan tunteiluksi, mutta pointti oli siis, että ensimmäiset pari osaa voi katsoa 9-vuotiaana, mutta mieluiten äidin seurassa :)

Vierailija
9/13 |
02.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.12.2014 klo 03:04"]

Mä kävin aikoinaan silloin äidin kanssa 9-vuotiaana katsomassa potterin ykkösosan leffassa :) 8-vuotiaana luin ensimmäisen osan. voi että mulla on samat kokemukset Pottereista 4-5 kirjoittajan kanssa! Muistan kun luin viimeisiä lukuja Kuoleman Varjeluksista itku kurkussa ja panttasin paria vikaa sivua kun en halunnut että se loppuu.. Viimeinen leffa meni teatterissa ihan ohi kun oli niin tunteikas olo sitä katsoessa. Se oli tavallaan loppu mun lapsuudelle.. Oivoi alkaa nytkin itkettää! . Meni ihan tunteiluksi, mutta pointti oli siis, että ensimmäiset pari osaa voi katsoa 9-vuotiaana, mutta mieluiten äidin seurassa :)

[/quote]eikö isä kelpaa?

Vierailija
10/13 |
02.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse katsoin ensimmäisen leffan noin 8- 9-vuotiaana, eikä ollut liian pelottava :) Eiköhän tuon ikäisen jo uskaltaisi antaa katsoa.

Vierailija
11/13 |
02.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä katsoivat 7-vuotiaana ekan leffan. Nyt 9-vuotiaana saivat katsoa nelosen ...kuulemma ei ollut liian jännä. Katsotaan kuitenkin yhdessä ja esim viikonloppuna päivällä - eli ei illalla just ennen nukkumaanmenoa.

Ja tosiaan - jos on lukenut kirjan niin se leffa on varmasti vähemmän pelottava kuin ilman lukematta

Vierailija
12/13 |
26.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

9-vuotias kinuaa 4. leffaa. En yhtään tiiä, sopiiko, kun en oo nähny. Ikäraja 12, mut ollaan katottu yhessä joitakin muita K12-leffoja. En vaan tiiä tästä. Ei pelänny 1-3 leffoja vuosi sitten. Onko kokemuksia?

Vierailija
13/13 |
26.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Woke vassari: EI SE ON TRANSFOBIAA SE KIRJA JA ELOKUVA RASISTINEN EI TARPEEKSI MUSTIA

Persu mies (minä): Iha muute vaan paska elokuva ajanhukkaa