Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Päiväkodissa liikkeellä kihomatoja/täitä

Vierailija
07.10.2021 |

Kuuluvat kuulemma normaaliin elämään, mutta itse törmäsin tähän ensimmäistä kertaa elämässäni. Kertokaa te päiväkodin työntekijät tai lasten vanhemmat siitä, kun tähän lappuun törmää päiväkodin ovessa. Voiko näiltä välttyä? Tarttuuko lähes kaikkiin? Onko elettävä jatkuvassa pelossa?

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
07.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis lapsi ollut vasta kuukauden päivähoidossa, että tätäkö tämä nyt sitten on?

-AP

Vierailija
2/10 |
07.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikinä ne ei meille tullu vaikka ovet oli täynnä lappuja. Pojatkin siinä helppoja, että ajaa hiukset siiliksi ja omalta kohdalta katoaa täi ongelma.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
07.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin 15 vuotta töissä päiväkodissa, vain kerran sinä aikana meillä oli päiväkodissa täiepidemia.  Kihomatoja oli kerran, ne eivät onneksi tarttuneet lapselta toiselle. 

Myöskään omat lapseni eivät saaneet päiväkodista koskaan noita kumpiakaan.

Vierailija
4/10 |
07.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei niitä jatkuvasti ole. Oma lapseni on kerran saanut täitä päiväkodista. Toisen kerran oli varoitus, muttei tullut meille.

Kihomadoista on ollut yksi tai kaksi varoitusta, muttei ole tullut meille. Lapsi on nyt jo viskari.

Vierailija
5/10 |
07.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omassa lapsuudenperheessäni oli huono käsihygienia, joten madot olivat aika kausittainen ongelma, kun olimme lapdry pieniä. Kerran oli myös täitä. Lapsuus opetti kyllä itseäni pitämään käsihygieniasta parempaa huolta...

Vierailija
6/10 |
07.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän lapsi on ollut päiväkodissa kohta neljä vuotta eli kaksivuotiaasta saakka. Lähes joka viikko on päiväkodin ovessa tai viestintäkanavassa viesti kihomadoista, täistä tai jostain muusta. 

Meillä ei ole ollut koskaan ollut kihomatoja eikä täitä. Noro ja flunssat sen sijaan on päiväkodista kannettu kotiin. 

Eli normaalia on nuo laput ja tuota se on koko päiväkotielämä.

Vierailija
7/10 |
07.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos, lisää näitä selviytymiskokemuksia. Lapsi on jo neljä ja tarkka hygieniasta. Toki hyvä, että tartunnoista infotaan, jotta osaa havahtua herkemmin ja hygienista pidetään paremmin huolta. Silti häirinnyt mielessä yötä päivää.

Vierailija
8/10 |
07.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhemmille lapsille voi tietty yrittää sanoa että ei kosketa toisten hiuksiin, täitä jos on niin kampaamoleikitkin on tietysti pois. Toisten päähineisiin ei kosketa. Ja opettaa sitä käsihygieniaa. Kunnollinen käsinpesu lämpimällä vedellä. Käsienpesuun voi ottaa jonkun lorun tai laulun pätkän, jonka ajan käsienpesu kestää. Sormia ei suuhun ja niin edelleen. Itse pitäisin päiväkotivaatteet ja kotivaatteet erikseen.

Mutta ne tulee jos on tullakseen.

Itse sain töistä syyhyn, oli pitkä, vittumainen ja kallis projekti päästä eroon. Olen siis päiväkodissa töissä.

Vierailija
9/10 |
07.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyllyä kutittaa. Vanhemmat viivat raapia lasten takalistoa että lapsen olo helpottaa.

Vierailija
10/10 |
07.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä oli töissä liikkeellä kuppaa ja tippuria.

Eri paikoissa eri ongelmat, mutta ongelmia kuitit.