Me postilaiset 2021 OFFICIAL
Tänne keskustelua uudesta tositv-ohjelmasta nimeltä Me postilaiset.
https://www.posti.com/media/mediauutiset/2021/me-postilaiset--sarja-ker…
Kommentit (165)
Minulla ei ole postista muuta pahaa sanottavaa, kuin että taksathan on aivan hirveät, varmaan maailman korkeimmat. Lähetän paljon postia, joka viikko, eikä ole koskaan mennyt mitään hukkaan 20 vuoden aikana. Paitsi tänä syksynä kaksi kirjettä katosi...
Olen kyllä sitä mieltä, että silloin kun posti oli arvokas ja arvostettu palvelu, jossa oli virkamiehiä töissä ja pitkä ura, asiat oli paremmin. Nyt sitä hoitaa k-kaupan kesätytöt, kuka vaan.
Rekkakuskit on turhimpia ja ylimielisimpiä apinoita tässä maassa, sirkuspellekin osaa ajaa tollasta! Ei mitään sankari ainesta!
Vierailija kirjoitti:
Rekkakuskit on turhimpia ja ylimielisimpiä apinoita tässä maassa, sirkuspellekin osaa ajaa tollasta! Ei mitään sankari ainesta!
Tarpeettoman rumasti sanottu mielestäni, tärkeää työtä rekkakuskit tekevät. Lisäksi ammattimiehiähän he ovat, peruttavaat vaunujaan "sokkoina" todella pahoihin paikkoihin pimeässä, sateessa, liukkaalla, auringopaisteessa yms. Onnistuisiko sinulta?
Noittenko yksien esihenkilöittenkö duuni on siis patsastella siinä tussitaulun edessä ja ihmetellä mistäs sais jakajia saikuttajien tilalle? Ookoo.
VMP!!! Miksi tällaiset tosi-tv:t saavat yhä enemmän jalansijaa? Täyttä kuraa joka ikinen! Laittakaa mieluummin Dallas uusintana
Onko siinä ohjelmassa yhtään homoa? Kiintiö N siellä ainakin näyttää olevan.
Tankkaustarinat herättää myös suurta myötähäpeää. Mä ottaisin lopputilin mielummin, kuin suostuisin siihen ohjelmaan. "Yllätyskyykky". Voi V***U!
Postin johdon propakanda ohjelma kuvittelevat , että joku uskoo , että "kentällä" on kivaa ja hauska tehdä töitä ja työnjohto on huippuluokkaa.
No ensi maanantaina alkaa uusi tosiTV -sarja YLE TV1:ssä, Papisto!
Olin 80-luvun lopulla muutaman vuoden postinkantajana Helsingissä ja Vantaalla. Koko työpäivän oli hirveä KIIRE! Aamulla klo 6 tuli isot rullakot postia jotka lajiteltiin pienempiin osiin ja kaikki lajittelivat oman piirinsä. Kantamaan lähdin kärryjen kanssa, satoi tai paistoi. Talviloska oli pahinta kun kärryt eivät pärjänneet lumessa. Postille tultua tein osoitteenmuutokset ym pienet paperityöt ja sitten kello olikin jo 14 nurkilla ja pääsin kotiin. Mieletön kiire oli jatkuvaa, koska jos jaksoit juosta, niin pääsit tietysti aikaisemmin kotiin. Postinkanto oli myös todella yksinäistä. Kesällä oli helpompaa kun postia oli vähän, mutta joskus joulukuussa työpäivä venyi helposti 10 tuntiseksi.
YLE: Tuhansia joulukortteja jäi jakamatta Helsingissä, Espoossa ja Sipoossa. Posti kuulemma ottaisi heti 200 jakajaa pääkaupunkiseudulle, mistähän johtuu ettei halukkaita löydy ???
Vuosia olin Postilla ja lähdin pari vuotta sitten opiskelemaan työn, jolla on tulevaisuus. Tykkäsin varsinaisesta päiväjakelutyöstä mutta kaikki muu säätäminen oli perseestä. Tietääkseni kukaan ei saanut vakisopimusta alle vuodessa vaan sopimuksia ketjutettiin 1 viikon tai kuukauden pituisina vuosia, vaikka työvoimapula oli jatkuvaa. Vasta viimeisenä vuotena aloin saamaan vuorot tietoon ajoissa. Työhyvinvointiselvitystenkin tekeminen lopetettiin, kun trendi oli vain laskeva ja kaikki mittarit kirkkaan punaiset. Alueen henkilöstöpäällikkö tuli oikein paikan päälle haukkumaan meitä laiskoiksi. Päällimmäinen tunne oli, että työntekijöiden mielipiteillä ei ole väliä. Vaikka työntekijät halusivat tehdä työn tehokkaasti ja laadukkaasti, jostain satojen kilometrien päästä ideahautomosta saneltiin, missä asennossa roskapöntönkin kuuluu olla riippumatta paikallisesta tilanteesta ja käytännön työstä.
Viimeisistä päivistäni muistan erityisesti kun vanhempi kokenut työntekijä yritti työnjohdolta saada apua tilanteeseen, jossa reitin jakelu kokonaan oli vaatinut päivittäin 16 h työtä pari viikkoa reittimuutosten ja tavaran määrän takia. Pikkupomo vain sanoi, että voithan sinä lähteä kotiin aikaisemmin ja jättää reitin kesken. Tämä vain tarkoittaisi, että se tavara olisi odottamassa seuraavana päivänä ja vaatisi uuden tavaran lajittelua hitaasti vanhan sekaan, sekä asiakkaat saisivat postinsa puolet harvemmin kun reitti pitäisi yhdellä jakajalla jakaa vuorotellen toisesta päästä.
Jos kävi jollekin mummolle heittämässä postilaatikkoon mahtumattoman paketin käteen ovelle, ettei hänen tarvitsisi ärrälle kömpiä, niin piti toivoa, ettei hän siitä jättäisi positiivista palautetta, joka olisi paljastanut työohjeiden vastaisen asiakaspalvelun.
Työkaverit olivat kuitenkin aivan mahtavia ja usein vitsailtiin, että tästä Postin arjesta saisi kyllä hauskan tositv-sarjan. Tämä toteuma kyllä suuri pettymys, löytyisi mahtavia hahmoja pitkin Suomen maan.
En kyllä kaipaa takaisin seuraamaan sitä etenevää Postilaisten osa-aikaistamista, tuntien vähentämistä ja vuokratyön tilalle palkkaamista huonommalla palkalla.
On se varmaa kiva keskellä yötä tehdä töitä kun esimiehenä on ihminen joka ei puhu suomea. Kuinka kauan tuo varhaisjakelun pomo on ollut Suomessa, kun ei suomea osaa?
Muutaman jakson perusteella mietin, että ovatko postilaiset kaikki jotenkin yksinkertaisia vai käsikirjoitusko heidät muokkaa tuollaisiksi.
Vierailija kirjoitti:
Tankkaustarinat herättää myös suurta myötähäpeää. Mä ottaisin lopputilin mielummin, kuin suostuisin siihen ohjelmaan. "Yllätyskyykky". Voi V***U!
No Tankkaustarinat onkin oma lukunsa.
Näkyykö palsta-julkkis Allu tässä ohjelmassa?
Odotin saavani eilen paketin ja illalla tuli ilmoitus, että toimitus on viivästynyt ja paketti jaetaan 1-2 työpäivän kuluessa. Ei naurata.
Vierailija kirjoitti:
No ensi maanantaina alkaa uusi tosiTV -sarja YLE TV1:ssä, Papisto!
Sit alkoi myös Tolpalla (taksikuskeja).
Elossa 24 h ja Poliisit on olleet niin suosittuja että kaikki ammattikunnat joihin on vaikea saada työntekijöitä, ryhtyvät tähän tosi-tv-juttuun.
Vierailija kirjoitti:
Odotin saavani eilen paketin ja illalla tuli ilmoitus, että toimitus on viivästynyt ja paketti jaetaan 1-2 työpäivän kuluessa. Ei naurata.
Mikset kävellyt/autoillut kauppaan ja hakenut itse? Saisit samalla liikuntaa.
Mikä teitä ihmisiä vaivaa? Minulla ei ole ikinä ollut mitään ongelmia postin kanssa, paketit ovat tulleet ja menneet niinkuin pitääkin. Firmani paketteja myös, ei mitään ongelmaa ikinä. Lehtiä tulee ne mitkä olen tilannut niin kuin pitääkin. Kun verkkokaupoista tilaan valitsen aina Postin toimittajaksi, en muita. Suomalaista luotettavaa ja hyvää palvelua olen aina saanut, on ystävälliset ihmiset tuoneet paketit sisälle asti. Kiitos vaan kaikille!