Haluaisin aloittaa käymään kuntosalilla mutten uskalla mennä sinne...
Ei ole ketään kaveria kenen kanssa lähteä, ja olen aika pyöreässä kunnossa kun olen saanut vauvan..
Kommentit (31)
Mä voin lähteä sun kanssa. Mulla on vauvakilot vaivanneet jo 8 vuotta ja hyvin uskaltaisin mennä, mutta en saa aikaiseksi. :)
Hommaa pt :) hän tekee sulle ohjelman ja siten on helpompi mennäkkin sinne salille kun tietää mitä tekee:)
Älkää ajatelko noin <3 Ei muut teitä tuijota tai ajattele teistä pahaa jos te niin luulette ite ainakin kuntosalilla ku oon keskityn vaan ja ainoastaan omaan treeniin, tuskin vilkasen muita treenaajia :D Vai mikä siinä kuntosalille menemisessä sitten pelottaa? ettei osaakaan mitään? mul oli nimittäin itellä toi ajatus sillon alussa kun alotin käymään kuntosalilla mutta niin on varmasti monella muullakin. Rohkeesti vaan kokeilemaan tai kysymään neuvoa muilta, netistäkin löytyy kaikennäkösiä ohjevideoita ja kuvia.. Tsemppii treeniin!
Ei ketään kiinnosta teidän kroppanne ja tekemisenne salilla, kaikki keskittyy omaan juttuunsa.
Nimim. Kokemusta on, reippaasti ylipainoisena kun aloin käydä salilla.
Se on just se kauhistus että miten siellä osaa tehdä mitään?
Just kans tuo: miten siellä osaa tehdä mitään? Ja sit kaikilla saleilla eri laitteet ja säädöt. Ei yhtään nappaan mennä sinne idioottina, vaikka tahtoisinkin treenata.
Opettele itsenäiseen elämään viimeistään nyt.
[quote author="Vierailija" time="01.12.2014 klo 23:15"]
[/quote]
Aikuinen ihminen. Etkö voi ekalla kerralla mennä juttelemaan ja kysymään, kerro ettet ole ennen käynyt ja kysy, onko heillä ohjausta aloittelijoille. On niin saatanan avutonta tuollainen. Miten sä luulet lapsen kasvattavasi jos et uskalla kuntosalilla avata suutasi?
Suurin osa saleista on sellaisia, joissa käy ihan kaiken kokoisia ja oloisia ihmisiä. Tietysti jotain trendisalia, jossa treenataan uusimmissa trikoissa meikattuina, kannattaa välttää, mutta esim. uimahallien yhteydestä löytyy usein niitä kaikille sopivia saleja. Miltei kaikissa saleissa saa ensimmäisellä kerralla ilmaiseksi laiteopastuksen. Voi vaikka soittaa etukäteen ja sopia ajan. Silloin tulee helpommin lähdettyäkin kun on aika sovittuna.
[quote author="Vierailija" time="01.12.2014 klo 23:19"]
[/quote]
Aikuinen ihminen. Etkö voi ekalla kerralla mennä juttelemaan ja kysymään, kerro ettet ole ennen käynyt ja kysy, onko heillä ohjausta aloittelijoille. On niin saatanan avutonta tuollainen. Miten sä luulet lapsen kasvattavasi jos et uskalla kuntosalilla avata suutasi?
[/quote]
No just, mä meenkin tässä tonnikeijuna joltain lihaskimppufitnesstähdeltä kysyy, että mitens toi säädetään tuo jalkarynkky ja miten näitä laitteita muuten käytetään. Et voisitsä millään jelppiä, kun sulla ei oo varmaan mitään muutakaan tekemistä.
[quote author="Vierailija" time="01.12.2014 klo 23:17"]
Just kans tuo: miten siellä osaa tehdä mitään? Ja sit kaikilla saleilla eri laitteet ja säädöt. Ei yhtään nappaan mennä sinne idioottina, vaikka tahtoisinkin treenata.
[/quote]
Ainakin meidän salilla saa buukattua ohjaajan kanssa ihan kädestä pitäen ohjeistuksen jossa ohjaaja teki ohjelman ja käytiin ohjelma ihan laite laitteelta läpi. Ohjaaja näytti ihan kädestä pitäen, että kuinka liike tulee suorittaa, katsoi minulle sopivat säädöt joka laitteella (ja kirjoitti ne ylös sellaiseen korttiin), katsoi sopivat painot joka laitteelle (kirjoitti nekin ylös), sekä kirjoitti ylös myös toistojen määrän. Sain tehdä itse liikkeen pariin kertaan joka laitteella ja ohjaaja katsoi ja neuvoi, että teen ne oikein.
Tuon ohjauksen jälkeen oli todella helppoa mennä itse tekemään kun tiesi, että missä tekee, miten ja kuinka paljon. Ei sinne ole järkeä lähteä itse sohimaan jos ei tiedä yhtään mistään yhtään mitään, etenkin kun laitteiden säädöt on kaikilla henkilökohtaiset ja liikkeet voi tehdä niin monella tapaa myös väärin.
[quote author="Vierailija" time="01.12.2014 klo 23:24"]
[quote author="Vierailija" time="01.12.2014 klo 23:19"]
[/quote]
[/quote]
No just, mä meenkin tässä tonnikeijuna joltain lihaskimppufitnesstähdeltä kysyy, että mitens toi säädetään tuo jalkarynkky ja miten näitä laitteita muuten käytetään. Et voisitsä millään jelppiä, kun sulla ei oo varmaan mitään muutakaan tekemistä.
[/quote]
Ei tässä puhuttu nyt siitä, että menet kanssakuntoilijoita mitään kyselemään vaan siitä, että kysyt salin henkilökunnalta/respasta ohjausta.
Mutta keksi toki lisää tekosyitä ja kitise, että mikset voi salille mennä. Omapa on elämätön elämäsi.
No eikö kotikunnassanne tosiaan ole muuta kuin niitä lihaskimppujen ja fitnessmallien saleja? Eikö mitään ns.rahvaalle tarkoitettua? Ainakin meidäb pikkukunnassa on jäähallun ja urheilutalon salit joissa voi kyllä lihavana ja osaamattomanakin melko huokeasti aloittaa.
Suosittelen online valmennusta. Aikas paljon halvempi kun pt. Ja kyllä toimii, pudotin 12 kg vuosi sitten ja poissa onkin pysynt!
Tuo nyt on surkein tekosyy välttää menemistä ettei muka osaa. laitteen on yksinkertaisia, niissä on useissa jopa kuvat teipattuna mitä niillä tehdään. Katsellakin voi miten joku tekee ja kysyä. Jos osaa ajaa polkupyörällä osaa kyllä käyttää niitä laitteitakin. Ja kaiken lisäksi, käytä nettiä, löydät uskomattoman määrän ohjeita, treeniohjelmista alkaen laitteiden oikeaan käyttötapaan jne.
[quote author="Vierailija" time="01.12.2014 klo 23:21"]Suurin osa saleista on sellaisia, joissa käy ihan kaiken kokoisia ja oloisia ihmisiä. Tietysti jotain trendisalia, jossa treenataan uusimmissa trikoissa meikattuina, kannattaa välttää, mutta esim. uimahallien yhteydestä löytyy usein niitä kaikille sopivia saleja. Miltei kaikissa saleissa saa ensimmäisellä kerralla ilmaiseksi laiteopastuksen. Voi vaikka soittaa etukäteen ja sopia ajan. Silloin tulee helpommin lähdettyäkin kun on aika sovittuna.
[/quote] mitä nämä kuuluisat trendisalit sitten ovat? itse käyn elixiassa, eli en todellakaan missään uimahallin salilla, mutta niin vaan sielläkin käy kaiken kokoista ja näköistä ihmistä.
kamoon, kukaan ei kiinnitä huomiota tai varsinkaan naura muille salikävijöille, oikeasti.
Rohkeasti vaan mukaan, henkilökunta neuvoo mielellään! Ja jos on varaa, niin se personal trainer kannattaa ehdottomasti -onpahan myös syy mennä sinne salille vaikka ei hirveesti huvittaisi, kun se pt odottelee siellä :D.
Ja minäkin neuvon ihan mielelläni jos vaan joku tulee kysymään. Joskus tekisi mieli neuvoa ihan kysymättäkin, kun jotkut tekee ihan järjettömiä asioita ja täysin väärillä tekniikoilla niin, että se on jopa vaarallista. Mutta ei ole tapana puuttua toisen treeneihin pyytämättä, joten en viitsi sitten puuttua.
PS. Älä pelkää vapaapainoja, mieluummin niitä kuin laitteita!
Tiedän tuon tunteen. Aloitin kuntosalilla käymisen n. kk sitten. Nyt kun olen käynyt pari kertaa viikossa, laitteet alkavat olla tuttuja. Silti joka kerta on jokin laite, jonka käyttöohjeita ja säätöjä tihrustelen :) Olen käynyt salilla joskus mieheni kanssa, joten onpahan ollut joku jolta kysyä. Meidän uimahallin kuntosalilla ei kyllä ole henkilökuntaa, jolta voisi kysyä.
Sama täällä eikä mulla ole edes vauvaa laittaa tekosyyksi :(