Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mistä jotkuu, että toiset haluavat parikymppisinä lähteä pois kotikaupungistaan ja toiset taas eivät missään nimessä halua lähteä?

Vierailija
07.10.2021 |

Jos asuu jossain peräkylällä, niin sieltä onkin toki lähdettävä kauemmas opiskelemaan, mutta tiedän monia, jotka esimerkiksi Tampereelta, Turusta tai Jyväskylästä ovat muuttaneet esim. Helsinkiin, vaikka heidän alojaan olisi voinut opiskella myös noissa kaupungeissa. Toisaalta osa taas ei millään päästä irti kotikaupungistaan.

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
07.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eivät kaikki pääse opiskelemaan kotikaupungin yliopistoon tai amkiin. Tai kiinnostavaa alaa ei voi opiskella kotikaupungin yliopistossa.

Vierailija
2/12 |
07.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eivät kaikki pääse opiskelemaan kotikaupungin yliopistoon tai amkiin. Tai kiinnostavaa alaa ei voi opiskella kotikaupungin yliopistossa.

Joo, mutta nuo asiathan otin jo aloituksessa huomioon.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
07.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en halunnut opiskelemaan kiinnostavaa alaa, koska olisi pitänyt vaihtaa kaupunkia satojen kilometrien päähän. Koitin sitten keksiä jotain muuta....

Vierailija
4/12 |
07.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä en halunnut opiskelemaan kiinnostavaa alaa, koska olisi pitänyt vaihtaa kaupunkia satojen kilometrien päähän. Koitin sitten keksiä jotain muuta....

Miksi et halunnut muuttaa kauas?

Vierailija
5/12 |
07.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kai kaikki jäisivät, jos voisivat valita, mutta kun esim. työt ja opiskelupaikat löytyvät muualta.

Vierailija
6/12 |
07.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää on nyt vaan tällainen villi veikkaus, mutta...ettei nyt vaan voisi johtua siitä, että ihmiset on erilaisia?! Osa kaipaa pois uusiin seikkailuihin, osa viihtyy ihan hyvin siinä kotipaikkakunnalla, osalla ei riitä rohkeus lähteä jne?

Vierailija
7/12 |
07.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kai kaikki jäisivät, jos voisivat valita, mutta kun esim. työt ja opiskelupaikat löytyvät muualta.

Tuskinpa kaikki jäisivät. Maailma on suuri ja täynnä seikkailuja.

Vierailija
8/12 |
07.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse oikein odotin ja lähdin riemusta kiljuen. Noin 10t asukasta. Opiskelin eri paikkakunnilla, yliopistoon lähdin Etelästä Lappiin. Opiskelin myös ulkomailla välissä, eri maissa ja tein töitä. Suomessa nykyään, mutta ei perheellisenäkään mitään hinkua takaisin kotipaikkakunnalle. Enkä kyllä aidosti yhtään ymmärrä niitä, jotka eivät ole sieltä koskaan muualle poistuneet. Edes opiskelemaan. Kauhean köyhän oloista elämää henkisesti, jos ei mitään muuta halua edes nuorena kokeilla ja kokea.

Vierailija
9/12 |
07.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä kiusatut lähtee tuppukylistä ja kiusaajat jäävät niihin omiin omasta mielestään ihaniin kupliinsa.

Yrittävät toki levittää m6rkkyään muuallekin.

Vierailija
10/12 |
07.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toiset ovat uteliaampia kuin toiset. Olisn hyvin voinut jatkaa opintojani ja asumistani samassa paikkaa, jossa olin asunut ja elänyt mutta, jokin selittämäön ja järjen vastainen vimma sai minut muuttamaan muualle.  

Vierailija
11/12 |
07.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen huomannut, että vanhat kaverini kotikaupungissani eivät enää pidä minusta sen jälkeen kun muutin muualle. Kun kerron kuulumisia niin jotenkin heistä paistaa ärtymys. En tiedä, onko syynä se, että haluaisivat kenties itsekin kokea uuden asuinkaupunhin, mutta eivät vain uskalla vai onko minusta nyt sitten muuttunut jotenkin ärsyttävä.

Vierailija
12/12 |
07.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse lähdin pikkukaupungista miljoonakaupunkiin ulkomaille. Ei ollut pienessä kotikaupungissa tarpeeksi mahdollisuuksia ja en koskaan oikein löytänyt ystäviä, joilla oli samankaltainen arvomaailma ja kiinnostuksen kohteet sieltä.