kellään muulla semmosta, että kun ottaa rintsikat pois; tisseihin sattuu?
siihen tissien alareunaan erityisesti. Siis silloin, kun ottaa rintsikat pois ja tissit vapautuu niistä "roikkumaan" niin sattuu? En imetä ja minulla on A-kupin rinnat, niin ihmetettää miksi ne on kipeät. Mitään muuta oireita ei ole, ei möykkyjä tms.
Onkohan ihan normaalia? Kehtaako tämmösen asian takia mennä lääkäriin?
Kommentit (17)
Mulla, jos tarkoitat sellaista epämiellyttävää tunnetta, ei vars. sattumista.
Normaalia on. Koen lähes päivittäin. Tissit vaan ollu siellä nostettuna ja puristettuina
No tietenkin lihaksilla kestää hetken tottua siihen, että joutuvat taas tekemään työtä.
Raskaana ja menkkojen aikana voi olla arat. Ei muuten. Miten sulla?
Mulla on kans. Luulen että veri lähtee kiertämään paremmin kun ottaa liivit pois.
Sama täällä, tosin mulla E kuppiset joten en sitä ihmettele kun painoakin niissä senverran.
Onkohan aplla väärän kokoiset rintsikat? Tuo voisi viitata siihen että vaikka pientä painaumaa olisi siellä rintojen alla, tai muuten painanut.
kiitos vastauksista! Onpa helpottavaa lukea, että samaa vaivaa muillakin. Pelkäsin, jo minulla on rintasyöpä ja kuolen :-( :-D
ehkä se on sitten ihan normaalia.
Rintaliivit puristavat rintakudosta, joten imusuonisto ei toimi kunnolla ja kudos turpoaa. Sellainen voi aiheuttaa samantyyppistä kipua kuin mustelmat tai ruhjeet.
Olisko kuppikoko liian pieni liivissä, vai painaako liivin sauma tai reuna? Tarkasta varsinkin se kainalon ympärysalue, ne imusuonet menevät siellä kainalossa ja kaulan ja kainalon välialueella oleviin imusolmukkeisiin - rintsut voi just painaa tota aluetta.
http://www.rintasyopa.fi/rintasyovan-hoito/rintasyopaleikkaus/
Mä en edes voi olla ilman rintsikoita edes yöllä, ilman niitä tissejä alkaa oudosti vihlomaan ja tuntuu kaulassa asti se painontunne kun ne roikkuu vapaasti.Mulla on tosin D-kuppikoko, et olen ajatellu, et johtuu tosta koosta ja painosta.
ihania olette! <3 kerrankin fiksuja ihmisiä vastaamassa :-)
niin se varmasti on, että käytän ympärysmitaltaan liian tiukkoja rintsikoita ja siksi tuo kipu! Olen nimittäin vähän lihonut ja ympärysmitta kasvanut. pitääpä kokeilla löysempiä liivejä, vaikuttaisiko se..
Ap:n syöpähuolia vastaisuudessa liennyttämään: symmetrinen kipu (molemmissa rinnoissa) ei yleensä liene rintasyöpä.
Minulla sama homma, pahimmillaan se oli raskaana, jolloin jouduin pitelemään rintoja käsillä ja siitä pikkuhiljaa "vapauttamaan" ne. ;)
Juuri kävin pikkiriikkisen patin vuoksi sekä mammografiassa, että ultrassa - > rinnat 100% terveet (rasvakudoksen joku pieni kohouma se patti).
[quote author="Vierailija" time="01.12.2014 klo 22:09"]
ihania olette! <3 kerrankin fiksuja ihmisiä vastaamassa :-)
niin se varmasti on, että käytän ympärysmitaltaan liian tiukkoja rintsikoita ja siksi tuo kipu! Olen nimittäin vähän lihonut ja ympärysmitta kasvanut. pitääpä kokeilla löysempiä liivejä, vaikuttaisiko se..
[/quote]
http://www.lindex.com/fi/6649744/rintaliivien%20jatkopala osta tommosia jos liivit ovat muuten hyviä!
Mulla oli tuota lähinnä silloin kun käytin tottumuksesta A-kupin liivejä, vaikka lihomisen myötä rinnat olivat kasvaneet B:hen. Ostin sitten isomman kuppikoon liivit, eikä ongelmaa enää ole, paitsi juuri ennen kuukautisia, kun rinnat ovat muutenkin arat.
jaa ehkä jollain saattaa olla?? mistä johtuu?