Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Muistaako kukaan Muumi joulukalenteria, josta tuli tarroja?

Vierailija
01.12.2014 |

Aikaa tästä siis parikymmentä vuotta, kun tuollainen on ollut. Kuva kalenterissa oli samantyylinen kuin tässä. Joka luukusta tuli tarra, jonka pystyi liimaamaan kalenteriin. Tarrat olivat sellaisia joita voi liimata uudestaan ja uudestaan ja kalenteriin pystyi sommittelemaan erilaisia tarinoita sitä mukaan, kun hahmoja ilmeistyi luukuista.

Oi noita lapsuusmuistoja. :) Onko kellään muulla ollut samanlaista?

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
01.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistan!

Vierailija
2/8 |
01.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itseasiassa nyt kun tarkemmin kuvaa katson, niin taisi olla just tuo sama kuva siinä. Hämärästi muistan, että siinä oli jalanjälkiä lumessa ja tuo punainen tähti ja lyhty vaikutti tutulta myös. Muistan miettineeni, että kukahan on kävellyt hangessa ja sytyttänyt lyhdyn.

-AP

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
01.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oi, ihana idea tuossa kalenterissa. Aluksi ihan tyhjä ja sitten lapsi saa itse rakentaa tarinaa :)

Vierailija
4/8 |
01.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarrakalenterit takaisin, vaadin! Ihan parhaita heti kuvakalentereiden jälkeen. Nykyiset ylikalliit krääsälootat ja hurjan isot karkkikalenterit ei vaan pysty samaan. Ne tarrat mitä mä muistan, oli paksua pehmomuovia ja aiheiltaan tonttuja. Kalentereissa vois kyllä käyttää enemmän mielikuvitusta, että vaihtoehtoja löytyisi.

Vierailija
5/8 |
01.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aivan ihana! Miksei tuollaisia myydä enää? Miksi nykyään kaikissa joulukalentereissa pitää olla kaiken maailman makeisia yms.
Kyllä varmasti lapsia tuollainen kiinnostaisi! Ja miksei aikuisiakin. :D

Vierailija
6/8 |
01.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistan, minulla oli myös kyseinen kalenteri lapsena. Nykyään ei taida olla tuollaisia. Pelkkiä suklaa- ja romukalentereita. Onneksi löytyy vuelä kauniita kuvakalentereita.

Vierailija
7/8 |
01.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistan! Olin pienen kyläkoulun keittäjä ja ostin omilla rahoillani tuollaisen kalenterin ruokalan seinälle. Koulussa oli niin vähän lapsia, että jokaiselle 1-4 lk: n oppilaalle riitti luukku avattavaksi. Voi, miten se oli lapsista kivaa! Sitten joskus salaa "isot pojat" vaihtelivat tarrojen paikkaa, laittoivat niitä hassuihin paikkoihin ja vaikka ylösalaisin. Pienet olivat raivoissaan, isot hihittelivät nurkan takana. :)

Oi niitä aikoja!

Vierailija
8/8 |
01.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulipa muuten mieleen,  että kalenteri oli siitä hassu,  että muistan siinä olleen ainakin myös luukut 30 ja 31. Oliko lie tarkoitus jo marraskuussa avaamaan vai jatkuikohan se joulukuun loppuun asti.

-AP