Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Haluan aloittaa köyhän elämän ja elää niin halvalla kuin mahdollista. Anna vinkkisi!

Vierailija
07.10.2021 |

Ohje otsikossa.

Kommentit (42)

Vierailija
1/42 |
07.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei köyhyys onnistu Suomessa. Saat toimeentulotukea ja asumistukea niin paljon, että elät leveämmin kuin 1700-luvun aateliset.

Vierailija
2/42 |
07.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä käy missään maksullisessa , älä tilaa mitään maksullista, syö itse tehtyä kasvisruokaa ( ja ilman kalliita tofu- yms. Valmisteita)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/42 |
07.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Älä käy missään maksullisessa , älä tilaa mitään maksullista, syö itse tehtyä kasvisruokaa ( ja ilman kalliita tofu- yms. Valmisteita)

Elintarvikkeet tietenkin hankitaan dyykkaamalla ja ilmaisjakelusta. Jos dyykkaamalla löytyy lihatuotteita, ne tietenkin syödään ja jaetaan kavereille.

Vierailija
4/42 |
07.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin. Millaista lähtöasetelmista aloitat köyhäilyn? Mitä tahdot omistaa? Mistä tahdot pitää huolta?

Vierailija
5/42 |
07.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alkoholi ja rööki pois, joku halpa, pieni kämppä syrjäseudulta asunnoksi.

Vierailija
6/42 |
07.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

FI49 1330 5445 2321 0076

Vierailija
7/42 |
07.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minäkin. Millaista lähtöasetelmista aloitat köyhäilyn? Mitä tahdot omistaa? Mistä tahdot pitää huolta?

Ihan perus työssäkäyvä, joka tienaa ~2000 e/kk. Haluan kuitenkin, että eläminen olisi mahdollisimman halpaa. Asunto (vuokra) on jo halvinta mahdollista mitä tältä alueelta saa tällä koolla.

Köyhäilyn tarkoituksena on tähdätä omistusasumiseen mahdollisimman omavaraisena. Sitten joskus.

-Ap

Vierailija
8/42 |
07.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muuta autoon asumaan. Hommaa kunnon peitto, alkaa olla jo viileää öisin.

Vierailija
9/42 |
07.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan perus työssäkäyvä, joka tienaa ~2000 e/kk. Haluan kuitenkin, että eläminen olisi mahdollisimman halpaa. Asunto (vuokra) on jo halvinta mahdollista mitä tältä alueelta saa tällä koolla.

Köyhäilyn tarkoituksena on tähdätä omistusasumiseen mahdollisimman omavaraisena. Sitten joskus.

-Ap

Mitkä sulla nyt kulut? Siitä on hyvä lähteä aitten karsimaan!

Vierailija
10/42 |
07.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen joutunut elämään runsaan materian keskellä ja isommissa puitteissa kuin olisin tahtonut. Minun köyhäilyyn tulee sisältymään harkittu pieni yksinasujan koti, jossa kaikki on mieleistä ja tarpeellista.

Kodin ylläpitokustannukset mahdollisimman matalat. Ehkä pienenpieni ja mahdollisesti jopa uusi ja siirrettävissä oleva mökki perintömailleni? Olen suunnitellut laittavani sinne käsipumpullisen kaivon, joka ei ole riippuvainen sähköstä. Kaivo on valmiina, mutta vesi nostetaan tällä hetkellä ämpärillä ja narulla. Sähköt on ja mietinkin, että ehkä on pakko jatkaa sähkölaskun maksamista vai selviäisinkö kokonaan muilla virityksillä? Tarve maakellarille?

Sellaisia paheita, kuten tupakanpoltto tai alkoholi, minulla ei olekaan.

4.

Vierailija
11/42 |
07.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Alkoholi ja rööki pois, joku halpa, pieni kämppä syrjäseudulta asunnoksi.

Tai esim. leskimiehen omakotitalosta huone, jonka vuokran maksaa siivouksella ja ruuanlaitolla jne.

Jopa ruuan voi saada samaan syssyyn, kun hoitelee myös kauppa- ja apteekkiasiat jne. Omat pyykit tietty pestään samalla ja saunassakin voi käydä pesulla.

Kierrätystä ja vaatteiden parsimista. Halpa fillari käyttöön ja jalkaisin talvella. Kunto kohoaa.

Ja tietty dyykkausta. Itse olen löytänyt kierrätyskeskuksesta aika hyviä löytöjä, eli ostanut kympillä ja myynyt kahdella, kun on vähän tuunaillut ja putsaillut.

Vierailija
12/42 |
07.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Aineettomat" harrastukset. Eli pois kaikki sellainen, johon liittyy asioita, joissa on liikkuvia osia: Niitä pitää huoltaa, korjata, vaihtaa osia.Liikunnass esimerkiksi tilalle kävely, juoksu, uinti, ryhmäliikunta, kuntosali, jooga yms.

Jos esimerkiksi haluaa ajaa polkupyörällä säännöllisesti, niin nykykomponenetit ovat sellaisia, että 200-300 euroa menee helposti joka vuosi niiden ylläpitoon.

Vierailija
13/42 |
07.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luovu asunnostasi. Osta teltta ja makuupussi. Keitä puuroa monta kertaa päivässä pienellä retkikeittimellä. Peseydy kerran viikossa järvessä. Yhdet vaihtovaatteet, jotka peset järvivedellä ja kuivaat nuotion lämmössä. Kulje fillarilla ympäri Suomen, niin ei ala kotinurkat kyllästyttämään. Kesällä lapissa, talvella etelärannikon tuntumassa, Turun seutu on paras paikka asunnottomalle talvella.

Vierailija
14/42 |
07.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjaudu opiskelijaksi johonkin ammattikoulun höpöhöpölinjalle, käy paikalla vain sen verran, että saat opiskelijastatuksen ja opiskelijakortin. Saat puolitettua matkalippukulusi vuodeksi ja ilmaisen lounaan jokainen arkipäivä.

Vierailija
15/42 |
07.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hommaa lämpösiä vaatteita ja hyvä makuupussi. Sillan alla on talvella kylmä.

Vierailija
16/42 |
07.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

-Ap

Osta mummonmökki kaupunkisi ympäryskunnasta. Ajopeliksi polkupyörä tai joku vanha Toyota (säilyvät ehjinä hyvin). Lopeta kaupassakäynti muuten paitsi kerran viikossa-kahdessa. Leivo itse leivät ja sämpylät, tee itse kombuchaa. Parit pensaat ja omemapuut istuta pihallesi. Sienestä ja marjasta. Tee isoja annoksia ruokaa ja pakasta niistä loput jne. Vaatteet osta vain kirppiksiltä.

Vierailija
17/42 |
07.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osta ruoat ilta-alesta tai eri kaupoista ostat vain tarjoustuotteet. Niiden pohjalta rakennat ruokavaliosi. S-Marketin paistopisteeltä saa ilta-alesta halvalla ruokaa. Esim. lihapiirakka 0,32 euroa ilta-alesta. Liiku joka paikkaan pyörällä ja kerää matkan varrelta tyhjät tölkit mukaan. Vaatteet ostat alen loppurysäksestä ja UFF:n tasarahapäiviltä.

Vierailija
18/42 |
07.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko varma, että tarvitset nykyisen kokoista asuntoa? Muuta johonkin pieneen huoneeseen ja säästä. Itse kokkaus ym. jo mainittu. Vaatteet kirppikseltä.

Vierailija
19/42 |
07.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostat asuntovaunun asut leirintä alueella ja kasvattaa itse porkkanaa tilliä perunaa ja sipulia. Säästät siinä . On joitakin jotka asuu veneessä koko vuoden. Myös pienissä laivoissa asutaan. Itäsuomesta saa kyllä vanhoja taloja mitä asua jos korjaa sen. Jos vertaa asunto osakkeen hintaan.

Vierailija
20/42 |
07.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi tapa on ostaa onki ja kalastaa itse ruokansa .

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yksi seitsemän